بار به دادستان های آمریكا می گوید كه ادعاهای مربوط به بی نظمی در رای گیری را بررسی كنند آمریکا و کانادا

[ad_1]

ویلیام بار ، دادستان کل ایالات متحده ، دادستان های فدرال را مجاز به تحقیق در مورد همه ادعاهای “قابل توجه” احتمالی بی نظمی در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته کرده است ، اگرچه هیچ شواهدی از کلاهبرداری گسترده وجود ندارد.

تفاهم نامه روز دوشنبه پس از چند روز حمله به دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ، رئیس جمهور ، رئیس جمهور ، که جو بایدن دموکرات را از انتخابات منع کرد و با جلوگیری از همکاری مقامات دولت با تیم رئیس جمهور منتخب ، انتقال ریاست جمهوری را به آشوب کشاند.

بایدن روز شنبه بیش از 270 رأی در کالج انتخاباتی برای ریاست جمهوری را بدست آورد.

هیچ نشانه ای از آراrect به اندازه کافی اشتباه شمرده یا به طور غیرقانونی برای تغییر نتیجه وجود ندارد ، و در واقع مقامات انتخابات از هر دو حزب سیاسی علنا ​​اظهار داشتند که انتخابات به خوبی پیش رفته است ، اگرچه مشکلات جزئی وجود دارد که معمولاً در انتخابات وجود دارد ، از جمله ماشین های رای گیری ، شکستن و رأی هایی که به اشتباه گم و گم شده اند.

این اقدام بار باعث استعفای یک مقام ارشد وزارت دادگستری شد که بر تحقیقات تقلب در رای دهندگان نظارت می کند.

در یادداشتی به دادستان های فدرال و مدیر دادگستری FBI گفته شده است كه تحقیقات “در صورت وجود ادعاهای روشن و واضح معتبر در مورد بی قانونی كه در صورت صحت ، می تواند بر نتیجه انتخابات فدرال در یك كشور خاص تأثیر بگذارد ، انجام می شود.”

دادستان کل ایالات متحده ویلیام بار اجازه تحقیق در مورد ادعاهای “قابل توجه” راجع به بی نظمی در رای گیری را صادر کرد [File: Jeff Roberson/Pool via Reuters]

وی گفت که هیچ چیز در یادداشت خود نباید خوانده شود تا نشان دهد شورای وزیران در واقع بی نظمی در رای گیری را که بر نتیجه انتخابات تأثیر می گذارد ، پیدا کرده است ، و نوشت: “هیچ چیز در اینجا نباید به عنوان نشانه تلقی شود این اداره به این نتیجه رسیده است که بی نظمی در رای دادن نتیجه همه انتخابات را تحت تأثیر قرار داده است. “

این نامه اولین باری بود که بار از زمان رقابت سه شنبه گذشته ترامپ و بایدن به ادعای تقلب در رای دهندگان پرداخته است.

بار نوشت: “اگرچه باید به ادعاهای جدی با دقت زیادی رسیدگی شود ، اما ادعاهای عمدی ، گمانه زنی ، ساختگی یا متورم نباید مبنایی برای آغاز تحقیقات فدرال باشد.”

ایالت ها تا 8 دسامبر فرصت دارند تا اختلافات انتخاباتی ، از جمله شمارش آرا و مسابقات را حل کنند ، و اعضای کالج انتخاباتی در 14 دسامبر برای نهایی کردن نتیجه دیدار می کنند.

“آنها از یک کشتی پس از دیگری خندیدند”

ساعاتی پس از اظهارات بار ، ریچارد پیلگر ، که سالها مدیر بخش جرایم انتخاباتی بود ، در یک ایمیل داخلی اعلام کرد که با خواندن “سیاست جدید و پیامدهای آن” از سمت خود کناره گیری می کند.

نیویورک تایمز گفت که پیلجر در حال پیگیری در پیگرد قانونی است.

مبارزات انتخاباتی دموکرات ها و بایدن همچنین گفت که بار بیش از حد ادعاهای دروغین را ادعا می کند ، که ادعا می کند از آنها احتیاط کرده است.

باب باوئر ، مشاور ارشد بایدن ، گفت: “این ادعاهایی است که رئیس جمهور و وکلایش هر روز ناموفق انجام می دهند زیرا پرونده های آنها توسط دادگاه های قضایی یکی پس از دیگری مورد تمسخر قرار می گیرد.”

اوایل روز دوشنبه ، مبارزات انتخاباتی ترامپ شکایتی را برای جلوگیری از تأیید پیروزی بایدن در این ایالت از مقامات پنسیلوانیا تشکیل داد. آنها ادعا می کنند که سیستم رای گیری پستی پنسیلوانیا با ایجاد “سیستم رأی گیری دو لایه غیرقانونی” قانون اساسی ایالات متحده را نقض کرد که در آن رأی گیری شخصی بیشتر از رأی گیری پستی مورد بررسی قرار می گرفت.

مبارزات انتخاباتی ترامپ پس از اینکه ادعا کرد نتایج انتخابات ناقص است ، چندین پرونده قضایی تشکیل داده است. قضات پرونده هایی را در میشیگان و جورجیا تشکیل داده اند و به گفته کارشناسان تلاش قانونی شانس کمی برای تغییر نتیجه انتخابات دارد.

معترضین ضد ترامپ در نیویورک اعتراض کردند و خواستار شمارش همه آرا all داده شده در انتخابات آمریکا شدند [Jeenah Moon/ Reuters]

جسیکا لوینسون ، استاد دانشکده حقوق لویولا در لس آنجلس ، به رویترز گفت که آخرین دادخواست بعید به نتیجه می رسد و “به عنوان بررسی بسیاری از استدلال های مطرح شده توسط تیم حقوقی ترامپ در داخل و خارج از دادگاه خوانده می شود.” .

همچنین روز دوشنبه ، برخی از قانونگذاران جمهوری خواه در ایالت پنسیلوانیا گفتند که “خواستار ممیزی قانونی انتخابات 2020 می شوند و لازم است نتایج انتخابات تأیید نشود یا رأی دهندگان تا زمان تکمیل ممیزی بنشینند.”

پرونده در پنسیلوانیا به قاضی منطقه ایالات متحده متیو بران که به رئیس جمهور سابق دموکرات باراک اوباما منصوب شده بود ، محول شده است.

یک مقام ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ گفت که این کارزار “صدها” اظهارات قسم خورده از رأی دهندگان پنسیلوانیا در مورد بی نظمی در انتخابات را به دست آورده است. این مقام گفت ، این کمپین در حال جمع آوری شواهد برای کمک به این پرونده است که انتخابات کشور ناقص بوده است.

بار ، یار وفادار ترامپ ، علی رغم نظرسنجی های متعددی که ایده کلاهبرداری گسترده رای دهندگان به طور کلی و در رای گیری را لغو می کند ، با حمله به رای گیری پستی که مستعد نفوذ و زورگویی غیرمنتظره است ، به گسترش ادعاهای رئیس جمهور در مورد تقلب قبل از انتخابات کمک کرد. – روند نامه

اظهارات دادستان کل روز دوشنبه ساعاتی پس از دیدار وی با رهبر اکثریت سنای جمهوری خواه میچ مک کانل بیان شد. یک مقام وزارت دفاع از اظهارنظر در مورد آنچه بار و مک کانل در مورد آن گفتگو کردند خودداری کرد ، اما به خبرنگاران گفت که هیچ کس در کاخ سفید یا در کپیتول هیل از او درخواست نکرده است که یادداشت را بنویسد.

مک کانل ، که اوایل روز دوشنبه سنا را افتتاح کرد ، از اقدامات قانونی ترامپ در کارزار انتخاباتی حمایت کرد.

مک کانل گفت: “نهادهای ما در واقع برای این منظور ایجاد شده اند.” وی افزود: ما سیستمی برای رفع نگرانی ها در نظر گرفته ایم و رئیس جمهور ترامپ صددرصد از حقوق خود برخوردار است تا با ادعاهای مربوط به تخلف برخورد كند و گزینه های قانونی خود را بسنجد.

چاک شومر ، نماینده مجلس سنا ، مخالفت کرد که امتناع جمهوری خواهان از پذیرش نتایج انتخابات “برای دموکراسی ما بسیار خطرناک ، بسیار مسموم” بود.

سامر گفت: “جو بایدن منصفانه و خوب در انتخابات پیروز شد.”



[ad_2]