اینفوگرافیک: موج سوم COVID-19 ممکن است چگونه باشد آسیا

[ad_1]

چهار نمودار برای کمک به شما در درک اینکه کدام کشورها موج دوم یا سوم عفونت COVID-19 را تجربه می کنند.

تقریباً یک سال می گذرد که اولین مورد ویروس کرونا در دسامبر گذشته در شهر ووهان چین گزارش شده است.

در هفته های اخیر صحبت های زیادی در مورد ورود کشورها به موج دوم یا سوم انجام شده است. اگرچه هیچ تعریف دقیق علمی برای توصیف موج بیماری وجود ندارد ، اما ترسیم شیوع جریان در نمودار می تواند به ما کمک کند بفهمیم که آیا کشوری وارد مرحله جدیدی از عفونت شده است یا هنوز بخشی از یک موج مداوم است.

در اینجا چهار نمودار آورده شده است که به شما کمک می کند درک کنید که موج سوم ممکن است چگونه باشد و در حال حاضر کدام کشورها ممکن است آن را تجربه کنند.

موج سوم جهانی یا موج بزرگ؟

شناخته شده است که بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان به COVID-19 آلوده هستند. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز ، حدود 1.3 میلیون نفر نیز از ویروس کرونا ویران شده اند ، در حالی که نزدیک به 35 میلیون نفر بهبود یافته اند.

برای بسیاری از کشورهای جهان ، شیوع COVID-19 در حال کاهش است ، در حالی که کشورهای دیگر شاهد جهش های قابل توجهی هستند. در هر کشور ، همه گیری در فواصل زمانی مختلف شهرهای مختلف را تحت تأثیر قرار می دهد.

با توجه به تعداد متوسط ​​موارد تایید شده در سراسر جهان ، به نظر می رسد که جهان وارد موج سوم شده است. این میانگین به ویژه تحت تأثیر روندهای ایالات متحده و اروپا قرار دارد ، که در مجموع تقریباً نیمی از موارد تایید شده COVID-19 در جهان را تشکیل می دهد ، اگرچه آنها فقط 14 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

نمودار زیر میانگین متحرک هفت روزه موارد جدید COVID-19 در سراسر جهان را با حاشیه نویسی های برجسته چرخش های بصری نشان می دهد.

کدام کشورها موج دوم یا سوم را تجربه می کنند؟

نمودار زیر میانگین متحرک هفت روزه موارد جدید COVID-19 را برای کشورهای جهان نشان می دهد. برای دیدن کشور خود ، از منوی کشویی موجود در منوی زیر استفاده کنید.

ایالات متحده ، هند و برزیل به عنوان کشورهایی شناخته می شوند که بیشترین تعداد موارد تایید شده را دارند. به نظر می رسد که ایالات متحده وارد موج سوم خود شده است ، در حالی که هند و برزیل هنوز در یک موج هستند.

اروپا ، جایی که فرانسه اولین مورد قاره را در 24 ژانویه گزارش کرد ، همچنان شاهد افزایش عفونت ها است ، در حالی که چندین کشور موج دوم و سوم خود را تجربه می کنند.

موارد در چین کاهش یافته است ، در این کشور کمترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ژانویه گزارش شده است.

ایران ، اولین کشور در خاورمیانه که وجود ویروس کرونا را در 19 فوریه تأیید کرد ، همچنان سخت ترین آسیب در منطقه است و موج دوم را نیز تجربه می کند.

توجه به این نکته مهم است که موارد تأیید شده تعداد افرادی است که آزمایش COVID-19 آنها مثبت است. واحدهای آزمون به طور قابل توجهی از کشوری به کشور دیگر متفاوت هستند. اگر کشورهایی که موارد کم تأیید دارند داده های خود را به اندازه کافی آزمایش یا به اشتراک نگذارند ، ممکن است موارد تشخیص داده نشده بیشتری داشته باشند.

گاهشماری تصویری گسترش بیماری همه گیر

انیمیشن زیر نشان می دهد که چگونه ویروس کرونا به 55 میلیون نفر در سراسر جهان می رسد. در هفته های اخیر ، پس از افزایش موارد ، اروپا با پیشی گرفتن از آمریکای لاتین به منطقه ای با بالاترین تعداد موارد شناخته شده در جهان تبدیل شده است. با وجود ترس از شیوع هند در ماه های تابستان ، ایالات متحده همچنان کشور شماره یک است.

کدام کشورها بیشترین مرگ و میر ناشی از COVID-19 را دارند؟

انیمیشن زیر نشان می دهد که کدام کشورها بیشترین مرگ را در اثر COVID-19 داشته اند. آمریکای لاتین بیشترین افراد را به ویروس کرونا از دست داد و پس از آن اروپا و ایالات متحده قرار گرفتند.



[ad_2]