ایالات متحده با گسترش پروازها به چین در آب شدن نادر بین کشورها موافقت کرد | هواپیمایی

[ad_1]

وزارت حمل و نقل ایالات متحده به خطوط هوایی چینی اجازه می دهد تا پروازهای خود را به 12 سفر رفت و برگشت در هفته افزایش دهند.

ایالات متحده به خطوط هوایی چین اجازه خواهد داد تا هر هفته پروازهای خود را به 12 سفر رفت و برگشت افزایش دهند که نمونه نادری از تعمیق روابط تجاری بین واشنگتن و پکن است.

اعلامیه وزارت حمل و نقل ایالات متحده (USDOT) در روز چهارشنبه با تعداد پروازهایی که پکن به خطوط هوایی ایالات متحده اجازه فعالیت می دهد مطابقت دارد.

امریکن ایرلاینز، دلتا ایر لاین و یونایتد ایرلاینز هر کدام مجاز به انجام چهار پرواز هفتگی رفت و برگشت خواهند بود که از مجموع هشت پرواز رفت و برگشت هفتگی در حال حاضر بیشتر است.

USDOT گفت محدودیت‌های سفر هوایی چین «تأثیر مخربی» بر سفر بین ایالات متحده و چین داشته و دارد و هدف آن «بازگشایی تدریجی و گسترده‌تر» بازار است.

چین از سال گذشته که سیاست سختگیرانه «صفر کووید» را لغو کرد، برای پروازهای بیشتر به و از ایالات متحده فشار آورده است، اما این تلاش ها به دلیل اختلاف بر سر مزیت قیمتی که خطوط هوایی چینی با پرواز بر فراز روسیه از رقبای آمریکایی برخوردار بودند، با مشکل مواجه شده است.

روسیه در واکنش به ممنوعیت ایالات متحده برای خطوط هوایی روسیه که در اعتراض به جنگ مسکو در اوکراین اعمال شده بود، ورود خطوط هوایی آمریکایی و دیگر خارجی به حریم هوایی خود را ممنوع کرد.

علیرغم افزایش پروازها، سفرهای هوایی بین ایالات متحده و چین کسری از سطح قبل از شیوع بیماری همه گیر COVID-19 در سال 2020 باقی مانده است.

نقطه درخشان نادر در روابط ایالات متحده و چین زمانی رخ می دهد که روابط بین ابرقدرت ها در بحبوحه رقابت شدید بر سر قدرت و نفوذ به پایین ترین حد خود در دهه های اخیر رسیده است.

[ad_2]