ایران اتهامات کشته شده توسط عضو القاعده در تهران را انکار می کند خاورمیانه

[ad_1]

تهران می گوید واشنگتن و اسرائیل در تلاشند تا “جنگ اطلاعاتی” خود علیه ایران را ادامه دهند.

تهران، ایران – ایران اتهامات کشته شدن یک شخصیت ارشد القاعده در تهران در ماه اوت توسط عوامل اسرائیلی را انکار کرد و به رسانه های آمریکایی هشدار داد که تسلیم “فیلمنامه های به سبک هالیوود” توسط مقامات آمریکایی و اسرائیلی شوند.

در بیانیه ای شنبه ، ساعاتی پس از مقاله ای در نیویورک تایمز مبنی بر کشته شدن رهبر ارشد القاعده در ایران ، سعید حاتب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که گروه “تروریستی” در نتیجه شکست سیاست آمریکا در منطقه.

وی گفت: “واشنگتن و تل آویو برای جلوگیری از مسئولیت اقدامات جنایتکارانه این گروه و دیگر گروه های تروریستی در منطقه ، هر از گاهی سعی می کنند با دروغ پردازی و درز اطلاعات خیالی در رسانه ها ، ایران را وابسته به این گروه ها نشان دهند.” او گفت.

تایمز به نقل از اطلاعات آمریكا نوشت كه محمد المصری ، متهم به یكی از رهبران دو حمله مرگبار به سفارتخانه های آمریكا در سال 1998 در آفریقا ، در 7 اوت توسط دو قاتل موتور سیکلت كشته شد.

در این گزارش آمده است که وی به همراه دخترش میریام ، بیوه پسر حماس بن لادن پسر اسامه بن لادن کشته شد.

به دنبال انتشار خبر تیراندازی ، رسانه های ایرانی قربانیان را به عنوان استاد تاریخ لبنان حبیب داود و دخترش ماریام شناسایی کردند. یک کانال خبری لبنان و تعدادی از حساب های غیررسمی رسانه های اجتماعی در ایران می گویند داود عضوی از حزب الله است ، یک گروه سیاسی و مسلح مورد حمایت ایران در لبنان.

اما گزارش تایمز گفت داود نام مستعار مقامات ایرانی است که به المصری داده اند و کار آموزش تاریخ پوششی است.

در این گزارش آمده است كه انگیزه ایران برای بازداشت افراد مسن القاعده ، دشمنان سرسخت تهران ، شاید این بوده است كه این گروه عملیات در ایران را انجام ندهد یا علیه ایالات متحده عملیاتی انجام ندهد.

ایران هراسی

روز شنبه ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای گفت كه ایالات متحده در گذشته از انتشار ادعاهای دروغ علیه ایران دست بر نداشته است.

حاتب زاده گفت: “اما این رویكرد در دولت فعلی آمریكا به یك روند دیرینه تبدیل شده است و كاخ سفید سعی كرده است با تکرار ادعاهای مشابه گامهایی را در طرح هراس ایرانی خود بردارد.”

وی گفت شکی نیست که چنین اتهاماتی در چارچوب “یک جنگ اقتصادی ، اطلاعاتی و روانی همه جانبه علیه مردم ایران” مطرح شده است و از رسانه ها خواست که اجازه انتشار دروغ های عمدی را بدهند.

تنش ها بین تهران و واشنگتن از زمان خروج یک جانبه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه 2018 از توافق هسته ای 2015 ایران با قدرت های جهانی و تحمیل مجازات های شدید در حال افزایش است.

ایران که همچنین با مرگبارترین بیماری همه گیر COVID-19 در خاورمیانه دست و پنجه نرم می کند ، این تحریم ها را برای “تروریسم اقتصادی و رسانه ای” خوانده است.

در ماه ژانویه ، ایالات متحده با حملات هواپیماهای بدون سرنشین ژنرال ارشد ایرانی کاظم سلیمانی را در عراق کشت و تنش ها را به نقطه جوش رساند. ایران در حمله غیر مصدومین با شلیک موشک به سمت دو پایگاه آمریکا در عراق پاسخ داد.



[ad_2]