اسرائیل ورود غیرمسلمانان را تا پایان ماه رمضان از الاقصی ممنوع کرد | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

نخست وزیر نتانیاهو پس از خشونت در مکان مقدس گفت که وزیر دفاع و روسای امنیتی به اتفاق آرا این اقدام را توصیه کردند.

پس از موجی از ناآرامی ها در شهر مقدس قدس، اسرائیل بازدید یهودیان و گردشگران از مسجد الاقصی را به حالت تعلیق درآورد.

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو روز سه شنبه در بیانیه ای گفت که بازدید غیر مسلمانان از محوطه مقدس – که برای مسلمانان به عنوان حرم الشریف (حرم الشریف)، سومین مکان مقدس آنها شناخته می شود، و برای یهودیان به عنوان کوه معبد شناخته می شود. مقدس ترین مکان در یهودیت – تا پایان ماه رمضان که انتظار می رود حدود 20 آوریل متوقف شود.

هفته گذشته پلیس رژیم صهیونیستی اقدامات پی در پی در مسجد الاقصی انجام داد. حداقل 12 فلسطینی در شب اول دستگیر شدند و بیش از 400 نفر دستگیر شدند.

این حملات باعث حملات موشکی از نوار غزه، جنوب لبنان و سوریه شد و حملات هوایی و توپخانه ای اسرائیل را برانگیخت.

بیانیه دفتر نتانیاهو پس از گفتگوهای مقامات ارشد امنیتی اسرائیل منتشر شد. به گفته این سازمان، این ممنوعیت به اتفاق آرا توسط یوآو گالانت، وزیر دفاع، هرزی هالوی رئیس ستاد پلیس اسرائیل، رونن بار، رئیس شین بت و کوبی شابتای، کمیسر پلیس توصیه شده است.

گالانت در بیانیه ای از دفتر خود، توافق متفق القول میان روسای امنیتی را تایید کرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نتانیاهو به سرویس‌های امنیتی دستور داده است تا تمام نیروهای لازم را برای محافظت از دیوار غربی برای ادامه عبادت یهودیان در خارج از محوطه مستقر کنند. دیوار در ایمان یهود مکان مقدس و محل عبادت است. مسلمانان آن را دیوار بوراک می نامند.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی مقامات فلسطینی در مورد ممنوعیتی که اسرائیل در سال های گذشته اعمال کرده بود، ارائه نشده است.

افزایش ولتاژ

افزایش تعداد یهودیان افراطی ملی گرا که وارد محوطه می شوند و هجوم مکرر نیروهای امنیتی اسرائیل به این مکان، از جمله در داخل نمازخانه مسجد الاقصی، خشم فلسطینی ها را افزایش داده است.

مقامات اسرائیلی به طور معمول از ورود شهرک نشینان یهودی و سایر غیرمسلمانان به محوطه مسجد الاقصی در 10 روز آخر ماه مبارک رمضان جلوگیری می کنند تا سعی کنند وضعیت موجود را حفظ کنند و تنش های ناشی از این بازدیدها را کاهش دهند.

در سال‌های گذشته، از سرگیری بازدیدها پس از ماه رمضان منجر به ورود مهاجران یهودی به این مکان مقدس در گروه‌های چند صد نفری و تحت حمایت پلیس اسرائیل شد. در این حوادث ده ها فلسطینی مجروح و صدها نفر دستگیر شدند.

مخالفان راست افراطی بن گویر

با این حال، ایتامار بن گویر، وزیر پلیس راست افراطی نتانیاهو، این ممنوعیت را محکوم کرد و آن را “اشتباهی جدی که صلح را به ارمغان نمی آورد، بلکه خطر تشدید بیشتر وضعیت امنیتی را به همراه دارد.”

وی در بیانیه‌ای گفت: «وقتی تروریسم به ما حمله می‌کند، ما باید با قدرت زیاد پاسخ دهیم، نه اینکه تسلیم هوس‌های آن شویم».

او استدلال کرد که این ممنوعیت همچنین به معنای استقرار کمتر پلیس اسرائیل در محل است، “که زمینه را برای تظاهرات گسترده تحریک برای کشتن یهودیان و حتی سناریویی فراهم می کند که در آن سنگ به نمازگزاران یهودی در دیوار غربی پرتاب شود.”، تایمز. اسرائیل گزارش می دهد.

بن گویر به طور مرتب وارد محوطه مسجد الاقصی می شد که فلسطینیان آن را «تحریک عمدی» می خواندند.

خشونت بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در طول سال گذشته تشدید شده است و از آغاز سال 2023 نزدیک به 100 فلسطینی کشته شده‌اند. این به تنش‌های شدیدی در سرزمین مقدس منجر شده است زیرا رمضان و عید فصح یهودیان همزمان شده‌اند.

[ad_2]