استرالیا بازرسان ویژه ای را به اتهام جنایات جنگ منصوب کرده است استرالیا

[ad_1]

بازپرس تصمیم خواهد گرفت که آیا ارتش را به جرم جنایاتی که گفته می شود در افغانستان مرتکب شده اند تحت تعقیب قرار دهد.

اسکات موریسون ، نخست وزیر ، روز پنجشنبه در حالی که این کشور آماده انتشار تحقیقات چهار ساله در مورد این اتهامات است ، گفت که استرالیا یک بازرس ویژه برای تعیین تعقیب اعضای ارتش این کشور به جرم ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان منصوب خواهد کرد.

بازرس کل نیروهای دفاعی استرالیا پس از گزارش ادعاهای رسانه های محلی مبنی بر کشته شدن مردان و کودکان غیر مسلح بین سال های 2005 و 2016 ، تحقیقات مربوط به رفتار نیروهای ویژه نخبه خود را آغاز کرد.

اگرچه موریسون جزئیات تحقیقات را که قرار است هفته آینده منتشر شود ، فاش نکرد ، اما او گفت که “شامل اخبار دشوار و دشوار برای استرالیایی ها” است.

موریسون به خبرنگاران در کانبرا گفت: “با توجه به اتهامات احتمالی رفتار جنایی جدی و احتمالی ، موارد مطرح شده در تحقیقات باید ارزیابی ، تحقیق و در صورت اثبات ادعا ، تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.”

ارتش استرالیا از زمان حملات 11 سپتامبر با نیروهای آمریکایی و سایر متحدانش در افغانستان مستقر شده است.

در سالهای بعد ، چندین گزارش اغلب نگران کننده درباره رفتار نیروهای ویژه نخبه آن ، از تیراندازی یک زندانی برای صرفه جویی در فضا در هلیکوپتر ، تا کشته شدن کودک شش ساله در حمله به منزل ، ظاهر شد.

رسانه را هدف قرار داد

در ابتدا ، دولت تلاش كرد گزارشات افشاگران را سرکوب كند ، با این اقدام پلیس برای تحقیق در مورد گزارشگران درگیر اقدام كرد.

در همین حال ، وی همچنین تحقیق درباره آنچه “شایعات و ادعاها” در مورد “نقض احتمالی قانون درگیری مسلحانه” خواند ، آغاز کرد.

در اوایل سال جاری ، یک گزارش دفاعی سالانه نشان داد که تحقیقات 55 حادثه جداگانه را شناسایی کرده است که بیشتر مربوط به قتل های غیرقانونی “غیر رزمندگان یا دیگر مبارزان” و “بدرفتاری” است.

موریسون گفت نسخه ویرایش شده گزارش منتشر خواهد شد.

انتصاب دادستان تشدید روند قانونی است و ممکن است به جرایم کیفری علیه پرسنل نظامی منجر شود.

موریسون گفت: نیاز به دادستان ویژه منعکس کننده پیچیدگی اتهامات است.

نخست وزیر همچنین گفت که یک کمیته مستقل برای بهبود فرهنگ در نیروهای مسلح و نظارت بر پاسخ دفاعی به تحقیق تشکیل شده است.

این جنایات ادعایی برای اولین بار در سال 2017 مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت که ABC ، ​​تلویزیون عمومی استرالیا ، پرونده هایی را به اصطلاح افغان منتشر کرد که ادعا می کرد نیروهای استرالیایی مردان و کودکان غیرمسلح را در افغانستان کشته اند.



[ad_2]