افغانستان: انفجار یک بمب انتحاری در کابل باعث کشته شدن بسیاری از سربازان شد آسیا

[ad_1]

هدف این انفجار ایست بازرسی دولت در حوالی دروازه پایتخت افغانستان بود.

یک مقام افغان گفت که یک بمب اتومبیل انتحاری در دروازه غربی کابل ، پایتخت افغانستان منفجر شد و دست کم سه سرباز کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

طارق آریان ، سخنگوی وزارت امور داخله گفت ، هدف این انفجار یک ایست بازرسی دولت در حوالی دروازه کابل پایتخت بود.

هیچ کس بلافاصله مسئولیت را به عهده نگرفت ، اگرچه سو susp ظن بلافاصله متوجه طالبان شد.

حمله به ایست بازرسی ارتش به دنبال هفته ها خشونت ، از جمله حمله افراد مسلح در اوایل ماه جاری منجر به کشته شدن 22 نفر ، بیشتر دانشجویان دانشگاه کابل شد. این حمله توسط گروه مسلح داعش (داعش) گزارش شده است.

عصمتولا مرادی سخنگوی والی این ولایت گفت که روز پنجشنبه ، جنگجویان طالبان به یک ایست بازرسی امنیتی دولت در شمال استان کندز حمله کردند و در نتیجه 5 سرباز کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. وزارت دفاع افغانستان می گوید که در این جنگ 10 جنگجوی طالبان کشته شده اند.

مقامات گفتند که در همان روز ، روزنامه نگار رادیو ، الیاس دیه در استان هلمند در جنوب افغانستان در اثر انفجار بمبی هدف قرار گرفت و کشته شد.

دایی دومین روزنامه نگار بود که در کمتر از یک هفته در آنچه دیده بان حقوق بشر آن را الگوی نگران کننده “افزایش تهدیدها و حملات علیه طالبان به رسانه ها” توصیف کرد ، کشته شد.

با این حال ، هیچ کس مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

با وجود جلسات مکرر در قطر بین مذاکره کنندگان دولت و طالبان با هدف پایان دادن به دهه ها جنگ بی رحمانه در افغانستان ، خشونت و هرج و مرج در این کشور افزایش یافته است. هر دو طرف پیشرفت کمی داشته اند.

عبدالله عبدالله ، رئیس مذاکرات صلح ، روز جمعه ، خطاب به گفتگوی امنیتی هرات ، به عدم پیشرفت در مذاکرات اشاره کرد و استفاده از خشونت توسط طالبان را محکوم کرد.

عبدالله به نقل از طلوع گفت: “این گفتگوها هیچ تاثیری در کاهش خشونت و بهبود اوضاع امنیتی نداشته است ، پس آنها ما را به کجا رهنمون می شوند.”

زالمای خلیل زاد ، فرستاده صلح واشنگتن در افغانستان ، خواستار توافق برای کاهش خشونت یا آتش بس است که طالبان از آن امتناع ورزیده و گفته است که آتش بس دائمی بخشی از گفتگوها است.

این گفتگوها بخشی از توافق بین ایالات متحده و طالبان برای اجازه خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان بود که به 19 سال خدمت نظامی پایان یافت.



[ad_2]