اردن نیوزلند پس از پیروزی با پیروزی برای بار دوم سوگند یاد کرد نیوزلند

[ad_1]

نخست وزیر نیوزیلند ، جاسیندا آردرن ، روز جمعه برای دومین بار سوگند یاد کرد ، زیرا نتایج نهایی انتخابات نشان داد پیروزی وی حتی بیشتر از آنچه تصور می شد ، بود.

آردرن و وزرای او که اوایل این هفته منصوب شده بودند ، طی مراسمی در مجلس دولت ولینگتون به انگلیسی و مائوری سوگند یاد کردند.

آردرن با استفاده از اصطلاح مائوری برای کشورش ، اشاره به تیم 20 نفره خود کرد ، که شامل بسیاری از زنان و مائوری هایی بود که قبلاً او را بسیار متفاوت گفت.

آردرن گفت: “چالش های مهمی در پیش است که باید با هم از پس آنها برآییم ، اما من اطمینان دارم که تیمی برای انجام این کار داریم و بسیار عالی است که می توانیم رسماً با آن کنار بیاییم.”

کابینه 20 نفره با ظاهری جدید شامل هشت زن است.

“آنها در مجموع نمایانگر چندین دیدگاه مختلف ، یک استعداد عظیم ، یک تجربه عظیم و همانطور که انتظار دارید در هر زمان بحران ، یک تعهد بزرگ برای خدمت به این کشور باشد.”

آردرن ، 40 ساله ، از موفقیت خود در مبارزه با COVID-19 با اکثریت بی سابقه در انتخابات 17 اکتبر این کشور استفاده کرد و حزب کارگر میانه حزب خود را به بزرگترین پیروزی پس از جنگ جهانی دوم رساند ، گرچه مجبور بود نظرسنجی را به تأخیر بیندازد. وقتی موارد ناگهان می پرند.

نتایج نهایی که روز جمعه منتشر شد ، نشان می دهد آردرن 50 درصد آرا را از آن خود کرد ، در حالی که شب انتخابات 49 درصد بود ، 65 کرسی را در پارلمان 120 عضو به او داد ، یک بیشتر از حد انتظار.

دولت نخست وزیر نیوزیلند ، جاسیندا آردرن ، برای روز دوم در مجلس دولت در ولینگتون سوگند یاد کرد [Dave Lintott/AFP]

حزب اصلی مخالف حزب شاهد كرسی های خود از 35 كرسی به 33 كرسی بود و همین امر باعث شد تا رئیس ستاد انتخاباتی گری براونلی از سمت خود به عنوان معاون رهبر حزب كناره گیری كند.

حزب مائوری ، نماینده جامعه بومی ، که حدود 15 درصد از جمعیت را تشکیل می دهد ، کرسی اضافی را برای تأمین امنیت دو نماینده در پارلمان جدید به دست آورده است.

نیوزیلندی ها همچنین در همه پرسی ها به استفاده از ماری جوانا و اوتانازی برای سرگرمی رای دادند. نتایج نهایی کمیسیون انتخابات نشان داد که اکثریت 50.7 درصدی به مصرف حشیش رأی دادند ، در حالی که تقریباً دو سوم از قوانینی حمایت می کنند که به بیماران مinثر اجازه می دهد زندگی خود را پایان دهند ، با رعایت برخی اقدامات احتیاطی.

آردرن گفت که وی یک دستور واضح برای اصلاحات دارد ، اگرچه اولویت های وی محتوای COVID-19 و بهبود اقتصاد آسیب دیده از ویروس کرونا است.

اصلاحات “افزایش گرایانه”

پس از پیروزی غیر منتظره در نظرسنجی های سال 2017 در پشت موجی از حمایت به نام “جاسیندا-شیدایی” ، همه گیر یکی از موارد اضطراری است که رهبری آردرن را در دوره اول به چالش کشیدن آزمایش کرد.

وی پس از کشته شدن 51 مهاجم مسلمان در سال گذشته در حمله به مسجدی در کریستچرچ ، یک همدل و قاطعانه برای کنترل اسلحه نشان داد.

اوایل سال جاری هنگامی که یک فوران آتشفشانی در جزیره سفید ، یا واکااری نیز شناخته شد ، 21 نفر را کشته و ده ها نفر دیگر را با سوختگی وحشتناک روبرو کرد ، آردرن دوباره یک کشور شوک آور بود.

اگرچه آردرن به دلیل مدیریت بحران مورد ستایش قرار گرفت ، اما به دلیل عدم تحقق وعده های کلیدی مانند بهبود قیمت مسکن ، حفاظت از محیط زیست و کاهش فقر کودکان مورد انتقاد قرار گرفت.

پس از انتخابات ، آردرن علامت گذاری كرد كه خواهان اصلاحات است ، اما نه با سرعتی كه رای دهندگان میانه رو كه در این نظرسنجی حمایت خود را از حزب كارگر تغییر داده بودند ، از بیگانه كنند.

وی روز جمعه به خبرنگاران گفت: “ما باید اطمینان حاصل کنیم که از همه کسانی که ما را انتخاب کرده اند ، اعم از در مناطق شهری ، روستایی ، مشترک یا مائوری ، نمایندگی می کنیم.”

وی اقدامات مربوط به پروژه های زیربنایی ، از جمله افزایش مسکن عمومی و انرژی های تجدیدپذیر بیشتر و همچنین عزم راسخ برای مقابله با مسائلی مانند تغییر اقلیم ، فقر و نابرابری را یادآوری کرده بود.

ادوارد الدر ، استاد ارتباطات سیاسی در دانشگاه اوکلند گفت که اردن احتمالاً رویکرد “افزایش گرایانه” را برای اصلاحات در پیش خواهد گرفت.

وی گفت: “این واقعاً به این بستگی دارد كه دولت كار به جای غلبه بر آن ، با واكنش شدیدی مواجه شود و پس از سال 2023 وارد ناسیونال شود و به سادگی همه تصمیمات خود را تغییر دهد ، آنچه را كه دولت كار تصور می كند می تواند برای ایجاد تغییر در دراز مدت انجام دهد ، بستگی دارد.” او به خبرگزاری فرانسه گفت.



[ad_2]