الجزایری ها قانون اساسی جدید را پس از همه پرسی تصویب کردند الجزایر

[ad_1]

این کار به عنوان یک مانور دولتی برای خنثی سازی جنبش هیراک تلقی می شود ، جنبشی که خواستار تحریم چارچوب طرح بود.

شورای قانون اساسی این کشور اعلام کرد ، الجزایر اصلاحات قانون اساسی را در همه پرسی ، البته با رکورد کم مشارکت ، تصویب کرده است.

همه پرسی اول نوامبر به عنوان یک مانور دولت برای خنثی سازی جنبش اعتراضی در هیراک تلقی می شد که خواستار بایکوت طرح انحصاری بود.

شتر فنیچی ، رئیس شورای قانون اساسی روز پنجشنبه در تلویزیون عمومی اعلام كرد ، متن همه پرسی با 66.8٪ آرا به تصویب رسید ، و از رای “شفاف” كه “در شرایط خوب” برگزار شد ، استقبال كرد.

با این حال ، مشارکت مردم در رای گیری عمده در الجزایر در رکورد کم بود ، با کمتر از 15 درصد موافق سند قانون اساسی ، پیش نویس اصلی رئیس جمهور عبدالمجید تبون.

تبونو 74 ساله پس از ابتلا به ویروس کرونا از 28 اکتبر در آلمان بستری است. بر اساس آخرین بیانیه رئیس جمهور که روز یکشنبه منتشر شد ، سلامتی وی در حال بهبود است.

خود تبون دسامبر گذشته پس از انتخابات با مشاركت كمتر از 40 درصد ، كه كمترين سطح آراي رياست جمهوري از زمان استقلال الجزاير از فرانسه در 1962 است ، اين مقام را عهده دار شد.

به دنبال آن ماهها اعتراضاتی در هیراک انجام شد و خواستار بازنگری کامل سیستم حکومتی الجزایر شد.

در بیانیه ای از کابینه تبونو آمده است که نتایج همه پرسی ، که در ابتدا هفته گذشته توسط کمیسیون انتخابات اعلام شد ، اراده “واقعی و یکپارچه” مردم را نشان می دهد و انتظارات دولت را برآورده می کند.

حسنی عبیدی ، کارشناس الجزایری به خبرگزاری فرانسه گفت: “رژیم” می خواست با کاهش خواسته های هیراک به حداقل تجدید نظر در قانون اساسی بر جنبش هیراک غلبه کند. “

عدم حضور اجباری رئیس جمهور ، با گسترش بیماری همه گیر COVID-19 ، یکی از بزرگترین کشورهای آفریقا را در یک دوره عدم اطمینان فرو برده و تهدیدهای فزاینده ای را برای بحران های مالی و اقتصادی – اقتصادی اضافه می کند.

اصلاح قانون اساسی به عنوان سنگ بنای “الجزایر جدید” تعبیر شد.

ناظران اشاره می کنند که تغییرات قانون اساسی اختیارات اصلی و انتصابات را در دست رئیس جمهور حفظ می کند.

ماسنسن چربی ، محقق قانون اساسی در دانشگاه علوم پاریس ، گفت که این تغییرات منجر به “اقتدارگرترین قانون اساسی در کل مدیترانه” می شود.



[ad_2]