انگلیس احتمالاً ایالات متحده را در کاهش سربازان افغان دنبال خواهد کرد: وزیر آسیا

[ad_1]

اظهارات وزیر دفاع انگلیس پس از آن اعلام شد كه ایالات متحده اعلام كرد تعداد نیروهای خود را از ژانویه 4500 به 2500 كاهش می دهد.

وزیر دفاع انگلیس ، بن والاس ، روز پنجشنبه گفت ، انگلیس به احتمال زیاد ایالات متحده را در کاهش سربازان در افغانستان دنبال خواهد کرد ، اما به کار با دولت و ایالات متحده برای محافظت از امنیت کشور ادامه خواهد داد.

ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که پیش از ترک دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ، رئیس جمهور فعلی در اواسط ژانویه ، تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان را به شدت از 4500 به 2500 نفر کاهش می دهد و تجزیه نظامی کشور را تسریع می کند.

این اعلامیه همزمان با افزایش خشونت ها ، با ادامه حملات طالبان به رهبران دولت ، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان صورت گرفت.

والاس گفت كه آمریكایی ها در این مرحله كاملاً عقب نشینی نمی كنند ، مانند انگلیس كه حدود 1000 سرباز در این كشور جنگ زده مستقر است.

اما او گفت ، “من انتظار دارم كه اگر آنها (ایالات متحده) در مقطعی كاهش یابد ، ما سقوط خواهیم كرد.”

والاس گفت: پادشاهی انگلستان محدودیت محدودی برای اقدام مستقل از بزرگترین متحد خود را دارد ، اما توافق نامه بزرگتر بودجه ای که با خزانه داری توافق کرده است ، فرصت های بیشتری در آینده به این کشور می دهد.

والاس می گوید انگلیس محدودیت محدودی برای اقدام مستقل از بزرگترین متحد خود ، ایالات متحده دارد. [File: Toby Melville/Reuters]

وی به اسکای نیوز گفت: “بخشی از این بررسی دفاعی چگونگی استقلال انگلیس است.” “چگونه می توانیم مکمل یکدیگر در سراسر جهان باشیم؟ اگر یک قدرت یا قدرت دیگری درگیر شود و ما … تصمیم بگیریم که می خواهیم بیشتر بمانیم ، می توانیم این کار را انجام دهیم. “

“در حال حاضر ، اگر ایالات متحده به طور یک جانبه از برخی از این کشورها خارج شود ، ما یک چالش داریم.”

پس از اعلام آمریكا ، جنس استولتنبرگ ، رئیس ناتو هشدار داد كه عقب نشینی “شتاب زده” توسط آمریكا ، كه ائتلاف ناتو در افغانستان را رهبری می كند ، می تواند منجر به خشونت بیشتر شود.

“اکنون با تصمیمی دشوار روبرو هستیم. ما تقریباً 20 سال در افغانستان بوده ایم و هیچ متحد ناتو نمی خواهد بیش از زمان لازم بماند. اما در همان زمان ، هزینه ترک خیلی زود یا به صورت ناهماهنگ می تواند بسیار زیاد باشد. “

ناتو کمتر از 12000 سرباز از ده ها کشور در افغانستان دارد که به آموزش و مشاوره نیروهای امنیتی ملی کمک می کنند.

نیروهای آمریکایی غالباً نیمی از این تعداد را تشکیل می دهند و اتحاد 30 کشور تا حد زیادی به حمل و نقل ، تدارکات و سایر پشتیبانی های ایالات متحده متکی است.



[ad_2]