ایالات متحده مقامات بیشتری را به دلیل سرکوب چین در هنگ کنگ تحریم می کند چین

[ad_1]

واشنگتن در حال تحریم چهار مقام دیگر هنگ کنگی به دلیل قانون امنیت ملی اعمال شده توسط چین است.

ایالات متحده چهار مقام دیگر در این قاره و هنگ کنگ را تحریم کرده و آنها را به تهدید صلح و امنیت این شهر نیمه خودمختار به دلیل نقش خود در تصویب قانون امنیت ملی که از اواخر ماه ژوئن توسط پکن وضع شده ، متهم کرد.

وزارت امور خارجه آمریكا این چهار نفر را به عنوان دنگ ژونگ هوا ، معاون رئیس دفتر هنگ كنگ و ماكائو معرفی كرد. ادوینا لاو ، معاون کمیس پلیس هنگ کنگ و لی جیانگژو و لی کوای وا ، دو افسر سرویس امنیت ملی تازه تأسیس در هنگ کنگ.

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: “این افراد از سفر به ایالات متحده منع می شوند و دارایی های آنها در حوزه قضایی ایالات متحده یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی مسدود می شود.”

وی افزود: “این اقدامات بر عزم آمریكا برای مسئولیت پذیری شخصیتهای اصلی كه فعالانه آزادی های مردم هنگ كنگ را از بین می برند و استقلال هنگ كنگ را تضعیف می كنند تأكید می كند.”

هیچ یک از چهار کارمند را نمی توان بلافاصله برای اظهار نظر شناسایی کرد.

لی کوای وا ، ناظر پلیس در اداره امنیت ملی ، در میان چهار مقام تحت تحریم های ایالات متحده بود [Joyce Zhou/ Reuters]

دبیر ارشد دولت هنگ کنگ ، متیو چنگ گفت که این تحریم ها “کاملاً غیر قابل قبول ، آشکار است – و من از کلمه” وحشیانه “استفاده می کنم – مداخله.”

چونگ صبح روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی منظم در هنگ کنگ به خبرنگاران گفت: “ما ترس نخواهیم یافت.”

واشنگتن پیش از این نیز تحریم های مشابهی علیه رهبر ارشد هنگ کنگ ، کاری لام ، و همچنین روسای پلیس فعلی و سابق شهر اعمال کرده است. لام تأثیر اقدامات را در ماه آگوست نادیده گرفت ، اما تأیید کرد که پس از تحریم ها با کارت اعتباری مشکل دارد.

واشنگتن تصویب قانون امنیت ملی چین در هنگ کنگ را نقض غیرقابل قبول تعهد “یک دولت ، دو سیستم” در هنگام تحویل شهر از انگلیس در سال 1997 خواند. قانون جدید ، اعمال شده در 30 ژوئن ، مجازات هر آنچه که پکن در نظر گرفته است برای جدایی ، براندازی ، تروریسم و ​​تبانی با نیروهای خارجی برای زندگی.

این قانون جدید حدود دوازده نفر را دستگیر کرده است ، از جمله جیمی لای ، مغول روزنامه ، منتقد سرسخت دولت پکن.

تاکنون اتهاماتی علیه دو نفر مطرح شده است – تونی چونگ ، رهبر 19 ساله سابق یک گروه طرفدار استقلال و تونگ این کیت ، یک فعال 23 ساله که در ماه جولای پس از آویختن آگهی “موتور رایگان هنگ کنگ” دستگیر شد. ادعا می کند که به گروهی از افسران پلیس پیوسته است.

ماه گذشته ، وزارت امور خارجه ایالات متحده همچنین به موسسات مالی بین المللی که با افرادی که مسئولیت سرکوب چین در هنگ کنگ را دارند ، تجارت می کنند ، هشدار داد که به زودی می توانند با تحریم های شدید روبرو شوند.

روابط ایالات متحده و چین ، دو اقتصاد بزرگ جهان ، در آستانه انتخابات هفته گذشته آمریکا به پایین ترین حد در دهه های گذشته سقوط کرد. دو طرف در مورد طیف وسیعی از موضوعات ، از جمله واکنش چین به بیماری همه گیر ویروس کرونا و درمان هنگ کنگ ، اختلاف نظر دارند.

نشانه های روز دوشنبه اولین تحریم هایی است که از زمان شکست جو بایدن ، دموکرات ، رئیس جمهور دونالد ترامپ ، علیه چین اعمال شده است. بایدن از 20 ژانویه آغاز به کار می کند. در حال حاضر ، ترامپ از پذیرش شکست خودداری می کند.



[ad_2]