ایالات متحده جنبش تحریم در اسرائیل را “ضد یهودی” می نامد: پمپئو خاورمیانه

[ad_1]

وزیر امور خارجه آمریکا هنگام اعلام برنامه خود برای بازدید از بلندی های اشغالی جولان ، جنبش جهانی طرفدار فلسطین را “سرطان” خواند.

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه ، گفت: ایالات متحده کمپین تحریم ، تشنج و تحریم ها (BDS) ، که به دنبال منزوی کردن اسرائیل به دلیل رفتار با فلسطینی ها است ، “ضد یهودی” عنوان خواهد کرد و این جنبش را “سرطان” خواند.

پمپئو روز پنجشنبه در بیانیه مشترکی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در اورشلیم گفت: واشنگتن “مبارزات جهانی ضد اسرائیلی BDS را یهودی ستیزی می داند … ما می خواهیم در کنار همه کشورهایی باشیم که جنبش BDS را به عنوان سرطان می شناسند.”

کمپین BDS یک جنبش بدون خشونت به رهبری مردم است که هدف آن ایجاد فشار اقتصادی بر اسرائیل برای تأمین حقوق برابر و حق بازگشت فلسطینیان است.

با الگوبرداری از جنبش ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی ، مردم دنیا را به تحریم مشاغل و م academicسسات دانشگاهی و فرهنگی که ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی با اسرائیل دارند تحریک کرده است.

این شامل شرکتهای مرتبط با شهرکهای غیرقانونی یهودیان ، شرکتهایی است که برای اشغال خدمات ارائه می دهند ، شرکتهایی که از منابع طبیعی از سرزمین فلسطین بهره برداری می کنند و شرکتهایی که از فلسطینیان به عنوان نیروی کار ارزان استفاده می کنند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد بیش از 200 شرکت را که مستقیماً یا غیرمستقیم با شهرک های غیرقانونی مرتبط هستند ، بیشتر از اسرائیل و ایالات متحده ، بلکه از آلمان و هلند نیز شناسایی کرده است.

اینها شامل شرکتهای بانکی و مسافرتی و همچنین شرکتهای ساختمانی و فناوری هستند.

پمپئو می گوید که از بلندی های جولان دیدن می کند

پمپئو که به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده در آخرین سفر خود به خاورمیانه در اسرائیل به سر می برد ، همچنین گفت که از بلندی های جولان ، سرزمینی که اسرائیل از سوریه تصرف کرده و در جنگ 1967 اشغال کرده است ، بازدید خواهد کرد.

وی روز پنجشنبه در بیت المقدس اظهار داشت: “امروز من فرصت دیدار از بلندی های جولان را خواهم داشت.”

“صرفاً به رسمیت شناختن این مسئله به عنوان بخشی از اسرائیل ، تصمیمی بود که رئیس جمهور ترامپ گرفت [in 2019] این یک شناخت تاریخی مهم و ساده از واقعیت است. “

در مارس سال گذشته ، ترامپ هنگام امضای فرمان با نتانیاهو در کاخ سفید ، اشغال بلندی های جولان توسط اسرائیل را به رسمیت شناخت.

این اقدام توسط جامعه بین المللی ، که تصرف زمین را به رسمیت نمی شناسد ، محکوم شد ، در حالی که سوریه آن را “حمله آشکار” به حاکمیت خود خواند.

همچنین انتظار می رود پمپئو اولین وزیر امور خارجه آمریکا باشد که روز پنجشنبه از شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی بازدید می کند.

بازدید پیش بینی شده از کارخانه شراب سازی Psagot جدایی چشمگیر دیگری از دولت ترامپ از جامعه بین المللی است – که چنین شرکت های تسویه حساب را غیرقانونی می داند – و خط سنتی درگیری آمریکا در خاورمیانه.



[ad_2]