بازگویی: در اختلافات اصلی چه قوانینی وجود دارد؟ | آمریکا و کانادا

[ad_1]

ترامپ در پنسیلوانیا ، ویسکانسین و جورجیا به سرشماری می پردازد ، جایی که بایدن برنده نهایی است.

رئیس جمهور دونالد ترامپ گفته است که در ایالات کلیدی مانند پنسیلوانیا ، ویسکانسین و جورجیا به دنبال سرشماری خواهد بود ، جایی که جو بایدن ، دموکرات ، کمی برنده است.

بیشتر ایالت ها به نامزدها یا رأی دهندگان اجازه می دهند که هنگامی که حد برنده شدن در یک درصد مشخصی از آرا باشد ، درخواست شمارش کنند. به چالش کشیدن رأی هایی که توسط مقامات دولتی پذیرفته و شمارش می شوند دشوار است ، اما در برخی از ایالت ها ممکن است بتوانید به دادگاه بروید.

در اینجا قوانینی در کشورهای مهم حاکم بر چالش های شمارش آرا و رأی گیری آورده شده است:

پنسیلوانیا

قوانین ایالتی وقتی که حاشیه 0.5 درصد یا کمتر باشد ، نیاز به شمارش خودکار دارد. اگر این حاشیه بیش از این باشد ، رأی دهندگان می توانند ظرف پنج روز به دادگاه ایالتی تقاضا کنند تا به شهرستانها دستور دهد که یک سرشماری کامل یا جزئی انجام دهند. متقاضی باید ادعا کند که اشتباهاتی در هنگام شمارش اولیه رخ داده است.

خواهان ها باید هزینه بازشماری مجدد را پرداخت کنند ، اما در صورت کشف تقلب یا خطای اساسی ، هزینه آن قابل جبران است. شمارش آرا of انتخابات 3 نوامبر باید تا 24 نوامبر به پایان برسد.

ناظران حق دارند برگه های رای گیری و ماشین های رای گیری را در هر شمارش بازرسی کنند و ممکن است اعتراضاتی را مطرح کنند ، که باید توسط مقامات شهرستان حل و فصل شود تا به دادگاه تجدید نظر شود.

گرجستان

قوانین ایالتی سرشماری خودکار در گرجستان را پیش بینی نکرده است ، اما متقاضیان این حق را دارند که اگر حاشیه 0.5 درصد یا کمتر باشد ، سرشماری مالیاتی توسط مالیات دهندگان را درخواست کنند.

متقاضیان همچنین می توانند با ارائه شواهد مشخصی از اشتباهات یا ناسازگاری های ادعا شده ، از وزیر امور خارجه گرجستان برای سرشماری درخواست کنند. بازشماری مجدد جزئی مجاز نیست.

قانون جورجیا به داوطلبان اجازه می دهد تا شرکت کنند و احزاب نمایندگانی را برای نظارت بر سرشماری می فرستند. قانون حق رقابت در آرا را مشخص نکرده است.

وزیر امور خارجه گرجستان برد رافنسپرگر در 6 نوامبر در یک کنفرانس خبری گفت که انتظار دارد گرجستان سرشماری انجام دهد. [Dustin Chambers/Reuters]

ویسکانسین

قانون ایالت ویسکانسین سرشماری خودکار را پیش بینی نکرده است ، اما متقاضیان ممکن است یکی از آنها را درخواست کنند. سرشماری ریاست جمهوری باید توسط کمیسیون انتخابات ویسکانسین ظرف یک روز از زمان تکمیل سرشماری اولیه درخواست شود و ظرف 13 روز به پایان برسد.

اگر حاشیه 0.25 درصد یا کمتر باشد ، دولت هزینه های آن را پرداخت می کند. اگر بالاتر از این آستانه باشد ، متقاضی باید هزینه پرداخت کند. در صورت تغییر نتایج انتخابات هزینه ها بازپرداخت می شود.

سرشماری در سطح شهرستان انجام می شود و باید در ملا public عام انجام شود. مقامات محلی می توانند شمارش را با ماشین یا دستی انجام دهند. نامزد یا نمایندگان وی می توانند به شمارش هر برگه رأی اعتراض کنند و حق اعتراض به نتیجه را در دادگاه ایالتی دارند.

میشیگان

قانون ایالت میشیگان زمانی شمارش خودکار را پیش بینی می کند که اختلاف بین نامزدها کمتر از 2000 رأی باشد. متقاضیان همچنین می توانند ظرف 48 ساعت از سرشماری از وزیر امور خارجه میشیگان درخواست سرشماری کنند و باید “تقلب یا خطا” را در حوزه های قضایی خاص ادعا کنند.

سرشماری باید ظرف 30 روز به اتمام برسد و خواهان ها باید هزینه هایی را كه در صورت تغییر سرشماری نتیجه تغییر داده می شود ، جبران كنند. بازشماری جزئی مجاز است.

نمایندگان نامزدها حق دارند که بر شمارش آرا ball منفرد نظارت کرده و در صورتجلسه اختلافات و یا اعتراض ها در صورتجلسه رسیدگی برای استدلال در برابر کمیته ، یادداشت برداری کنند.

کارگران انتخاباتی همچنان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در فیلادلفیا ، پنسیلوانیا ، در 6 نوامبر سال 2020 ، رای خود را از طریق پست می شمارند. [Eduardo Munoz/Reuters]

نوادا

قانون ایالتی سرشماری خودکار در نوادا را پیش بینی نکرده است. یک کاندیدای ریاست جمهوری می تواند از وزیر امور خارجه نوادا تقاضای سرشماری در سه روز پس از سرشماری ، بدون در نظر گرفتن حاشیه را داشته باشد. بازشماری مجدد جزئی مجاز نیست.

کشور متقاضی بازشماری باید این هزینه را پرداخت کند و این ایالت 10 روز فرصت دارد تا سرشماری را کامل کند. اگر نتایج معکوس شود ، هزینه های سرشماری بازپرداخت می شود.

احزاب ممکن است شمارش آرا را مشاهده کنند ، اما ممکن است تحریک یا دخالت نکنند.

آریزونا

اگر اختلاف بین نامزدها 0.10 درصد کل آرا یا کمتر باشد ، آریزونا به شمارش خودکار نیاز دارد. داوطلبان نمی توانند درخواست سرشماری کنند. مهلت تعیین شده ای برای تکمیل سرشماری وجود ندارد.

مراحل سرشماری باید تحت نظارت طرفین انجام شود. هیچ راهنمایی برای چالش ها وجود ندارد.

  • تحقیق نازدار بارزانی



[ad_2]