ایالات متحده اولین گذرنامه برای محل تولد اسرائیل را برای نوجوان متولد اورشلیم صادر کرد | خاورمیانه

[ad_1]

فلسطینی ها تغییر در سیاست دولت ترامپ را نقض قوانین بین المللی دانستند.

ایالات متحده اولین گذرنامه را برای یک آمریکایی متولد اورشلیم صادر کرده است که اسرائیل را به عنوان محل تولد خود ذکر کرده است ، تغییری در سیاست دونالد ترامپ که توسط فلسطینیان محکوم شد اما احتمال دارد که پایگاه طرفدار اسرائیل رئیس جمهور آمریکا را قبل از انتخابات هفته آینده خوشحال کند.

سفیر ایالات متحده در اسرائیل دیوید فریدمن گذرنامه را به مناخم ژیوتوفسکی 18 ساله اهدا کرد.

فریدمن با تشکر از ترامپ برای “شروع این دوره” گفت: “شما یک کشور بومی ، کشور اسرائیل دارید.”

ترامپ از زمان روی کار آمدن موضع قاطعانه طرفداری از اسرائیل را اتخاذ کرده است ، بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل در سال 2017 به رسمیت شناخت و یک سال بعد با وجود اعتراض فلسطینی ها و گروه های حقوق بشری ، سفارت آمریکا را به این شهر منتقل کرد.

نبیل ابودرودین ، ​​سخنگوی محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، روز جمعه تغییر در سیاست گذرنامه ایالات متحده را نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های بین المللی خواند.

ابودرضاین به رویترز گفت: “تلاش های ترامپ برای تحمیل واقعیت ها روی زمین در آستانه انتخابات ایالات متحده واقعیت را تغییر نخواهد داد.”

فلسطینی ها و گروه های حقوق بشری اسرائیل را به اتخاذ سیاست “یهودی سازی” در بیت المقدس شرقی متهم کرده اند که شامل تخریب گسترده خانه های فلسطینیان است. [File: Ammar Awad/Reuters]

وضعیت بیت المقدس ، که شامل مکانهای مقدس برای مسلمانان ، یهودیان و مسیحیان است ، از مهمترین موضوعات درگیری اسرائیل و فلسطین است.

اسرائیل در طول جنگ خاورمیانه 1967 نوار غزه و کرانه باختری ، از جمله بیت المقدس شرقی را تصرف کرد و به اشغال این مناطق فلسطین ادامه می دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان قدس شرقی به عنوان پایتخت یک کشور آینده فلسطین است.

گروه های مدافع حقوق فلسطین و ناظران بین المللی مدت هاست که کارزار اسرائیل برای “یهودیت” شدن در این شهر از جمله ساخت شهرک های یهودی و تخریب خانه های فلسطینیان را محکوم کرده اند.

تلاش های ترامپ برای تحمیل واقعیت ها در زمین در یک مسابقه با زمان قبل از انتخابات آمریکا واقعیت را تغییر نخواهد داد

نبیل ابودرودین ، ​​سخنگوی محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

از زمان تأسیس اسرائیل در سال 1948 ، دولتهای پی در پی ایالات متحده از به رسمیت شناختن هر کشوری که بر اورشلیم حاکمیت داشته باشد خودداری کرده اند و سیاست وزارت امور خارجه ایالات متحده پیش از این این بود که فقط این شهر را به عنوان محل تولد در گذرنامه بنویسد.

روز پنجشنبه ، مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، با انعکاس سیاست های اخیر دولت ترامپ در مورد بیت المقدس ، از تغییر گذرنامه خبر داد.

یک مقام سفارت تایید کرد آمریکایی های متولد اورشلیم اکنون می توانند بیت المقدس یا اسرائیل را به عنوان محل تولد خود معرفی کنند.

والدین ژیوتوفسکی مدتهاست برای چنین تغییری تبلیغات می کنند و در سال 2003 در دادگاه فدرال آمریکا شکایت می کنند.

در سال 2015 ، دادگاه عالی آمریكا قانونی را لغو كرد كه به آمریكایی های متولد اورشلیم اجازه می دهد اسرائیل را به عنوان كشور تولد خود تعیین كنند و گفت كه این قانون به طور غیرقانونی به اختیارات سیاست خارجی رئیس جمهور دست می زند.

دولت سلف ترامپ ، رئیس جمهور باراک اوباما ، گفته است که در صورت اجرای این قانون ، “آسیب جبران ناپذیری” به توانایی ایالات متحده در تأثیرگذاری بر روند صلح خاورمیانه وارد می کند. مذاکرات بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها در سال 2014 به شکست انجامید.



[ad_2]