اطلاعات بانک مرکزی هند به اولین رکود اقتصادی اشاره دارد اخبار هند

[ad_1]

داده های بانک ذخیره هند نشان می دهد که اقتصاد در سه ماهه جولای تا سپتامبر پس از انقباض در سه ماه گذشته ، 8.6٪ منقبض شده است.

به گفته تیمی از اقتصاددانان ، از جمله مایکل پاترا ، معاون رئیس بانک مرکزی مسئول سیاست های پولی ، اقتصاد هند برای دومین سه ماهه متوالی کوچک می شود و کشور را به یک رکود بی سابقه سوق می دهد.

تولید ناخالص داخلی در سه ماهه منتهی به سپتامبر 8.6٪ کاهش یافت ، بانک ذخیره هند در اولین “پخش” فعلی منتشر شده خود ، که برآوردی بر اساس داده های با فرکانس بالا است ، نشان داد. اقتصاد در آوریل تا ژوئن حدود 24 درصد کاهش یافته بود.

نویسندگان می نویسند: “هند برای اولین بار در تاریخ خود در نیمه اول سال های 2020-21 وارد رکود فنی شد.” دولت قرار است در 27 نوامبر آمار رسمی را منتشر کند. میانگین پیش بینی در یک نظرسنجی از اقتصاددانان بلومبرگ شاهد انقباض 10.4٪ در سه ماهه جولای تا سپتامبر است.

[Bloomberg]

شماره بانک ذخیره با کاهش هزینه ها در شرکت ها تحریک می شود ، که سود عملیاتی را افزایش می دهد ، حتی وقتی فروش کاهش می یابد. تیم نویسندگان همچنین از تعدادی شاخص از فروش خودرو تا پرداخت نقدینگی بانکی برای نشان دادن چشم انداز روشن ماه اکتبر استفاده می کنند. در صورت تداوم این بهبود ، اقتصاد هند در سه ماهه اکتبر تا دسامبر به رشد باز می گردد ، زودتر از پیش بینی فرماندار شکتیکانتا داس در ماه گذشته ، زمانی که وی متعهد شد سیاست پولی را قابل تنظیم نگه دارد.

تیم اقتصاددانان در بولتن بانک ذخیره نوشت: “با این وجود ، خطر جدی تعمیم فشار قیمت ، از بین بردن انتظارات تورمی وجود دارد که منجر به کاهش اعتماد به مداخلات سیاسی می شود.” آنها همچنین خطرات رشد جهانی ناشی از موج دوم عفونت های ویروس کرونا را برجسته کردند.

“اوقات چالش برانگیز”

اقتصاددانان در پایان گفتند: کمین در گوشه و کنار سومین خطر عمده است – استرس روزافزون در میان خانوارها و شرکت ها که به تعویق افتاده است اما کاهش نمی یابد و می تواند به بخش مالی سرایت کند. “ما در زمان های پر چالشی زندگی می کنیم.”

مصرف کنندگان هزینه های خود را کاهش داده اند زیرا میلیون ها نفر شغل خود را از دست داده اند و ترجیح می دهند به جای آن پول نقد بریزند. برآوردهای اولیه ارائه شده در بولتن بانک مرکزی نشان دهنده جهش پس انداز مالی خانوار به 21.4٪ تولید ناخالص داخلی در آوریل-ژوئن از 7.9٪ در مدت مشابه سال قبل و 10٪ در ژانویه-مارس است. قسمت اصلی این پس اندازها سپرده های بانکی است.

سانجی کومار هانسدا ، آنوپام پراکاش و آناند پراکش اکا از IRB نوشت: “روند پس اندازهای مالی بیشتر از حد معمول خانوار ممکن است مدتی ادامه یابد تا زمانی که همه گیری کاهش یابد و سطح مصرف به حالت عادی برگردد.” کاهش یابد تا زمانی که منحنی ویروس برابر شود و فعالیت اقتصادی احیا شود.



[ad_2]