ایالات متحده 89 شرکت چینی با روابط نظامی را هدف قرار خواهد داد: گزارش اخبار اقتصادی

[ad_1]

دولت ترامپ نزدیک است اعلام کند که 89 شرکت هوافضا و سایر شرکت های چینی با هم پیوند نظامی دارند و آنها را در خرید تعدادی کالا و فناوری ساخت آمریکا محدود می کند ، طبق پیش نویس کپی لیست مشاهده شده توسط رویترز.

در صورت انتشار ، این لیست می تواند تنش های تجاری با پکن را بیشتر کند و به شرکت های آمریکایی که قطعات و اجزای هواپیمایی داخلی چین را می فروشند ، در میان سایر صنایع آسیب برساند.

سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده ، که لیست را تهیه کرده است ، از ارائه توضیحات خودداری کرد. وزارت خارجه چین بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

شرکت هواپیمایی بازرگانی چین با مسئولیت محدود (COMAC) ، که پیشتاز تلاش های چین برای رقابت با بوئینگ و ایرباس است ، همانند شرکت هواپیمایی صنعت چین (AVIC) و 10 شرکت وابسته در این لیست قرار دارد.

این لیست در پیش نویس قانون مشخص شده است كه شركتهای چینی و روسی را كه ایالات متحده “كاربران نهایی نظامی” می داند ، مشخص می كند ، بدین معنی كه تأمین كنندگان آمریكایی باید به دنبال مجوز برای فروش طیف وسیعی از كالاهای موجود در بازار باشند.

به عنوان یک قاعده ، درخواست های این گونه مجوزها بیشتر از پذیرفته شدن رد می شوند.

فشار نصب

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اقدامات خود را در ماه های اخیر علیه چین افزایش داده است. ده روز پیش ، وی از دستورالعمل منع سرمایه گذاری ایالات متحده در شرکت های چینی که واشنگتن می گوید تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین است ، رونمایی کرد.

لیست انتظار پس از آن است که وزارت تجارت تعریف “کاربر نهایی نظامی” را در ماه آوریل گسترش داد.

قانون آوریل نه تنها خدمات مسلح و پلیس ملی را شامل می شود ، بلکه هر شخص یا نهادی را که نگهداری یا تولید اقلام نظامی را نگهداری یا به آنها کمک می کند – حتی اگر تجارت آنها عمدتا غیر نظامی باشد.

محدودیت صادرات به موارد دیگری غیر از نرم افزارهای رایانه ای مانند پردازش متن ، تجهیزات علمی مانند اسیلوسکوپ های دیجیتال و قطعات و اجزای هواپیما اعمال می شود.

از نظر هواپیما ، این عناصر شامل همه چیز از براکت های کنترل پرواز گرفته تا خود موتورها است.

Comac C919 ، اولین هواپیمای مسافربری بزرگ چین ، توسط Commercial Aircraft Corp چین تولید می شود ، شرکت دیگری که در لیست شرکت هایی قرار دارد که تحت تأثیر محدودیت های تجاری ایالات متحده قرار می گیرند. [File: Greg Baker/Pool via Reuters]

اخبار این لیست در زمان حساس صنعت هوافضای ایالات متحده منتشر می شود ، زیرا هفته گذشته بوئینگ به دنبال مجوز از چین برای 737 MAX خود بود. در مارس 2019 ، چین اولین کشوری بود که پس از دو سانحه مرگبار هواپیما به زمین نشست. سخنگوی بوئینگ از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

کوین وولف ، وکیل بازرگانی واشنگتن ، یک مقام سابق وزارت بازرگانی ، گفت که این وزارت پیش نویس قانون را با یک کمیته مشاور فنی از نمایندگان صنعت به اشتراک گذاشته است و باید محرمانه نگه داشته شود.

ولف گفت که این قانون و لیست هنوز هم می توانند اصلاح شوند و این ساعت در دولت ترامپ در حال اتمام است ، زیرا باید تا اواسط دسامبر پاک شود و به فدرال رجیستر ، نسخه رسمی قوانین ایالات متحده ارسال شود.

حمایت از امنیت ملی

در پیش نویس قانونی که رویترز مشاهده کرد ، وزارت بازرگانی گفت كه توانایی كنترل جریان فناوری آمریكا به شركت های ثبت شده “برای محافظت از منافع امنیت ملی آمریكا” امری حیاتی است.

اما یک مقام سابق آمریکایی که نخواست هویتش مشخص شود ، گفت: “فقط تهیه لیست و پر کردن آن اقدامی تحریک آمیز است.” یک منبع در صنعت هوافضا گفت این می تواند چین را به انتقام بکشاند.

یک منبع صنعتی گفت: گنجاندن COMAC حداقل برای یک تامین کننده عمده آمریکایی که تصمیم گرفته بود این شرکت کاربر نهایی نظامی نیست تعجب آور خواهد بود.

این منبع صنعتی گفت که این لیست به رقبای اروپایی امکان ارتقا تولیدکنندگان خود را می دهد و می گوید که آنها نباید چنین موانعی را پاک کنند ، حتی اگر ایالات متحده مجوز اعطا کند.

شرکت جنرال الکتریک (GE) و هانیول اینترنشنال COMAC را ارائه می دهند و با AVIC سرمایه گذاری مشترک دارند.

سخنگوی جنرال الکتریک به رویترز گفت که شرکت های مشترک جهانی آن مطابق با تمام قوانین کار می کنند و این شرکت برای به دست آوردن مجوزهای مربوط به کاربران نهایی نظامی تلاش کرده است.

سخنگوی هانیول از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

علاوه بر 89 شرکت چینی ، در این پیش نویس قانون 28 نهاد روسی از جمله ایرکوتسک ذکر شده است که هدف آن نیز نفوذ به بازار بوئینگ با جت MC-21 خود است.

پیش نویس قانون می گوید ، لیست 117 شركت “كامل نیست” و “كرایه اولیه” در نظر گرفته می شود.



[ad_2]