انگلیس و هواوی: قانون پیشنهادی می تواند شرکت های مخابراتی انگلستان را تحت تأثیر قرار دهد اخبار چین

[ad_1]

در صورت نقض ممنوعیت تسهیلات ایجاد شده توسط هواوی چین ، که این اقدام را “انگیزه سیاسی” توصیف می کند ، قوانین جدید تحریم های شدیدی را علیه شرکت های مخابراتی انگلیس اعمال می کند.

در صورت نقض ممنوعیت استفاده از تجهیزات ساخته شده توسط Huawei Technologies Co Ltd چین بر اساس قانون جدید ، شرکت های مخابراتی انگلیس می توانند تا 10 درصد از گردش مالی خود یا 100000 پوند (133،140 دلار) در روز جریمه کنند.

دولت گفت ، لایحه ارتباطات از راه دور (امنیتی) پیشنهاد شده در روز سه شنبه استانداردهای امنیتی شبکه های مخابراتی در انگلیس را افزایش می دهد و تهدیدها را از جانب ارائه دهندگان خطر بالا برطرف می کند.

در ماه ژوئیه ، انگلیس تصمیم گرفت استفاده از تجهیزات تولید شده توسط Huawei – یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی – در شبکه های تلفن همراه 5G را از اواخر سال 2027 ممنوع کند ، به دلیل ترس از اینکه تحریم های ایالات متحده به معنای چین است شرکت شما یک منبع قابل اعتماد نخواهید بود.

بلومبرگ به نقل از افراد آشنا به این موضوع اظهار داشت كه طبق آخرین پیشنهاد ، این ممنوعیت می تواند از اوایل سپتامبر 2021 آغاز شود. انگلیس قبلاً شركت های مخابراتی برای خرید تجهیزات هواوی محدودیت هایی را تعیین كرده است كه باید پس از دسامبر اعمال شود.

فشار آمریكا

ایالات متحده برای این که هوآوی را کنار بگذارد به این دلیل که همسایگی آن با دولت چین یک خطر امنیتی غیرقابل قبول دارد ، برای متحدان خود از جمله انگلیس کمپین کرده است ، که این شرکت آن را رد کرده است.

[Bloomberg]

هدف این لایحه اجرای قانونی تصمیم ژوئیه دولت انگلیس و مدیریت کلیه خطرات سایر ارائه دهندگان ریسک بالا در آینده است ، با تحریم های شدید برای شرکت های مخابراتی که این قوانین را نقض می کنند.

در ژانویه ، انگلیس به هوآوی نقش محدودی در شبکه های 5G داد که منجر به شورش پارلمان شد. نخست وزیر بوریس جانسون در ماه ژوئیه پس از تأثیر تحریم های ایالات متحده در ماه مه بر زنجیره تأمین هواوی ، موقعیت خود را تغییر داد.

دبیر دیجیتال ، الیور داودن ، گفت که مزایای 5G و شبکه های نوری تنها در صورت امنیت و پایداری قابل تحقق است.

وی گفت: “این لایحه ابتکاری یکی از سخت ترین رژیم های امنیتی ارتباط از راه دور در جهان را به انگلستان ارائه می دهد و به ما امکان می دهد اقدامات لازم را برای محافظت از شبکه های خود انجام دهیم.”

آهسته دیجیتال

هواوی اظهار امیدواری کرد که دولت انگلیس می خواهد آن را از معرفی 5G مستثنی کند.

ویکتور ژانگ معاون رئیس جمهور گفت: “این تصمیم انگیزه سیاسی دارد و براساس ارزیابی عادلانه خطرات نیست.”

“این به نفع هیچ کس نیست ، زیرا انگلیس را به سمت آهسته دیجیتال سوق داده و برنامه تساوی دولت را در معرض خطر قرار می دهد.”

دولت گفت که استانداردهای سختگیرانه امنیتی در این لایحه به محافظت از انگلستان در برابر حملات احتمالی سایبری توسط دولت ها و جنایتکاران کمک می کند.

تنظیم کننده بریتانیایی Ofcom موظف به نظارت و ارزیابی امنیت ارائه دهندگان خدمات ارتباط از راه دور خواهد بود.

به گزارش بلومبرگ ، فروشندگان شبکه در حالی که به دنبال گزینه های دیگری بودند ، قطعات تولید شده توسط هواوی را جمع کرده اند.

افرادی که از برنامه های این شرکت مطلع هستند به بلومبرگ گفتند که ممنوعیت زودهنگام نصب این قطعات می تواند هزینه های شرکتهایی مانند BT Group Plc و Vodafone Group Plc را افزایش دهد که مجبور خواهند شد تعمیرات اساسی بخشهای شبکه های خود را تسریع کنند.

بدون Huawei ، شبکه های تلفن همراه انگلیس اعتماد زیادی به رقبای شمالی خود Nokia Oyj و Ericsson AB خواهند داشت. دولت باید جزئیات بیشتری را درباره تنوع زنجیره تأمین 5G انگلیس طی چند هفته آینده منتشر کند.



[ad_2]