اقتصاد عربستان سعودی برای پنجمین فصل متوالی کاهش می یابد اخبار عربستان سعودی

[ad_1]

اقتصاد عربستان سعودی برای پنجمین فصل متوالی منقبض شد ، اما با سرعت کمتری نسبت به سه ماهه گذشته.

اقتصاد عربستان سعودی برای پنجمین فصل متوالی منقبض شد ، اما بر اساس برآوردهای که روز سه شنبه توسط سازمان آمار عمومی منتشر شد ، روند کاهشی کاهش یافت.

تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم 4.2٪ کاهش یافت ، که همچنان گرفتار آشفتگی بازار نفت و بیماری همه گیر ویروس کرونا است ، اما نسبت به سه ماهه دوم که تولید 7٪ کاهش داشت ، کمتر بود.

آنچه بلومبرگ اقتصاد می گوید …

“پیش بینی نشان می دهد که اقتصاد در سه ماهه سوم پس از انقباض شدید در سه ماهه گذشته در حال بهبود است. هیچ تقسیم بندی بر اساس بخش وجود ندارد ، اما داده ها با اقتصاد غیرنفتی مطابقت دارند که حدود 3٪ زیر اوج قبل از ویروس است – نصف اندازه تفاوت 2Q. بستن بقیه سوراخ سخت تر خواهد شد. “

– زیاد داود ، اقتصاددان ارشد بازارهای نوظهور

صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که اقتصاد سعودی در سال جاری 5.4٪ کوچک شود که در میان ساده ترین کاهش ها در منطقه خلیج فارس است. طبق گفته وزارت دارایی ، پیش بینی می شود کسری بودجه از سال 2016 به حدود 12 درصد از تولید ناخالص داخلی بیشترین افزایش یابد.

دولت گفت: این اولین بار است که عربستان سعودی پیش بینی های رشد را به عنوان بخشی از تلاش “برای ارائه اطلاعات به موقع تر در مورد اقتصاد عربستان به تصمیم گیرندگان” به سرعت منتشر می کند.

چشم انداز پادشاهی در روز دوشنبه توسط Fitch Ratings منفی شد ، تصمیمی که می تواند منجر به پایین ترین رتبه از زمان رتبه بندی آژانس رتبه بندی به عربستان سعودی در سال 2004 شود.



[ad_2]