ارمنستان می گوید از سو assass قصد به نخست وزیر نیکول پاشینیان جلوگیری کرده است اروپا

[ad_1]

سرویس امنیت ملی می گوید که کارمندان سابق “قصد غاصب غیرقانونی قدرت” را دستگیر کرده اند.

سرویس امنیت ملی این کشور اعلام کرد: ارمنستان از سوination قصد به نخست وزیر نیکول پاشینیان و گرفتن قدرت توسط گروهی از مقامات پیشین جلوگیری کرده است.

پاشینیان طی روزهای گذشته تحت فشار قرار گرفته است ، هزاران معترض در اعتراض به روز سه شنبه اعتراض کرده و خواستار عقب نشینی در مورد آتش بس شدند ، که این امر باعث پیشرفت خاک ارضی آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ بعد از شش هفته جنگ شدید شده است.

روز شنبه ، NSS در بیانیه ای گفت آرتور وانسیان ، رهبر سابق این حزب ، وهرام باغداساریان ، رهبر فراکسیون پارلمان جمهوریخواه و Աշوت میناسیان ، فرد نظامی دستگیر شده اند.

NSS افزود: “مظنونان قصد داشتند با ترور نخست وزیر به طور غیرقانونی قدرت را غصب کنند و نامزدهای بالقوه برای جایگزینی وی در حال بحث و بررسی بودند.”

پاشینیان در اوایل این هفته گفت که چاره ای جز امضای توافق نامه میانجیگری روسیه برای جلوگیری از خسارات بیشتر سرزمینی ندارد. وی گفت كه مسئولیت این ناكامی ها را شخصاً به عهده گرفت ، اما درخواست استعفا را رد كرد.

آتش بس درگیری ها را در قره باغ و اطراف آن متوقف کرد ، محصولی که بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته می شود اما ساکنان آن ارمنی هستند.

روز شنبه ، روستاییان قومی ارمنی در قره باغ قبل از فرار به ارمنستان در آستانه مهلت تحویل بخشهایی از خاک به آذربایجان در چارچوب توافق نامه آتش بس ، خانه های خود را به آتش کشیدند.

بر اساس این توافق نامه ، 2000 حافظ صلح منطقه ای در منطقه مستقر هستند.

از اوایل دهه 1990 ، ارامنه قومی کنترل نظامی بر تمام قره باغ قره باغ و مناطق قابل توجهی از خاک آذربایجان در اطراف آن را در دست داشتند. اکنون آنها قسمت زیادی از محاصره خود و همچنین مناطق اطراف آن را از دست داده اند.

ارمنستان روز شنبه گفت که 2317 سرباز در این درگیری کشته شدند و هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند. آذربایجان تلفات نظامی خود را اعلام نمی کند.



[ad_2]