ایران: روحانی از دولت بعدی آمریکا خواست “به تعهدات خود برگردد” خاورمیانه

[ad_1]

روحانی ، رئیس جمهور ایران ، با اشاره ای آشکار به سمت ریاست جمهوری احتمالی بایدن ، خواستار بازگشت به تعهدات آمریکا در توافق هسته ای است.

تهران، ایران – از آنجا که جو بایدن بیش از پیش به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیکتر به نظر می رسد ، حسن روحانی رئیس جمهور از دولت بعدی ایالات متحده خواسته است تا به تعهدات خود در مورد توافق هسته ای با ایران بپردازد.

روحانی روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت مردم ایران طی سه سال گذشته با “تروریسم اقتصادی” روبرو شده اند و مقاومت تحسین برانگیزی از خود نشان داده اند.

وی گفت: “تصمیم کشور ما همیشه روشن بوده و ملت تحت هر شرایطی مقاومت و تحمل خود را ادامه خواهند داد تا زمانی که طرف مقابل از قانون پیروی کند.”

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد کسانی که ایران را تحریم کرده اند به این نتیجه برسند که روشهای آنها غلط بوده و م notثر واقع نمی شوند.

روحانی گفت: “ما امیدواریم که تجربه این سه سال برای آنها درسی باشد که باعث شود دولت بعدی آمریکا قانون را دنبال کند و به همه تعهدات خود بازگردد.”

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه 2018 توافق هسته ای امضا شده بین ایران و قدرت های جهانی را در سال 2015 کنار گذاشت و تحریم های شدید اقتصادی علیه ایران را یک جانبه اعمال کرد. تحریم های دائمی که با چندین عنوان صادر شده اند ، هم اکنون توسط کل بخش مالی ایران در لیست سیاه قرار گرفته است.

جو بایدن ، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ، قول داده است به توافق هسته ای برگردد و فشار بر ایران را در تلاش برای بازگرداندن آن به میز مذاکره کاهش دهد.

ایران که به تدریج از تعهدات خود در قبال توافق هسته ای مه 2019 کاسته است ، گفته است که پس از بازگشت ایالات متحده به توافق ، لغو تحریم ها و پرداخت غرامت ، به تعهدات کامل خود باز خواهد گشت.

در 4 نوامبر ، هنگامی که به نظر می رسید ترامپ رهبری انتخابات را بر عهده دارد ، روحانی علامت گذاری کرد که ایران در حال برنامه ریزی برای شرایط سخت تر در آینده است.

وی گفت: “ما بر اساس این فرض برنامه ریزی كردیم كه روش ها و رفتار آمریكا به رویكرد صحیح برنگردد.”

“اگر آمریکایی ها بفهمند … که باید راهی دیگر انتخاب کنند ، خیلی بهتر. اما در غیر اینصورت ، تصمیمات ما براساس نحوه اداره کشور در صورت دشوار بودن شرایط است. “

“حداکثر فشار”

مقامات ایرانی معتقدند که سیاست این کشور بسته به ورود افراد به کاخ سفید تغییر نمی کند و ایران مقاومت خود را ادامه می دهد تا زمانی که ایالات متحده سیاست خود را به “فشار حداکثر” تغییر دهد.

علی ربیعی ، سخنگوی دولت در روز چهارشنبه در ایران ، موضع خود را تکرار کرد و گفت: ایران می داند که استرداد ترامپ نه تنها او را انکار نمی کند بلکه سیاست طولانی مدت این کشور را تهدید می کند.

وی نوشت: “ما همچنین می دانستیم كه چنین سیاستی سنتی شوم را آغاز می كند كه می تواند اقتصاد ایران و معیشت ایرانیان را در هر زمان و با هر توجیهی ، شاید برای دهه ها ، به تحریم تحریم كند.”



[ad_2]