اکثر کروات ها نسبت به واکسن ویروس کرونا تردید دارند اروپا

[ad_1]

نتایج این مطالعه در حالی است که کارشناسان هشدار می دهند که عدم اطمینان فعلی به واکسن ها ممکن است برای به خطر انداختن اثربخشی پایان بیماری همه گیر کافی باشد.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که تقریباً 60٪ از کروات ها قصد ندارند واکسنی برای ایمن سازی ویروس کرونا تزریق کنند.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط شرکت تحقیقات بازار Valicon و منتشر شده توسط خبرگزاری کرواسی RTL هفته گذشته ، 43 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قطعاً یا احتمالاً واکسن می زنند ، بیشتر با مراجعه به مسئولیت دیگران و بالاتر میزان واکسیناسیون باعث مهار عفونت می شود.

اما 57 درصد گفتند که قطعاً واکسن نمی زنند یا احتمالاً نمی دهند ، دلیل این امر عدم اعتماد به واکسن تا زمانی که ایمن بودن آن اثبات نشود ، در حالی که تعداد زیادی از پاسخ دهندگان نیز اظهار داشتند که می ترسند این عوارض جانبی داشته باشد. .

برخی دیگر گفتند که واکسن نمی زنند زیرا معتقدند در معرض خطر نیستند ، در حالی که یک چهارم پاسخ دهندگان گفتند که ویروس دائماً جهش می یابد و واکسیناسیون از آنها محافظت نمی کند.

این نظرسنجی که 523 نفر را در کرواسی جمع آوری کرد ، زمانی برگزار شد که یک رقابت علمی جهانی برای تولید واکسن موثر ویروس کرونا برگزار شد.

هفته گذشته ، داروساز آمریکایی Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech اطلاعات نهایی آخرین مرحله مطالعه را منتشر کردند که نشان می دهد واکسن آنها 95٪ موثر است و بالاترین درجه اثربخشی تاکنون است.

اعتماد به نفس در اثربخشی واکسن

نتایج نظرسنجی کرواسی روند گسترده تری را در سراسر جهان منعکس می کند.

بر اساس گزارشی از مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در ماه جاری میلادی ، به نظر می رسد که تمایل به دریافت واکسن ویروس کرونا در حال افزایش است ، که می گوید افراد کمتری از واکسن COVID-19 نسبت به سه ماه پیش واکسینه می شوند.

مطالعه Ipsos در مورد اعتماد به واکسن ها نشان می دهد که به طور متوسط ​​برای 15 کشور ، میزان واکسیناسیون از ماه آگوست چهار درصد کاهش یافته است.

این بررسی نشان می دهد که 73 درصد بزرگسالان کاملاً یا تا حدودی موافق هستند که “اگر واکسنی برای COVID-19 وجود داشت ، من آن را استفاده می کردم.” سه ماه پیش این رقم 77 درصد بود.

اهداف واکسیناسیون در 10 کشور کاهش یافته است – بیشتر در چین ، استرالیا ، اسپانیا و برزیل.

با این حال ، بیش از چهار از پنج در هند ، سرزمین اصلی چین ، کره جنوبی و برزیل می گویند ، در صورت وجود واکسن دریافت می کنند – در مقایسه با کمی بیش از نیمی از فرانسه و حدود دو سوم در ایالات متحده ، اسپانیا ، ایتالیا و آفریقای جنوبی. ، ژاپن و آلمان.

در همین حال ، 34 درصد از کسانی که نمی خواهند واکسینه شوند در سراسر جهان اظهار داشتند که نگران عوارض جانبی هستند ، در حالی که 33 درصد دیگر می گویند آزمایشات بالینی خیلی سریع پیش می روند.

کارشناسان تخمین می زنند که حداقل 70 درصد مردم باید در برابر ویروس کرونا ایمن سازی شوند تا از گسترش بیماری در جامعه جلوگیری کند ، که تاکنون باعث کشته شدن نزدیک به 1.4 میلیون نفر در سراسر جهان شده است.

WEF گفت ، اما برای انجام این کار ، اعتماد عمومی به واکسن باید به ویژه بالا باشد ، و کمبود فعلی ممکن است برای محدود کردن کارایی آن کافی باشد.



[ad_2]