ایالات متحده با استناد به “کار برده” واردات پنبه از یک تولید کننده چینی را ممنوع می کند اخبار چین

[ad_1]

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ممنوعیت واردات پنبه از یک سازمان شبه نظامی قدرتمند چینی که به گفته وی از کار اجباری مسلمانان بازداشت شده اویغور استفاده می کند ، فشار اقتصادی خود را بر منطقه غربی سین کیانگ چین افزایش داده است.

آژانس گمرک و حفاظت مرزهای ایالات متحده (CBP) روز چهارشنبه گفت که “دستور تخلیه” محصولات پنبه و پنبه را از گروه های ساخت و ساز سین کیانگ (XPCC) ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان چین ممنوع می کند.

این اقدام که می تواند در شرکت های نساجی و پوشاک ایالات متحده تأثیرگذار باشد ، از جمله مواردی است که دولت ترامپ طی هفته های اخیر روی آن تلاش کرده است تا موضع ایالات متحده در برابر چین را تقویت کند و این کار را برای رئیس جمهور دشوار می کند. جو بایدن را برای کاهش تنش بین ایالات متحده و چین انتخاب می کند.

حرکت به XPCC ، که 30 درصد پنبه چین را در سال 2015 تولید می کند ، به دنبال ممنوعیت مالی در ماه ژوئیه تمام معاملات دلار با تجارت گسترده و نهاد شبه نظامی در سال 1954 تاسیس شد تا در غرب غربی چین مستقر شود.

“نقض فاحش حقوق بشر”

وزیر امنیت میهن ، کنت کوچینیلی ، که آژانس مرزی را کنترل می کند ، ساخت کشور چین را “برچسب هشدار” خواند.

“کالاهای ارزان پنبه ای که می توانید برای خانواده و دوستان خود در این فصل از خرید خریداری کنید – اگر از چین باشد – ممکن است توسط کار برده در برخی از شدیدترین موارد نقض حقوق بشر در جهان مدرن ساخته شده باشد.” او در یک کنفرانس خبری گفت.

کوچینیلی گفت که ممنوعیت واردات پنبه در سین کیانگ هنوز در دست بررسی است.

برج های دیده بانی در یک مرکز امنیتی بالا در نزدیکی اردوگاه آموزش مجدد که در آن اقلیت های قومی مسلمان در حومه هوتان ، در استان سین کیانگ در شمال غربی چین زندانی هستند. [File: Greg Baker/AFP]

سازمان ملل گزارش های معتبری را مبنی بر استقرار یک میلیون مسلمان در اردوگاه ها ذکر می کند. چین سو abuse استفاده از اویغور را انکار می کند و می گوید این اردوگاه ها مراکز آموزش حرفه ای هستند که برای مبارزه با “افراط گرایی” لازم است.

هوآ چونونگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری در پکن گفت که سیاستمداران آمریکایی در حال ساخت اخبار کار اجباری در سین کیانگ هستند. وی افزود كه اقدامات آمریكایی اصول بازار را تضعیف می كند و افراد را از شغل محروم می كند.

به گفته رویترز ، نمی توان بلافاصله به XPCC برای اظهار نظر رسید. رویترز گزارش داد ، شورای ملی پارچه و لباس چین از اظهار نظر خودداری کرد و نمی توان بلافاصله به انجمن پنبه نساجی چین رسید.

جلوه های گسترده

در حالی که تحریم های خزانه داری ساختار مالی XPCC را هدف قرار داده است ، اقدام روز چهارشنبه شرکت های پوشاک و سایر شرکت های حمل کننده محصولات پنبه ای به ایالات متحده را مجبور خواهد کرد تا الیاف پنبه تولید شده XPCC را از بسیاری از مراحل در زنجیره های تأمین خود حذف کنند. اسمیت ، دستیار کمیساریای اجرایی CBP در امور تجارت.

یک تاجر پنبه چینی که خواست به دلیل حساسیت موضوع خواستار شناسایی نشود ، گفت: “این امر تا حد زیادی مانع واردات پارچه پنبه در چین شده است.”

خرده فروش گفت: شناسایی پنبه از یک تامین کننده خاص هزینه های تولید را به طرز چشمگیری افزایش می دهد و فقط چند شرکت بزرگ با فعالیت های کاملاً یکپارچه در زنجیره تأمین منسوجات پیچیده می توانند اطمینان حاصل کنند که از هیچ محصول XPCC استفاده نمی شود.

“این واقعاً به این بستگی دارد که آنها چه مقدار شواهد می خواهند. اگر آنها اثبات واقعی استفاده نکردن از این پنبه را بخواهند ، بسیار دشوار خواهد بود “.

مارک های معروف لباس ، از جمله Gap Inc ، Patagonia Inc و صاحب Zara Inditex ، به بنیاد تامسون رویترز گفتند که آنها در شین جیانگ کارخانه تولید نمی کنند ، اما نمی توانند زنجیره های تأمین خود را از پنبه از این منطقه تأیید کنند.

در ماه سپتامبر ، CBP ممنوعیت بسیار گسترده ای را برای واردات همه محصولات پنبه و گوجه فرنگی از سین کیانگ در نظر گرفت ، اما پس از عدم تأیید دولت ترامپ ، ممنوعیت های محدودتری را برای محصولات سازمان های خاص ، از جمله دو تولید کننده کوچکتر اعلام کرد. پنبه و لباس

زنجیره های تامین بافته شده

تولیدکنندگان پوشاک ایالات متحده از تحریم گسترده تر انتقاد کرده و اجرای آن را غیرممکن می دانند ، اما گروه های پوشاک و خرده فروشی روز چهارشنبه از ممنوعیت ویژه XPCC استقبال کردند. این گروه ها ، از جمله انجمن پوشاک و کفش آمریکا و فدراسیون ملی خرده فروشی ، در بیانیه ای گفتند که “در صف اول تلاش ها برای اطمینان از اینکه کار اجباری زنجیره های تأمین ما را آلوده نمی کند یا وارد ایالات متحده نمی شود” بودند.

یک مزرعه پنبه در حومه حامی ، در استان سین کیانگ چین [File: Stringer/Reuters]

به گفته شن لو ، استادیار گروه مد و لباس در دانشگاه دلاور ، این اقدام ایالات متحده می تواند بر صادرات پوشاک سایر تولیدکنندگان آسیایی مانند بنگلادش ، ویتنام و کامبوج در صورت داشتن پنبه از چین تأثیر بگذارد.

وی به بلومبرگ گفت: “پنبه تولید شده توسط XPCC توسط کارخانه های تولید پوشاک در چین مورد استفاده قرار می گیرد و به سایر کشورهای تولید کننده پوشاک صادر می شود.”

لو گفت: ایالات متحده در سال 2019 حدود 11 میلیارد دلار منسوجات و پوشاک پنبه ای از چین وارد کرده است ، اما بسته به نحوه اجرای سفارشات توسط گمرکات ایالات متحده ، می توان آنها را در طیف گسترده تری از محصولات هدف قرار داد. وی گفت که این دستور همچنین یک سیگنال قوی می دهد که موضوع کار اجباری در سین کیانگ هنوز تمام نشده است و اقدامات دیگری نیز ممکن است در آینده انجام شود.

بایدن متعهد شده است كه با هم پیمانان آمریكایی برای تحت فشار قرار دادن چین برای جلوگیری از سوuses استفاده از حقوق بشر و تجارت همکاری خواهد كرد. در هفته های اخیر ، ترامپ اقدامات خود علیه شرکت های بزرگ دولتی چینی را افزایش داده و دسترسی به فناوری و سرمایه گذاری ایالات متحده را ممنوع کرده است.



[ad_2]