از هر پنج بازمانده COVID-19 ، یک نفر به یک بیماری روانی مبتلا می شود: مطالعه بریتانیای کبیر

[ad_1]

مطالعات نشان می دهد که 20٪ از افراد آلوده به COVID-19 در طی 90 روز با یک اختلال روانی تشخیص داده می شوند.

روانپزشکان گفتند که پس از یک مطالعه گسترده که نشان داد 20٪ افراد آلوده به ویروس کرونا در طی 90 روز با اختلال روانی تشخیص داده شده اند ، احتمالاً بسیاری از بازماندگان COVID-19 در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری روانی هستند.

اضطراب ، افسردگی و بی خوابی بیشتر در میان بیماران بهبود یافته COVID-19 در این مطالعه که مشکلات بهداشت روانی داشتند ، شایع بود و محققان به طور قابل توجهی خطرات بالاتر زوال عقل ، شرایط آسیب مغزی را پیدا کردند.

پاول هریسون ، نویسنده تحقیق و استاد روانپزشکی در این باره گفت: “مردم نگرانند كه بازماندگان COVID-19 بیشتر در معرض خطر بهداشت روانی باشند و یافته های ما … نشان می دهد كه این احتمال وجود دارد.” دانشگاه آکسفورد در انگلستان.

هریسون گفت: پزشکان و دانشمندان در سراسر جهان باید فوراً علل را بررسی کرده و درمان های جدید بیماری های روانی را پس از COVID-19 شناسایی کنند.

این مطالعه که در روز دوشنبه در مجله The Lancet Psychiatry منتشر شد ، پرونده الکترونیکی سلامت 69 میلیون نفر در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد ، از جمله بیش از 62000 نفر مبتلا به COVID-19 بودند.

در سه ماه پس از آزمایش مثبت برای COVID-19 ، از هر پنج بازمانده یک نفر برای اولین بار با تشخیص اضطراب ، افسردگی یا بی خوابی ثبت شد.

محققان گفتند که این احتمال تقریباً دو برابر بیشتر از سایر گروههای بیماران در مدت مشابه است.

این مطالعه همچنین نشان داد که افراد با سابقه بیماری روانی 65 درصد بیشتر از کسانی که فاقد آن هستند ، مبتلا به COVID-19 می شوند.

به گفته نویسنده این مطالعه ، دو عامل اصلی ممکن است توضیح دهد که چرا افراد تمایل به بروز علائم اضطراب و افسردگی دارند.

هریسون به الجزیره گفت: “این ویروس می تواند به نوعی مستقیماً بر روی مغز تأثیر بگذارد ، شاید از طریق سیستم ایمنی بدن منجر به یک مشکل ذهنی شود.”

“اما مهمتر از همه ، تلاش برای صرف COVID-19 و درک هر آنچه ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد ، با تمام ترس و نگرانی هایی که ویروس باعث ایجاد افراد شده است ، نیز ممکن است دلیل باشد.”

“[Health] خدمات باید مایل به ارائه مراقبت باشند ، خصوصاً اینکه نتایج ما احتمالاً دست کم گرفته می شوند [of the number of psychiatric patients]، “او اضافه کرد.

متخصصان بهداشت روانی که به طور مستقیم در این مطالعه دخیل نیستند ، می گویند یافته های آن در افزایش شواهد نشان می دهد که COVID-19 می تواند بر مغز و ذهن تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به تعدادی از بیماری های روانی را افزایش می دهد.

سایمون وسلی ، استاد روانپزشکی در کالج کینگ لندن ، گفت: یافته ها مبنی بر اینکه افراد مبتلا به اختلالات روانی نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-19 هستند ، بازتاب یافته های مشابه از شیوع قبلی بیماری های عفونی است.

“COVID-19 بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد و بنابراین می تواند به طور مستقیم اختلالات بعدی را افزایش دهد. اما این مطالعه تأیید می کند که این همه ماجرا نیست و این خطر با وخیم شدن سلامتی قبلی افزایش می یابد “.



[ad_2]