انگلیس: چرا برخی از اقلیت های قومی از واکسن ویروس کرونا می ترسند؟ | بریتانیای کبیر

[ad_1]

لندن، انگلستان – هنگامی که شابرز علی 29 ساله از بردفورد کودک بود ، مادرش مراقب واکسن ها بود.

علی که اصالتاً از جنوب آسیا است به الجزیره گفت: “برای طولانی ترین زمان ، مادرم نمی خواست در دوران دبستان و متوسطه من را با چاقو بزنند.”

او مطمئن نبود که چرا ، اما پیشنهاد کرد ، “این ممکن است به دلیل برخی توطئه های احتمالی باشد که وی ممکن است در گذشته شنیده باشد.”

از زمان ورود انگلیس به اولین قفل ویروس کرونا در ماه مارس ، علی که از یک بیماری خود ایمنی رنج می برد ، به سختی خانه را ترک کرده است.

او نامه ای از دولت دریافت کرده بود که از او خواسته بود “از خود” محافظت کند زیرا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی که مصرف می کرد ، او را آسیب پذیر می کرد.

اکنون که انگلیس یک برنامه تلقیح جمعی را آغاز کرده است ، علی امیدوار است که بتواند بیشتر اوقات اتاق خواب خود را ترک کند.

اما او نگران است.

وی گفت: “من هم اکنون با داروهایی که الان مصرف می کنم رولت روسی بازی می کنم.” “همانطور که می بینم ، واکسن چیز دیگری است [to worry about] علاوه بر آن. “

مایکل اسرل ، کارمند عمومی متولد کارائیب گفت که فکر می کند این واکسن را بخاطر محافظت از افرادی که با آنها کار می کند “اخلاق و اخلاق” باشد.

با این حال ، او از آزمایش های غیراخلاقی پزشکی در مورد جوامع سیاه پوستان در گذشته می ترسد.

وی گفت: “هرگونه ترس از واکسن ، دارو و دارو تقریباً مانند Black DNA است.”

به عنوان مثال ، در سال 1932 ، مطالعه سیفلیس توسكی مردان آفریقایی-آمریکایی را در ازای مراقبت های بهداشتی رایگان استخدام كرد ، اما برخی از شركت كنندگان به عنوان بخشی از نظارت درگذشتند و اعضای خانواده آنها آلوده شدند.

در اواسط قرن نوزدهم در ایالات متحده ، جیمز ماریون سیمز که از او به عنوان “پدر زنان مدرن” یاد می شود ، از بردگان به عنوان خوکچه هندی استفاده می کرد و بدون بیهوشی روی آنها آزمایش می کرد.

ایسرل گفت: “واقعیت های واقعی یا خیالی ، تاریخی وجود دارد و هنوز هم اتفاق می افتد.” “آنها مانند دیوار برلین خرد و شکسته می شوند. اما برخی از این ساختارها هنوز وجود دارند. “

هاووی بومنجی 52 ساله از شهر بردفورد در شمال پاکستان به ویروس کرونا مبتلا شده است.

اما اگرچه او طحال ندارد و در رده فوق العاده آسیب پذیر طبقه بندی می شود ، اما خود را برای واکسن آماده نخواهد کرد.

وی به الجزیره گفت: “قلب من از دست رفته است ، اما تصمیم به عدم واکسیناسیون ناشی از سالها بی اعتمادی شدید به انگیزه های داروسازان بزرگ است.”

“من سخت تلاش می کنم تا سیستم ایمنی بدنم را به طور طبیعی تقویت کنم ، و این کار را برای خودم و خانواده ام انجام داده ام.

“در ابتدا باید لیست کاملی از واکسن ها شفافیت کامل داشته باشد. این من را شگفت زده می کند که چگونه مردم اینقدر بی تاب و مایل به تزریق هستند. خدا می داند چه چیزی ، اما هنوز هم ادعا می کند که غذای تمیز دارد یا سالم است.

مطالعه ای که توسط موسسه Mile End در دانشگاه Queen Mary لندن انجام شد نشان داد که کمی بیش از یک سوم مردم لندن از اقلیت های قومی – 39٪ – گفتند که احتمال واکسن زدن بیش از 70٪ از سفیدپوستان در پایتخت است.

پروفسور سوفی هارمن ، متخصص در این باره گفت: “نوسانات واکسن نباید منتفی باشد و می تواند به دلایل مختلفی باشد – شنوایی ، سرعت تولید واکسن ، درک خطر ، تبعیض – اما مهمترین چیز اعتماد است.” سلامت جهانی در دانشگاه کوئین مری ، به الجزیره گفت. “[It] خطرات یک فاجعه مضاعف: نابرابری نژادی در مرگ ناشی از COVID-19 و نابرابری نژادی بالقوه در تولید واکسن. “

در ماه آگوست ، بیش از یک سوم بیماران جدی مبتلا به COVID-19 منشا قومی داشتند. و مردان سیاه پوست آفریقایی دو برابر مردان سفید پوست احتمال مرگ در اثر COVID-19 دارند.

از آنجا که بسیاری از خانواده های آسیایی و سیاه پوست در از دست دادن عزیزانشان سوگواری می کنند ، در میان کسانی که دولت را متهم می کنند که نمی تواند به درستی بررسی کند که چرا جوامع آنها بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته ، تردید دارند.

در حالی که بسیاری از کارشناسان می گویند تبعیض در این امر نقش داشته است ، یک مشاور دولتی در ماه اکتبر گفت که “نژادپرستی ساختاری توضیح منطقی نیست” برای افزایش مرگ و میر.

از تقریباً 362000 نفری که داوطلب ثبت نام واکسن NHS COVID-19 شده اند ، فقط 4.3٪ از آنها آسیایی و 0.5 نفر از آنها سیاه پوست بوده اند.

نمایندگان کمی بادنوک و ناز شاه ، هر دو سیاه پوست و آسیایی ، در تلاش برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای تشویق بیشتر داوطلبان اقلیت های قومی ، که در حال حاضر کمتر از آنها حضور دارند ، شرکت کردند.

وینستون مورگان ، خواننده سم شناسی و بیوشیمی بالینی در دانشگاه شرق لندن ، گفت که نوسانات این واکسن به دلیل “نژادپرستی ساختاری ، فعلی و تاریخی” تقویت شده است.

وی به آل گفت: “بر اساس تجربیات بسیاری از این جوامع ، عدم اعتماد کافی وجود دارد ، بنابراین هیچ اطمینان در مورد ایمنی و اثر بخشی واکسن وجود ندارد یا آنها معتقد نیستند که اطلاعات ایمنی و کارآیی در مورد آنها اعمال می شود.” جاز

برخی از جوامع اقلیت محتاط هستند زیرا آنها آمار نگران کننده را شواهدی از نابرابری های بهداشتی می دانند.

به عنوان مثال ، زنان سیاه پوست پنج برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در هنگام زایمان می میرند.

در همین حال ، اطلاعات غلطی در مورد شبکه های تلفن همراه 5G که این ویروس را تغذیه می کنند ، ادعاهای مربوط به داوطلبین واکسن آزمایشی پس از ضربه ، و تئوری های توطئه مبنی بر اینکه افراد با دریافت عکس میکروچیپ می شوند ، در اینترنت پیچیده است.

طبق مرکز از بین بردن نفرت دیجیتال (CCDH) مستقر در لندن ، شرکت های رسانه های اجتماعی اجازه می دهند جنبش به اصطلاح ضد واکس دروغ ها را روی سیستم عامل های خود پخش کند.

از سال گذشته ، طبق CCDH ، ضد واکس در شبکه های اجتماعی تعداد دنبال کنندگان خود را حدود هشت میلیون نفر افزایش داده است.

اما ساروج باتاچاریا ، استاد تاریخ پزشکی در دانشگاه یورک ، گفت که نهادهای ملی و بین المللی مسئول افزایش اعتماد در جوامع اقلیت های قومی هستند.

وی توصیه کرد که دولت ها خود را با “پیچیدگی های اقتصادی و فرهنگی” وفق دهند ، افزود که در مورد واکسن های فلج اطفال و آبله ، این نوع خرابی ها “به اندازه هرگونه اطلاعات غلطی که توسط لابی های واکسیناسیون پخش می شود” قدرتمند هستند.

وی توضیح داد: “مقاومت فقط اطلاعات غلط نبود.” “این همچنین عدم شفافیت رسمی در مورد شواهد مربوط به اثر بخشی و ایمنی واکسن ، عدم علاقه عمومی در بین برنامه منجر به مشکلات اقتصادی-اجتماعی گسترده تر تحت تأثیر جوامع و عدم توانایی در ایجاد ارتباطات محترمانه و قابل اعتماد با گروه های محروم و اقلیت های قومی بود. “

در حالی که انگلیس پس از اولویت دادن به افراد مسن و متخصصان بهداشت برای واکسیناسیون بیشتر آماده می شود ، برخی از فعالان گفته اند که دولت باید اطمینان حاصل کند که کمپین های اطلاع رسانی واکسن به افراد حاشیه جامعه رسیده است.

مورگان گفت ، هرگونه عدم اعتماد ریشه در تجربه دارد ، در مقابل تئوری های توطئه ، منجر به “وضعیت دایره ای” می شود که در آن تعداد کمی از اقلیت های قومی برای آزمایش های واکسیناسیون ثبت نام می کنند.

وی گفت: “تنها راه جلب اعتماد اعتماد به نفس این است كه دولت بپذیرد نژادپرستی ساختاری نقش مهمی در بدتر شدن نتایج پزشكی دارد ،” كه آنها نمی خواهند این كار را انجام دهند.



[ad_2]