“انجام شده”: هند اتهامات مربوط به تأمین مالی “ترور” در پاکستان را انکار می کند هند

[ad_1]

روز شنبه ، وزیر خارجه پاکستان هند را به راه اندازی “تروریسم” با هدف بی ثبات سازی کشور متهم کرد.

هند ادعای دشمن پاکستان خود مبنی بر کمک دولت هند به تأمین بودجه گروه های مسلح در خاک پاکستان را رد کرده و آنها را به عنوان سخنگوی “ساختگی” و “جعل خیالی” رد کرد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز شنبه هند را به حمایت از “تروریسم” با هدف ایجاد بی ثباتی در کشور و تضعیف مشارکت اقتصادی آن با چین متهم کرد. وی گفت اسلام آباد شواهد خود را به سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی ارائه می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند ، آنوراگ سریواستاوا در بیانیه ای گفت: “این تلاش ناامیدکننده چند شرکت کننده پیدا خواهد کرد ، زیرا جامعه بین المللی از تاکتیک های پاکستان آگاه است.”

وی افزود که پاکستان خود شورشیان را سرمایه مالی می کند ، ادعایی که اسلام آباد نیز آن را رد می کند.

عمران خان ، نخست وزیر پاکستان در توییتر خود گفت: “ما انتظار داریم که جامعه جهانی هند را مجبور به پایان دادن به تروریسم خود و محاکمه کسانی که عامل کشته شدن هزاران انسان بی گناه در پاکستان هستند ، کند.”

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که هند از 87 اردوگاه آموزشی – 66 مورد در افغانستان و 21 مورد در هند “در حال آموزش ، پناه دادن و شلیک … تروریست ها در پاکستان” است.

همسایگان مسلح به هسته ، که از زمان استقلال هر دو از قدرت استعماری انگلیس در سه جنگ شرکت کرده اند ، مدت هاست که یکدیگر را به تجهیز شورشیان متهم می کنند.

این تجربه ناامیدکننده تعداد کمی شرکت کننده پیدا خواهد کرد ، زیرا جامعه بین المللی از تاکتیک های پاکستان آگاه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند آنوراگ سریواستاوا

اما بیانیه وزیر خارجه و ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد ، پایتخت ، در روز شنبه ، سطح جزئیات و ادعاهای خاص را افزایش داد.

وزیر امور خارجه شاه محمود قریشی روز شنبه گفت که اسلام آباد شواهد “انکارناپذیری” از دست داشتن هند در فعالیتهای “تروریستی” م affectثر بر پاکستان جمع آوری کرده است [File: Farooq Naeem/AFP]

“حقایق غیر قابل انکار”

مقامات پاکستانی گفتند که اسنادی را دریافت کرده اند که نشان می دهد هند با طالبان پاکستانی و همچنین گروههای مسلح از استان بلوچستان در جنوب ملاقات کرده و بودجه آنها را تأمین مالی کرده است ، که مسئولیت حمله به منافع چین را در چارچوب تلاش برای خرابکاری 65 طرح سرمایه گذاری bn چین Belt and Road در پاکستان.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: “ما حقایق غیرقابل انکاری داریم که از طریق این پرونده به ملت و جامعه جهانی ارائه خواهیم کرد.”

سرلشکر بابر افتار ، رئیس رسانه و روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان ، برخی از شواهد موجود در پرونده را که ادعا می کند هند را در حملات در پاکستان نشان می دهد ، ارائه کرد ، از جمله رسیدهای بانکی نشان دهنده بودجه و عکس های نشان داده شده عاملان ادعایی حملات در کنسولگری هند در جلال آباد ، افغانستان.

ما حقایق غیرقابل انکاری داریم که از طریق این پرونده به ملت و جامعه جهانی ارائه خواهیم کرد

وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی

وی همچنین یک کلیپ صوتی منتشر کرد که گفته می شود مکالمه بین یک افسر اطلاعاتی هند و الله نظر ، رهبر ارشد مبارزان جدایی طلب بلوچ در جنوب غربی پاکستان را ضبط می کند.

این کنفرانس مطبوعاتی یک روز پس از کشته شدن حداقل 10 غیرنظامی و 5 محافظ امنیتی در گلوله باران مرزی بین دو رقبا ، در یکی از مرگبارترین روزهای سال برگزار شد.

دولت ملی گرای هند هند ، به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی ، در اوت گذشته استقلال مختصر کشمیر را سلب کرد. [File: Anupam Nath/AP Photo]

ارتش پاکستان می گوید که پنج غیرنظامی و یک سرباز ارتش در گلوله باران نیروهای هندی در آن سوی مرز بسیار نظامی که پاکستان و هند را از کشمیر جدا می کند ، کشته شده اند.

در همین حال ، هند مدتهاست که ادعا می کند پاکستان گروههای جدایی طلب را که در کشمیر تحت حاکمیت هند فعالیت می کنند ، یک منطقه هیمالیای با اکثریت مسلمان که هر دو طرف ادعا می کنند ، ایجاد و آموزش داده و بودجه آنها را تأمین مالی کرده است.

در ماه اوت گذشته ، دولت ملی هندو هند استقلال محدود کاشمر را سلب کرد و منطقه را تحت حاکمیت مستقیم مرکزی قرار داد ، اقدامی که به موجب آن فعالان حق دموکراتیک کشمیری را برای انتخاب دولت محلی سلب کردند.

روز یکشنبه نیز ، وزارت خارجه افغانستان “صریح” ادعاهای پاکستان مبنی بر استفاده از قلمرو این کشور برای اقدامات “ترور” را رد کرد.

“دولت جمهوری اسلامی افغانستان صریحاً اعلام می دارد که ما به عنوان یک قربانی بزرگ تروریسم ، متعهد به سیاست مبارزه با انواع تروریسم ، بدون تبعیض در سطح جهان هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که از خاک افغانستان برای فعالیتهای مخرب علیه سایر کشورها استفاده شود.” ، در بیانیه ای گفت.



[ad_2]