ایران دو «قرآن سوز» را به جرم توهین به مقدسات اعدام کرد | اخبار دین

[ad_1]

این افراد ظاهراً به اسلام و پیامبران آن توهین کردند و تلاش هایی را برای ترویج الحاد سازماندهی کردند.

تهران، ایران – قوه قضائیه می گوید دو «قرآن سوز» در ایران به دلیل محکومیت های توهین به مقدسات از جمله سازماندهی فعالیت های ضد دینی اعدام شده اند.

بولتن رسمی قوه قضائیه اعلام کرد که این دو مرد که یوسف مهرداد و صدرلا فاضلی زارع نام دارند بامداد دوشنبه به دار مجازات آویخته شدند.

او گفت که این پرونده سه سال پیش زمانی آغاز شد که مردم از یک گروه ناشناس با انتشار محتوای “فحشا” خبر دادند که باعث شد قوه قضائیه چندین نفر را احضار کند که یکی از آنها مهرداد بود.

سپس مشخص شد که مهرداد مدیر و سازمان‌دهنده اصلی 15 گروه و کانال آنلاین است که محتوای مخالف اسلام و پیامبران آن را تبلیغ می‌کردند و بر اساس سیستم دادگاه، الحاد را تبلیغ می‌کردند.

در این گزارش آمده است که مهراد با فاضلی زارع که گفته می‌شود 20 گروه آنلاین ضد مذهبی را نیز اداره می‌کند، همکاری می‌کند.

این بیانیه گفت که “جرایم” آنها به قدری شدید بود که هیچ یک از آنها به طور خاص در تایید حکم دادگاه عالی که راه را برای اعدام این افراد باز کرد، ذکر نشد.

قوه قضائیه گفت: تلفن مهرداد همچنین حاوی فیلمی از سوزاندن قرآن بود که به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شد.

سال گذشته، گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند که نگران جرم انگاری توهین به مقدسات در ایران هستند.

آنها گفتند: «ما از مقامات ایران می‌خواهیم که توهین به مقدسات را جرم‌زدایی کنند و گام‌های معناداری برای تضمین حق آزادی مذهب یا عقیده و آزادی عقیده و بیان بدون تبعیض بردارند».

دو اعدام روز دوشنبه آخرین مورد از یک سری اعدام در دو هفته گذشته بود که طیفی از جنایات را در بر می گرفت.

گروه حقوق بشر ایران مستقر در نروژ هفته گذشته اعلام کرد که ایران 42 نفر را در 10 روز اعدام کرده است که برابر با یک نفر در هر 6 ساعت است.

این بیانیه می‌گوید که اکثر اعدام‌هایی که توسط مقامات ایرانی منتشر نشده یا در مورد آن اظهارنظر نکرده‌اند، مربوط به بلوچ‌هایی بوده‌اند که به اتهام مواد مخدر محکوم شده‌اند.

به گفته سازمان عفو ​​بین الملل، ایران سالانه بیش از هر کشور دیگری در جهان به جز چین اعدام می کند.

آخرین اعدام سرشناس ایران روز شنبه زمانی رخ داد که حبیب چعب دو تابعیتی ایرانی-سوئدی به دلیل رهبری یک گروه جدایی طلب عربی که در پشت حمله تروریستی سال 2018 به رژه نظامی که منجر به کشته شدن 25 نفر شد، به دار آویخته شد.

دولت سوئد و اتحادیه اروپا تهران را به دلیل اعدام محکوم کردند و گفتند ایران باید مجازات اعدام را کنار بگذارد.

وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اقدام، از دولت‌های اروپایی به دلیل «حمایت از تروریست‌ها» به جای مبارزه با آنها انتقاد کرد.

یکی دیگر از اعدام‌های سرشناس دیگر در ایران در ژانویه اتفاق افتاد، زمانی که علیرضا اکبری، یکی از مقامات سابق وزارت دفاع پس از حدود دو دهه محکومیت برای جاسوسی برای اطلاعات بریتانیا به دار آویخته شد. او تابعیت بریتانیا را نیز داشت.

سومین فرد دوتابعیتی که ممکن است اعدام شود، جمشید شارمهد، یک تبعه ایرانی-آلمانی است که حکم اعدام او به دلیل رهبری یک گروه طرفدار آنارشیست متهم به سازماندهی عملیات “تروریستی” در خاک ایران در اواخر آوریل توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

[ad_2]