ایالات متحده قصد دارد علی رغم تصمیم “به شدت” از دستور ممنوعیت TikTok دفاع کند اخبار چین

[ad_1]

روز یک دادگاه منطقه ای ایالات متحده دستور وزارت بازرگانی را برای ممنوع کردن برنامه های رسانه های اجتماعی متعلق به چین در ایالات متحده متوقف کرد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت كه بلافاصله پس از توقف عملكرد قاضی فدرال ، از دستورالعمل اجرایی كه ممنوعیت انجام معاملات با برنامه تقسیم ویدیوی TikTok چینی است ، “به شدت دفاع خواهد كرد”.

قاضی منطقه ایالات متحده ، وندی بیتلستون ، دستور وزارت بازرگانی در روز جمعه را متوقف کرد که قرار است از 12 نوامبر اجرایی شود ، که به موجب آن TikTok متعلق به ByteDance ، فعالیت در این کشور را ممنوع می کند.

وزارت تجارت روز یکشنبه گفت “دستور را رعایت خواهد کرد … اما قصد دارد با قدرت دفاع کند [executive order] و تلاش های وزیر برای مقابله با چالش های حقوقی. “

Beetlestone از آژانس خواسته است كه میزبانی داده های آمریكا برای TikTok یا خدمات تحویل محتوا و سایر معاملات فنی مربوط به برنامه را ممنوع نكند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادعا می کند که TikTok نگرانی های امنیت ملی را ایجاد می کند زیرا اطلاعات شخصی جمع آوری شده از 100 میلیون آمریکایی که از این برنامه استفاده می کنند توسط دولت چین قابل دریافت است. TikTok این ادعاها را رد می کند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، تیک توک را به به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا متهم کرد [File: Hollie Adams/Bloomberg]

ByteDance در حال مبارزه با دستورات دولت ایالات متحده است ، در حالی که تلاش می کند معامله ای را برای فروش سهام TikTok به شرکت های آمریکایی انجام دهد تا نگرانی های مربوط به حریم خصوصی داده ها را برطرف کند.

مذاکرات برای نهایی کردن یک توافق اولیه برای شرکت بزرگ والمارت Inc و سازنده نرم افزار Oracle Corp برای شرکت در یک شرکت جدید ، TikTok Global ، که نظارت بر عملیات ایالات متحده را ادامه خواهد داد ، ادامه دارد. ترامپ گفت این معامله ماه گذشته “برکت” خود را داشت.

خبرگزاری بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد كه ByteDance با نهادهای نظارتی آمریكا در حال حل و فصل مسائل امنیتی حل نشده در مورد فروش برنامه ریزی شده سهام است. افرادی که با این موضوع آشنا هستند می گویند شرکت های شرکت کننده در حال آماده سازی برای ادامه روند تأیید پس از انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه ایالات متحده هستند.

چین ایالات متحده را به “آزار و اذیت” متهم کرده و تهدید به اقدامات متقابل کرده است.

“عبارتی در فرضی”

در حکم دادگاه فدرال روز جمعه ، قاضی بیتلستون نوشت که “توصیفات خود دولت از تهدید امنیت ملی ناشی از برنامه TikTok به صورت فرضی صورت گرفته است.”

در تاریخ 27 سپتامبر ، قاضی منطقه کارل نیکلز در واشنگتن دستور قضایی را در یک دادخواست توسط ByteDance صادر کرد که مانع از این شد که وزارت بازرگانی به فروشگاه های اپل Inc و Alphabet Inc دستور دهد TikTok را برای بارگیری از کاربران جدید حذف کنند. این دستور قرار بود بعداً در همان روز اجرا شود.

Nichols روز چهارشنبه در مورد سایر جنبه های دستور وزارت بازرگانی ، که Beetlestone روز جمعه جلوی آن را گرفت ، جلسه دادرسی برگزار می کند.

سفارش Beetlestone با کت و شلواری که سه سازنده محتوای TikTok آورده اند نیز مانع از بارگیری فروشگاه برنامه را مسدود کرده است.



[ad_2]