ایران بزرگترین ناوگان نفتکش را به ونزوئلا می فرستد اخبار از آمریکای لاتین

[ad_1]

ایران بزرگترین ناوگان نفتکش خود را بر خلاف تحریم های آمریکا به ونزوئلا می فرستد تا به گفته افراد مطلع در این کشور منزوی ، از کمبود سوخت فلج کننده عبور کند.

مردم گفتند برخی از شناورهای حدود 10 فروند شناور ایرانی پس از نشت سوخت به صادرات نفت خام ونزوئلا نیز كمك می كنند ، مردم خواستند نامشان فاش نشود زیرا معامله عمومی نیست.

رژیم نیکولاس مادورو پس از آنکه حتی روسیه و چین از به چالش کشیدن ممنوعیت تجارت آمریکا با ونزوئلا جلوگیری کردند ، در حال گسترش وابستگی خود به ایران به عنوان متحد آخرین گزینه است.

سقوط سوخت این کشور پس از دهه ها سو mis مدیریت ، فساد و سرمایه گذاری کم در شرکت دولتی Petroleos de Venezuela از زمان مربی فقید و سلف مادورو ، هوگو چاوز ، صورت گرفت.

این کشور که زمانی یکی از تأمین کنندگان عمده نفت خام به ایالات متحده بود و یکی از پایین ترین قیمت های داخلی بنزین در جهان را به خود می بالید ، اکنون به سختی می تواند سوخت تولید کند.

آخرین محموله های سوخت ایران که در اوایل ماه اکتبر به سه کشتی ارسال شده بود ، در حال اتمام است و تهدید به کمبود شدیدتر در سراسر کشور با صف های ساعتی در پمپ بنزین ها است.

ناوگان فعلی تقریباً دو برابر اندازه ناوینی است که برای اولین بار ناظران بین المللی را در ماه مه ، با عبور از دریای کارائیب و گشت زنی توسط نیروی دریایی ایالات متحده ، متحیر کرد تا در بدو ورود مورد استقبال خود مادورو قرار گیرد.

الیوت آبرامز ، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران و ونزوئلا ، در ماه سپتامبر گفت: “ما در حال انجام اقدامات ایران هستیم و اطمینان حاصل می كنیم كه سایر حمل كنندگان ، بیمه ها ، صاحبان كشتی ها ، كاپیتان های كشتی متوجه می شوند كه باید از این تجارت خودداری كنند.”

بر اساس اطلاعات ردیابی تانکرهای بلومبرگ ، چندین کشتی که اوایل سال جاری سوخت را به ونزوئلا منتقل کردند ، از جمله Fortune و Horse ، سیگنال ماهواره ای خود را خاموش کردند.

حذف ترانسپوندرها روشی است که معمولاً توسط کشتی ها به منظور جلوگیری از شناسایی استفاده می شود. در موارد دیگر کمک های ایران به ونزوئلا ، نام کشتی ها رنگ آمیزی و تغییر می یابد تا ثبت کشتی مبهم باشد.

وزارت نفت تهران از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. پیام های ارسالی به چندین کارمند PDVSA ، همانطور که شرکت نفت دولتی ونزوئلا شناخته شده است ، پاسخ فوری دریافت نکردند.

تعدادی از اتومبیل ها در جلوی پمپ بنزین PDVSA در کاراکاس منتظر سوخت گیری هستند [Bloomberg]

بی پول می شوند

علاوه بر واردات سوخت ، ونزوئلا باید به اندازه کافی نفت خام صادر کند تا فضای ذخیره سازی آزاد شود و از خاموش شدن میدان جلوگیری کند ، وظیفه ای که تحریم های رژیم مادورو با آن روبرو شده است.

تولید در شبکه ای از شش پالایشگاه در ونزوئلا به طور مداوم در حال کاهش است ، و نشت و حوادث به صورت عادی در می آید. دولت مادورو فشار خود را بر زیرساخت های نامناسب نگهداری شده برای تهیه محصول برای مصرف محلی افزایش داده است.

تحریم ها واردات قطعات یا استخدام پیمانکاران را با مشکل روبرو می کند و رژیم مادورو در حال تمام شدن پول است.

افراد آشنا با این وضعیت گفتند ، بنابراین دو ملت همچنین در حال بحث و گفتگو هستند که ایران می تواند به ونزوئلا کمک کند تا پالایشگاه کاردون خود را تعمیر کند ، آخرین نیروگاه سوخت که کم و بیش به طور منظم کار می کند.

در سال 2018 ، شرکت های نفتی چین همچنین به دنبال کمک به ونزوئلا برای تعمیر پالایشگاه های خود بودند ، اما افراد آشنا با این برنامه ها علاقه خود را از دست دادند.

مشخص نیست که آیا ایرانی ها می توانند به آنچه چینی ها نتوانستند برسند یا خیر. پالایشگاه های ونزوئلا برای دهه ها توسط شرکت های نفتی آمریکایی و اروپایی ساخته و اداره می شدند تا اینکه در دهه 1970 ملی شدند.

حتی در آن زمان ، PDVSA برای تعمیر و نگهداری و تعمیرات به فناوری و قطعات آمریکایی متکی بود. این بدان معناست که ایرانیان برای انجام تعمیرات اساسی مجبور به ساخت قطعات خاصی از ابتدا هستند.

یک مرد گفت برخی از تنظیمات انجام شده در ژوئن و ژوئیه هنوز موفقیت آمیز نبوده و چهار پیمانکار محلی هنوز در حال تعمیر هستند.

مادورو پس از تصمیم مخالفان برای تحریم انتخابات مجلس شورای ملی 6 دسامبر ، که تحت نظر وفاداران مادورو کنترل می شود ، تحت فشار جدید بین المللی قرار گرفته است. مادورو امیدوار است که مشارکت گسترده ای داشته باشد تا ادعای حمایت عمومی کند.



[ad_2]