اکسون از دست دادن رکورد خبر داد ، هشدار داد که حماسه 30 میلیارد دلار از شیل حذف می کند | اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

شرکت بزرگ اکسون موبیل ، بزرگترین بحران خود را از دهه 1970 به این سو تجربه کرده است زیرا این بیماری همه گیر تقاضای نفت و گاز را مختل می کند.

شرکت اکسون موبیل هشدار داد که ممکن است برای نوشتن میادین گاز طبیعی 30 میلیارد دلار هزینه شود زیرا کاهش تقاضای انرژی و قیمت ها باعث یک سری ضرر و زیان تاریخی شده است.

اکسون از زمان آغاز ملی شدن میدان های نفتی عربستان در دهه 1970 تاکنون با یکی از بزرگترین بحران های خود روبرو است. طبق گزارش بلومبرگ ، اگر این شرکت 30 میلیارد دلار استهلاک کامل به خود بگیرد ، این بدترین صنعت در بیش از یک دهه گذشته خواهد بود.

این شرکت در سه ماهه سوم 680 میلیون دلار یا 15 سنت در هر سهم از دست داده است ، در مقایسه با پیش بینی 25 درصد از دست دادن هر سهم در نظرسنجی تحلیلگر بلومبرگ. سهام در ساعت 9:34 صبح در نیویورک 1.3 درصد کاهش یافت و به 32.53 دلار رسید و برای سال بیش از 50 درصد سقوط کرد.

این کاملاً در تضاد با شورون بود که سود غافلگیرکننده ای را نشان داد زیرا بخشهای تولید و پالایش نفت این شرکت بیش از انتظار تحلیلگران بود. سهام Chevron 0.4٪ افت کرد. ابر بزرگان اروپایی Total SE ، Royal Dutch Shell Plc و BP Plc نیز در سه ماهه سوم عملکرد بهتری نسبت به انتظار داشتند.

تحت الشعاع عواقب اقتصادی بیماری همه گیر Covid-19 ، مدیر عامل شرکت اکسون ، دارن وودز ، ناگهان دست از تلاش های جاه طلبانه بهبودی برد و کاهش گسترده شغل را اعمال کرد که در تاریخ اخیر اکسون بی سابقه بود. اولویت اصلی آن حفظ سود سهام است که هر سه ماه 3.7 میلیارد دلار به سهامداران پرداخت می کند.

اخراج و اخراج ، که روز پنجشنبه اعلام شد ، 14000 کارگر در ایالات متحده و خارج از کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد. نتیجه گیری ناشی از همه گیری ، تقاضا برای نفت ، گاز طبیعی و مواد شیمیایی را خرد کرد و اقتصاد اکسون را در یک خط قرار داد. قبل از سال 2020 ، این شرکت ضرر سه ماهه حداقل سه دهه را گزارش نکرده بود.

تلاش بازسازی وودز در روز جمعه هنگامی که این شرکت گفت که ارزیابی داخلی برای تعیین آینده دارایی های گاز آمریکای شمالی در حال انجام است ، ضربه دیگری به بار آورد. بسیاری از این زمینه ها یک دهه پیش با خرید XTO Energy Inc. به سبد سهام اکسون اضافه شد. برای 35 میلیارد دلار ، در حالی که قیمت گاز ایالات متحده تقریباً دو برابر بیشتر از قیمت فعلی بود.

شن های روغنی

این شرکت ممکن است در کانادا دچار تخریب اضافی دارایی شود ، جایی که این عملیات شامل مجموعه عظیم شن و ماسه های روغن کرل در آلبرتا است. اگرچه نتایج سه ماهه سوم بیش از حد انتظار بود ، این شرکت هنوز در تلاش است تا پول کافی برای تأمین مالی سود سهام و پروژه های سرمایه ای تولید کند.

جریان وجه نقد اکسون تقریباً تبخیر شده است ، برنامه بهبودی وودز متوقف شده و انتقادات به دلیل استراتژی آب و هوایی این شرکت در حال افزایش است. فوری ترین س forال برای سرمایه گذاران این است که سود سهام 15 میلیارد دلاری سالانه چقدر زنده مانده است.

آنچه بلومبرگ هوش می گوید

به نظر می رسد اکسون قبل از برداشتن گام لازم برای کاهش سود سهام خود ، منتظر سقوط همتایان خود باشد. علیرغم بهبود ، ساختار سرمایه آن پایدار به نظر نمی رسد ، زیرا سبد سهام آن برای بازیابی بازده به هزینه های قابل توجهی نیاز دارد.

“فرناندو واله ، تحلیلگر انرژی.”

در همین حال ، Chevron و BP پس از کاهش هزینه ها سود خود را به دست آوردند. شل از همه پیش بینی های تحلیلگران فراتر رفته و تقریباً 1 میلیارد دلار درآمد تعدیل شده گزارش کرده است. غول انگلیس-هلند همچنین قول پرداخت سود سهام را که یک سال پیش به کمتر از نیمی از ارزش خود رسیده بود ، زیر پا گذاشت. همچنین از پیش بینی ها فراتر رفت.

سهام اکسون ضعیف تر از شورون بود اما از Shell و BP سبقت گرفت. این کاهش منجر به افزایش سود سهام اکسون به بیش از 10 درصد شد ، سطحی که نشان می دهد سرمایه گذاران انتظار دارند سود پرداختی کاهش یابد.

وودز برای محافظت از سود سهام و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران ، کاهش هزینه های داخلی گسترده ای را اجرا می کند. اکسون در آوریل 10 میلیارد دلار هزینه های سرمایه ای خود را کاهش داد و روز جمعه گفت که هزینه های سال 2021 7 میلیارد دلار دیگر کاهش می یابد.

انگار عملکرد مالی آن برای نگرانی کافی نیست ، اکسون تحت فشار منتقدان است تا استراتژی آب و هوایی خود را مجدداً راه اندازی کند. همه رقبای اروپایی تا اواسط قرن متعهد به نوعی خنثی سازی کربن بودند ، اما در اوایل این ماه ، وودز بر اعتقاد خود به سوخت های فسیلی تأکید کرد. وودز در یک ایمیل به کارمندان گفت که نفت و گاز هنوز نیمی از مخلوط انرژی جهانی در سال 2040 را تشکیل می دهند و مقرون به صرفه ترین مسیر توسعه را در کشورهای فقیر فراهم می کنند.

(قیمت سهام را در بند سوم ، چهارم به روز می کند)
– با کمک لورا هرست و خاویر بلاس.



[ad_2]