از سرگیری دادگاه محاربه سعید الخطلول گرسنه عربستان سعودی

[ad_1]

لوجین الحتول ، دستگیر شده در سال 2018 ، در شرایط بازداشت طولانی مدت نزدیک به یک ماه در اعتصاب غذا به سر می برد.

گروه های حقوق بشری خواستار آزادی “بدون قید و شرط” لوجین الخطلول پس از بستگان این فعال زندانی سعودی هستند که گفته اند وی قرار است روز چهارشنبه ، تقریباً یک ماه پس از اعتصاب غذا ، در دادگاه حاضر شود.

الخطلول ، فعال برجسته حقوق زنان ، به همراه حدود دوازده فعال دیگر در ماه مه 2018 ، درست چند هفته قبل از لغو ممنوعیت رانندگی با گذشت چند دهه از سوی عربستان سعودی ، دستگیر شد.

دادرسی علیه این زن 31 ساله در مارس 2019 آغاز شد ، اما شرکت کنندگان در مبارزات انتخاباتی و خانواده اش گفتند که جلسات دادرسی به دلخواه اعلام و برای دیپلمات ها و روزنامه نگاران بسته شده است.

خواهر لینا الحتلول ، فعال این فعال ، روز سه شنبه در توییتر نوشت: “ما به تازگی اعلام کرده ایم کهLoujainHathloul فردا دادگاهی خواهد داشت.”

هیچ اظهار نظری از سوی مقامات سعودی در دست نیست.

لین معلوف از عفو بین الملل گفت: “تنها نتیجه عادلانه این روند آزادی فوری و بدون قید و شرط لوجین الحتول است.”

“او یک جنایتکار نیست – او یک مدافع حقوق بشر است که به دلیل جرأت دفاع از تغییر مجازات می شود.”

برخی از فعالان دستگیر شده توسط الخطلول به طور موقت آزاد شده اند ، در حالی که برخی دیگر در بازداشت به سر می برند در حالی که شرکت کنندگان در این دادگاه به اتهام ارتباط با رسانه های خارجی ، دیپلمات ها و گروه های حقوق بشر “دادرسی مبهم” می نامند.

رسانه های حامی دولت سعودی الخطلول و دیگران را “خائن” محکوم کردند و خانواده وی ادعا کردند که وی در بازداشتگاه از جمله شوک برقی و تخته های آب آزار و شکنجه جنسی را تجربه کرده است.

مقامات سعودی این ادعاها را قاطعانه رد کرده اند.

بازداشت فعالان زن ، حقوق بشر را در پادشاهی روشن کرده است ، این کشور همچنین با انتقاد شدید جهانی در مورد ترور جمال هاشوگی روزنامه نگار سعودی در سال 2018 در کنسولگری خود در استانبول روبرو شده است.

خواهران و برادران وی با ابراز نگرانی از سلامتی شکننده وی گفتند که الخطلول از 26 اکتبر برای درخواست تماس منظم با خانواده خود از غذا در زندان خودداری کرده است.

آنها گفتند که از ماه ها قبل ، تنها به فعال محدود اجازه ارتباط با خانواده اش را داده است.

کمیته حقوق زنان سازمان ملل متحد خواستار آزادی “فوری” وی در اوایل ماه جاری شد و گفت که وخامت سلامتی الحتول “بسیار نگران کننده” است.



[ad_2]