اندونزی با وجود همه گیری بی وقفه به پای صندوق های رای می رود اندونزی

[ad_1]

جاکارتا، اندونزی – اندونزی روز چهارشنبه با انجام نظرسنجی ها برای انتخاب رهبران محلی و منطقه ای در سراسر مجمع الجزایر ادامه خواهد یافت ، اگرچه شیوع COVID-19 ، که انتخابات را در سپتامبر به تأخیر انداخت ، همچنان بدترین در جنوب شرقی آسیا است.

بیش از 100 میلیون نفر حق رأی دادن دارند – حدود یک سوم جمعیت کشور – با افرادی که می خواهند رهبران سیاسی را در 270 منطقه انتخاب کنند. رأی دهندگان در 9 استان از 34 استان کشور نیز برای انتخاب استانداران خود انتخاب شده اند.

اما با اعلام اندونزی بیش از 586000 مورد و 18000 مرگ از زمان ابتلا به بیماری همه گیر – و ركورد 8369 مورد جدید پنجشنبه گذشته – بسیاری نگران هستند كه انتخابات فقط شرایط را بدتر خواهد كرد.

لورا ناویکا یامانی ، استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه Universal Airlangga در سورابایا ، با بیان اینکه اندونزی هنوز اولین قله ویروس کرونا را پشت سر نگذاشته است ، گفت: “این یک نظرسنجی برای جامعه ما بسیار خطرناک است” و آزمایشات کمی در حال انجام است. .

وی به الجزیره گفت: “این از سطح مثبت بودن که هنوز هم بالاست مشهود است.”

“با توجه به وضعیت فعلی در اندونزی ، من موافق نیستم [with the idea of having elections]، به ویژه پلاکاردی وجود دارد که کمیسیون برای گرفتن رای از بیماران آلوده به COVID-19 به بیمارستانها خواهد آمد “، وی افزود ، با اشاره به برنامه کمیسیون عمومی انتخابات (KPU) برای اعزام کارکنان با لباس کامل Hazmat ، برای کمک به رای دهندگان مبتلا به بیماری.

نرخ مثبت اندونزی در روز سه شنبه 15.8 درصد بود ، در مقایسه با توصیه سازمان بهداشت جهانی به دولت ها برای نگه داشتن این رقم برای حداقل 14 روز متوالی قبل از باز شدن ایمن ، زیر 5 درصد باشد.

CPU اقدامات سختگیرانه ای را به کارمندان و رای دهندگان اعمال کرد و برای کمک به ایمنی مردم دستکش و سایر تجهیزات محافظتی را در مراکز رای دهی در سراسر کشور توزیع کرد.

Arief Budiman ، رئیس KPU ، روز دوشنبه در یک وبینار درباره نگرانی های همه گیری گفت: “من می توانم این وضعیت را درک کنم ، اما ما در تلاش هستیم.” وی افزود که همه افراد از مقر CPU گرفته تا کمیسیون های انتخابات باید قبل از اجازه کار سالم باشند ، اما مشخص نکرد که آیا آزمایش های COVID-19 الزامی است.

وی گفت: “ما اطمینان حاصل كنیم كه از رای دهندگانی كه از حق رای خود استفاده می كنند ، با ایجاد پروتكل های بهداشتی از ورود تا خروج از شعبه اخذ رأی محافظت می شود.”

آدریانوس ملیالیا ، عضو نماینده دادستان جمهوری اندونزی ، یک نهاد دولتی که خدمات عمومی را در این کشور نظارت می کند ، قبلاً از CPU خواستار “تسریع” در انتشار PPE در مراکز رای گیری شد و گفت حدود 70٪ تجهیزات هنوز در منطقه است انبارهای CPU یک هفته قبل از رای گیری.

وی به الجزیره گفت: “بنابراین آنها به نوعی سه ، چهار روز از برنامه عقب مانده اند.”

بودیمان گفت ، گزارش قابل توجهی از اختلالات PPE وجود ندارد ، اگرچه سیل در استان سوماترا شمالی این کشور “عملیات” را مختل کرد. از یکشنبه شب ، وی گفت که داده ها نشان می دهد که حداقل 87 درصد توزیع شده است.

سلسله های سیاسی

انتخابات اندونزی از نزدیک مشاهده می شود که رهبران محلی و منطقه ای اغلب در صحنه های ملی ظاهر می شوند ، از جمله رئیس جمهور جوکو ویدودو ، که فعالیت سیاسی خود را به عنوان شهردار سولو در سال 2005 آغاز کرد قبل از اینکه در سال 2012 فرماندار جاکارتا شود.

در سال جاری میلادی علاقه بیشتری به وجود آمده است زیرا چندین نامزد از خانواده رهبران سیاسی فعلی آمده اند.

از نامزدهای عالی رتبه می توان به جیبران راکابومینگ راکا ، پسر ویدودو و بابی ناسوتین ، داماد وی اشاره کرد. آنها به ترتیب در شهرهای سوراکارتا ، معروف به سولو و مدان ، به عنوان شهردار کاندید می شوند.

جیبران راکابومینگ راکا ، پسر ارشد جوکو ویدودو ، در شهر سوراکارتا یا سولو ، جایی که پدرش نیز در آنجا سیاست را آغاز کرد ، نامزد شهرداری می شود. [Mohammad Ayudha/Antara Foto via Reuters]

جو کناواس ، نامزد دکترای علوم سیاسی دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده ، دریافت که در سال 2015 52 نامزد وجود دارد ، اما حداقل 146 نامزد برای انتخابات امسال وجود دارد. وی گفت: “این بیشترین مقدار در تاریخ اندونزی تاکنون است.”

کناواس ، که در سلسله های سیاسی در اندونزی نیز تحصیل کرده است ، گفت که این افزایش ممکن است زیرا بسیاری از سیاستمداران منتخب در سال های 2010 و 2015 قبلاً دو دوره خدمت کرده اند و دیگر قادر به شرکت در انتخابات نیستند. بسیاری خانواده خود را بهترین کاندیدا برای حفظ میراث و منافع سیاسی خود می دانند.

وی گفت: “این اولین بار در تاریخ اندونزی است که فرزندان یک رئیس جمهور فعال ، اقوام ، فرزندان معاون رئیس جمهور و حتی فرزندان وزرا هنگامی که والدین یا اقوام آنها هنوز در سمت خود هستند مستقیماً در انتخابات منطقه شرکت می کنند.”

وی افزود: “این به طور فزاینده ای ثابت می کند که سلسله سیاسی شاخصی است که در آن فضای رقابت گرچه هنوز گسترده است اما در حال کاهش است.”

اندونزیایی ها خود با سلسله های سیاسی مخالف هستند – یک نظرسنجی که در ماه ژوئیه سال جاری توسط یک شرکت وابسته به شرکت رسانه ای معروف Kompas Gramedia انجام شد نشان داد که 60.8٪ از پاسخ دهندگان با چنین سلسله هایی مخالف هستند و 67.9٪ از پاسخ دهندگان سنین 17 تا 30 سال چنین کارهایی را بد می دانند.

عایشه پوتری بودیاتری ، محقق مرکز مطالعات سیاسی در انستیتوی علوم اندونزی (LIPI) ، گفت انتخابات امسال نشان داد “عدم احزاب سیاسی در استخدام نامزدهای رهبری منطقه بر اساس کادر داخلی حزب”.

وی به الجزیره گفت: “بسیاری از این نامزدهای مرتبط سیاستمداران باتجربه در زمینه نامزدی ها نیستند و شبکه های ریشه دار یا درون حزب یا جامعه در حوزه های انتخابیه خود ایجاد نکرده اند.”

“نقض حقوق بشر”

گروه های دیگر بیشتر نگران هستند که همه گیر ، حتی با اقدامات طراحی شده برای محافظت از مردم ، تعداد زیادی از رای دهندگان را در معرض خطر قرار دهد.

کارشناسان س questionال می کنند که آیا در حالی که اندونزی هنوز برای کنترل COVID-19 تلاش می کند ، انتخابات باید ادامه یابد؟ [Adi Weda/EPA]

رای دهندگان برای رای دادن ، پیروی از رای گیری توزیع شده و حفظ فاصله فیزیکی در مراکز رای دهی ، باید از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنند که به صورت دوره ای نیز ضد عفونی می شود. کسانی که دمای بدن آنها بالاتر از 37.3 درجه سانتیگراد (99.14 درجه سانتیگراد) است نیز برای جلوگیری از تعامل با رای دهندگان دیگر مجبورند به یک غرفه جداگانه بروند.

ائتلاف مدنی LaporCovid-19 ، که در حال کار بر روی یک پروژه علوم داده های همه گیر است ، “بی توجهی دولت ، با ادامه برگزاری همزمان انتخابات منطقه ای ، سلامت و ایمنی زندگی شرکت کنندگان و کمیسیون انتخابات و همچنین جامعه را به خطر می اندازد.” در اندونزی ، در بیانیه ای در 6 دسامبر گفته شد.

“دولت باید از خطرات ناشی از آن آگاهی و آگاهی داشته باشد. این نوعی نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشر است. “

مقامات LIPI گفتند گروه هایی از رای دهندگان بودند که رای ممتنع دادند زیرا در این همه گیری با نظرسنجی مخالف بودند.

وی گفت: “آنها از اینكه انتخابات محلی در طی همه گیرى كاملاً تحت فشار قرار گرفته اند ناامید شده اند ، اگرچه این خطر وجود دارد كه این اجبار تعداد موارد COVID-19 را افزایش دهد.” “به عنوان یک فرم [of protest]، آنها از آمدن به صندوق های رأی خودداری می کنند. “

رئیس جمهور ویدودو گفت که انتخابات باید ادامه یابد زیرا مردم حق انتخاب رهبران خود را دارند و به تعویق انداختن بیشتر باعث ایجاد خلا قدرت می شود.

Masdalina Pane ، رئیس توسعه حرفه ای Perhimpunan Ahli Epidemiologi Indonesia ، یک انجمن تخصصی متخصص اپیدمیولوژی اندونزی ، گفت که مراکز رای دهی در سراسر کشور شلوغ نخواهد شد زیرا کشور در دهمین ماه است و اندونزیایی ها با پروتکل های بهداشتی آشنا هستند.

“این برای مراکز رای دهی مشکلی ندارد ، زیرا آنها معمولاً در سطح محله ساخته می شوند. افراد کمی هستند ، ساعت ها نیز کمی طولانی هستند … و این می تواند مدیریت شود “، او گفت.

نامزدها ، از جمله پسر ویدودو ، روش های جدیدی را برای تبلیغ در طول بیماری همه گیر پیدا می کنند [Agustinus Beo da Costa/Reuters]

اندونزی اولین کشور در منطقه نیست که در طی یک بیماری همه گیر انتخابات را برگزار می کند. کره جنوبی انتخابات را در ماه آوریل با پروتکل های امنیتی سختگیرانه و بدون اشاره به جهش بیشتر پرونده ها برگزار کرد. سنگاپور در ماه ژوئیه – با اقدامات ریاضتی ، از جمله رأی دادن مرحله ای – و بدون هیچ مورد پرشی پس از نظرسنجی ، پای صندوق های رای رفت.

همسایگی مالزی وضعیت بدتری داشت. انتخابات در بورنئو ، صباح ، در ماه سپتامبر ، موج سوم COVID-19 را در سراسر کشور برانگیخت.

اورنلا آگاتا ، دانش آموز 21 ساله ای که در استان بانگکا بلیتونگ در بخش غربی کشور رای خواهد آورد ، از خطر ویروس آگاه است ، اما اطمینان دارد که با رعایت پروتکل های بهداشتی برای روز نظرسنجی بهبود خواهد یافت.

“[I am] در واقع ، با استفاده از حق رأی خود ، زیرا شرم آور است اگر ما حق رأی داشته باشیم ، ما به جای آن رای ممتنع می دهیم ، “او به الجزیره گفت.



[ad_2]