باب دیلن كاتالوگ ترانه سرایی خود را به یونیورسال می فروشد اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

یونیورسال قیمت این معامله را اعلام نکرد ، اگرچه آوازهای دیلن بیش از 200 میلیون دلار ارزش دارد ، اما به گفته افراد آشنا با این موضوع

Universal Music Group کل کاتالوگ آهنگهای باب دیلن را به دست آورد ، مجموعه ای که شش دهه طول می کشد و شامل بسیاری از نمادین ترین آهنگ های تاریخ موسیقی است.

یونیورسال قیمت این معامله را اعلام نکرد ، اگرچه به گفته افراد آشنا به این ترانه ، آهنگ های دیلن بیش از 200 میلیون دلار ارزش دارند. این مجموعه شامل 600 اثر است ، از آهنگهای اوایل دهه 60 مانند “Blowin ‘in the Wind” و “The Times They Are a-Changin” تا آلبومی که همین امسال منتشر شد ، “Rough and Rowdy Ways”.

دیلن 79 ساله از رونق حقوق موسیقی بهره می برد. ارزش آهنگ ها و ضبط ها به لطف پخش جریانی در سال های اخیر سر به فلک کشیده است ، که پس از یک رکود عمیق به رشد 5 ساله صنعت موسیقی دامن زده است. سوابقی را که دارایی جداگانه ای هستند به فروش نمی رساند.

لوسیان گرینژ ، مدیرعامل یونیورسال در بیانیه ای گفت: “اغراق نیست اگر بگوییم که کار عظیم او عشق و تحسین میلیاردها انسان در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.” “تردیدی ندارم که برای دهه ها ، حتی قرن های آینده ، سخنان و موسیقی باب دیلن همچنان خوانده و پخش خواهد شد – و مورد ستایش قرار خواهد گرفت – در همه جا.”

حقوق ترانه که توسط ناشران موسیقی ارسال می شود ، معمولاً به اندازه ضبط پول درآمد ندارد. اما می توانند منبع قابل اطمینان تری برای درآمد باشند. از این آهنگ ها می توان به روش های مختلفی از جمله پخش رادیویی ، تبلیغات و صدور مجوز فیلم – در مقایسه با انفجار فروش زودگذر از یک رکورد جدید ، درآمد کسب کرد.

تنها هفته گذشته استیوی نیکس اکثریت سهام ترانه سرایی خود را فروخت که ارزش این کاتالوگ را در حدود 100 میلیون دلار ارزیابی کرد.

دیلن هرگز آهنگ پاپ ننوشته است – هیچ آهنگ دیلانی تاکنون در جدول مهم بیلبورد قرار نگرفته است – اما تعداد کمی از ترانه سرایان می توانند ادعای کاتالوگ عمیق تری را داشته باشند. در سال 2004 ، رولینگ استون 15 اثر خود را به لیست بهترین آهنگ های خود در تمام زمان ها اضافه کرد و “Like a Rolling Stone” را در بالای صفحه قرار داد. فقط بیتلز کرسی های بیشتری در این لیست به دست آورد.

دیلن در اوایل دهه 1960 به عنوان یک شاعر قومی در صحنه ظاهر شد و آهنگ هایی را علیه جنگ ویتنام نوشت. انتقال او به گیتار الکتریک و صدای بیشتر راک در اواسط این دهه برخی از طرفداران پرشور او را از خود دور کرد ، اما همچنین منجر به بهترین کارهای وی از جمله Highway 61 Revisited و Blonde on Blonde شد.

این قرارداد ضمن آماده شدن برای عرضه اولیه در سال آینده ، گروه موسیقی جهانی را تقویت می کند. یونیورسال با معاملات اخیر خود با تیلور سویفت و دیلن ، آثاری از دو موفق ترین ترانه سرای تاریخ موسیقی را اضافه کرده است.



[ad_2]