ایالات متحده اولین سفیر ونزوئلا را پس از یک دهه در میان تنش ها منصوب کرده است ایالات متحده

[ad_1]

این دو کشور از سال 2010 که روابط در دوره رئیس جمهور فقید هوگو چاوز شروع به از هم گسیختگی کرده اند ، سفرهای خود را رد و بدل نکرده اند.

ایالات متحده اولین سفیر خود در ونزوئلا را طی 10 سال گذشته داشته است ، اگرچه واشنگتن در سفارت خود در کاراکاس هیچ دیپلماتی در میان بحران روابط ندارد.

نامزدی جیمز استوری برای سفیر روز چهارشنبه با رای گیری در سنای آمریکا تأیید شد.

این مرد متولد کارولینای جنوبی شغلی را که از پایتخت همسایه کلمبیا انجام خواهد داد در حالی که ونزوئلا یک بحران اقتصادی و سیاسی تاریخی را تجربه می کند.

ایالات متحده و ونزوئلا از سال 2010 ، زمانی که روابط برای اولین بار در زمان رئیس جمهور فقید هوگو چاوز آغاز شد ، سفرهای خود را رد و بدل نکردند.

دو کشور سال گذشته روابط دیپلماتیک خود را کاملا قطع کردند و اندکی پس از حمایت واشنگتن از رهبر مخالف ونزوئلا ، خوان گوئیدو به عنوان رهبر این کشور ، هر یک دیپلمات های خود را خارج کردند.

داستان 50 ساله احتمالاً نقشی اساسی در حمایت از سیاست ایالات متحده در قبال ونزوئلا در هنگام انتقال رئیس جمهور منتخب جو بایدن بازی می کند.

پیروزی بایدن بحث در میان کسانی را که از رویکرد سخت رئیس جمهور دونالد ترامپ در انزوای نیکولاس مادورو ، همتای ونزوئلائی خود حمایت می کنند و دیگران که می گویند زمان یک دوره جدید است ، دامن زده است.

منتقدان می گویند تحریم های سخت نتوانسته است مادورو را از قدرت برکنار کند ، ونزوئلا را به روی رقبای آمریکایی مانند چین ، روسیه و ایران باز کند ، در حالی که زندگی را برای میلیون ها آمریکای جنوبی دشوار می کند.

ایالات متحده در حال رهبری ائتلافی از ده ها کشور است که مادورو را پس از انتخاب وی در سال 2018 برای دوره دوم در واشنگتن رد کردند و آن را تقلب خواندند.

از آن زمان ، ایالات متحده مادورو ، حلقه نزدیک او و شرکت نفتی دولتی را به منظور جداسازی شدید آنها تحریم کرده است.

دولت ترامپ پس از اینكه دادگاه آمریكا وی را به اتهامات مواد مخدر متهم كرد ، برای بازداشت مادورو 15 میلیون دلار جایزه پیشنهاد داده است.



[ad_2]