انتظار می رود طوفان گرمسیری اتا به طوفانی تبدیل شود گواتمالا

[ad_1]

پیش بینی کنندگان پیش بینی می کنند اتا روز دوشنبه به طوفان تبدیل شود و روز سه شنبه سواحل نیکاراگوئه را لرزاند.

طوفان گرمسیری اتا که در اثر باران شدت گرفته ، روز یکشنبه پس از عزیمت به درگیری با آمریکای مرکزی شدت گرفت. این سیستم رکورد بیشترین اصطلاحاً طوفان در فصل طوفان های آتلانتیک را بهم پیوند می دهد.

روز یکشنبه ، اتا دارای حداکثر وزش باد ثابت 85 کیلومتر در ساعت (50 مایل در ساعت) بود. مرکز آن حدود 560 کیلومتر (345 مایل) شرق مرز نیکاراگوئه و هندوراس بود و با سرعت 24 کیلومتر در ساعت (15 مایل در ساعت) به سمت غرب حرکت می کرد.

پیش بینی کنندگان پیش بینی می کنند تا دوشنبه اتا به طوفان تبدیل شود و انتظار می رود روز سه شنبه سواحل نیکاراگوئه را که در آن اخطار توفان اعلام شده است ، بزند.

پیش بینی کنندگان اعلام کردند که مرکز و شمال نیکاراگوئه در بیشتر هندوراس می تواند 380 تا 640 میلی متر (15 تا 25 اینچ) باران دریافت کند ، در حالی که 890 میلی متر (35 اینچ) در مناطق جدا شده است.

همچنین در شرق گواتمالا ، جنوب بلیز و جامائیکا احتمال بارندگی شدید وجود دارد.

مرکز افزود: باران های اتا می توانند پنجشنبه شب در مناطقی از جامائیکا ، جزایر کیمن و آمریکای مرکزی سیلاب ایجاد کنند و احتمال لغزش زمین وجود داشته باشد.

دولت نیکاراگوئه از مرز هندوراس و نیکاراگوئه به سندی خلیج سیرپی هشدار طوفان داده است. هندوراس هشدار طوفان گرمسیری را از پونتا پاتوکا تا مرز نیکاراگوئه صادر کرده است.

اتا در این فصل بیست و هشتمین طوفان آتلانتیک است که در سال 2005 رکورد طوفان های نامگذاری شده را ثبت کرده است. با این حال ، این اولین بار است که از حرف یونانی Eta به عنوان نام طوفان استفاده می شود ، زیرا در سال 2005 ، پس از پایان فصل ، هواشناسان برگشتند و تشخیص دادند که طوفانی وجود دارد که باید نامگذاری می شد اما نه.

فصل توفان هنوز یک ماه تا 30 نوامبر باقی مانده است و در سال 2005 Zeta در پایان دسامبر شکل گرفت.



[ad_2]