استعفای هنگ کنگ “چالش روشن” برای قدرت: چین چین

[ad_1]

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: “هیچ کشوری چشم از اقدامات خیانت مقامات دولتی نخواهد بست.”

چین از برکناری چهار قانونگذار طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ دفاع کرده است ، اگرچه 15 نفر در اعتراض به استعفا استعفا دادند ، و پکن استعفا را “چالش آشکار” قدرت خود بر این شهر خواند.

وانگ ونبن سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در یک جلسه توجیهی منظم در پکن گفت: “هیچ کشوری چشم از اقدامات خیانت مقامات دولتی نخواهد بست.”

این اظهارات پس از استعفا از حزب دموکرات های مترقی هنگ کنگ در روز پنجشنبه بعد از ظهر صورت گرفت و متعهد شد که پس از اخراج چهار همکار خود از سوی پکن در این هفته ، کناره گیری کند.

در اوایل روز پنجشنبه ، 15 سیاستمدار مخالف از جلسه صبح شورا خارج شدند و برخی از صندلی ها را خالی گذاشتند.

“این بار دیگر تقابل سرسختانه آنها علیه دولت مرکزی و چالشی آشکار برای قدرت دولت مرکزی را نشان داد. ما این را به شدت محکوم می کنیم. “در بیانیه دفتر پکن هنگ کنگ و ماکائو آمده است.

“ما باید به این نمایندگان مخالف مجلس بگوییم که اگر آنها می خواهند از این امر برای تبلیغ یک مبارزه رادیکال استفاده کنند و از نیروهای خارجی بخواهند دخالت کنند و هنگ کنگ را به هرج و مرج بکشاند ، این یک محاسبه غلط است.”

هم اکنون 43 قانونگذار در شورای قانونگذاری این شهر وجود دارد که 41 نفر از آنها قانون حمایت از تشکیلات محسوب می شوند.

قرار بود انتخابات قانونگذاری در 6 سپتامبر سال جاری برگزار شود ، اما دولت با استناد به بیماری همه گیر ویروس کرونا ، انتخابات را یک سال به تعویق انداخت.

از زمان اعمال قانون جامع امنیت ملی در سال جاری توسط پکن ، جنبش و مخالفان معترض هنگ کنگ در مورد دموکراسی مورد حملات مداوم قرار گرفته اند.

لام چوک تینگ ، نماینده حزب دمکراتیک ، به خبرنگاران در مقابل ساختمان شورا گفت: “هونگ کنگر ، برای زمانی طولانی و طولانی آماده شوید که فقط یک صدا در جامعه وجود دارد.”

“اگر مخالف هستید ، برای فشار بیشتر آماده شوید.”

مدیر عامل هنگ کنگ ، کاری لام ، منصوب شده توسط پکن ، به وی اختیار داده شده است تا بدون مراجعه به دادگاه های شهر ، هر قانونی را که به اندازه کافی وطن دوستانه تلقی می کند ، برکنار کند.

او بلافاصله با اخراج چهار سیاستمداری که به گفته وی تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شوند و انتقاداتی را در داخل و خارج از کشور برانگیخته ، از این قدرت استفاده کرد.

ایالات متحده تهدید به تحریم های اضافی علیه شخصیت های دولتی در هنگ کنگ کرده است ، در حالی که انگلیس چین را به نقض بیانیه مشترک چین و انگلیس در سال 1984 متهم کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس ، دومینیک راآب گفت: “وضع قوانین جدید توسط پکن برای رد صلاحیت قانون گذاران منتخب در هنگ کنگ نقض آشکار اعلامیه مشترک قانونی چین و انگلیس است.”

“چین بار دیگر وعده های خود را زیر پا گذاشته و درجه بالای خودمختاری هنگ کنگ را تضعیف کرده است.”

استقلال هنگ کنگ بر اساس توافق نامه “یک کشور ، دو سیستم” که در بیانیه مشترک چین و انگلیس به امضا رسیده توسط ژائو زیانگ نخست وزیر وقت چین و مارگارت تاچر نخست وزیر انگلیس تضمین شده است.

انگلیس اکنون معتقد است که چین سه بار بیانیه مشترک را نقض کرده است: بار دیگر در سال 2016 و زودتر در سال 2020 بود ، زمانی که پکن قانون امنیت ملی هنگ کنگ را وضع کرد.

راآب گفت: “انگلستان به دفاع از مردم هنگ کنگ برخواهد آمد و خواستار نقض حقوق و آزادی های آنها خواهد شد.” “با شرکای بین المللی خود ، ما به تعهدات چین که آزادانه طبق قوانین بین المللی پذیرفته است ، پایبند خواهیم بود.”



[ad_2]