بازیکنان فوتبال قهرمانی فرانسه از پوشیدن پیراهن هایی با رنگ رنگین کمان خودداری می کنند | اخبار LGBTQ

[ad_1]

برخی از بازیکنان برای اجتناب از پوشیدن شماره های چند رنگ، مسابقات لیگ برتر فرانسه را از دست می دهند.

لیگ برتر فرانسه پس از اینکه چند بازیکن از شرکت در ژست حمایت از جامعه LGBTQ در آخر هفته خودداری کردند، غرق در طوفانی از جنجال شد.

لیگ حرفه ای فرانسه، هیئت حاکمه ملی فوتبال، از بازیکنان لیگ 1 و لیگ 2 خواسته است تا در مسابقات آخر هفته پیش از روز جهانی مبارزه با همجنس گرا هراسی، ترنس هراسی و دوجنس گرا در روز چهارشنبه، پیراهن هایی با شماره رنگین کمان بپوشند. اما برخی از بازیکنان حاضر به انجام این کار نشدند.

اتحادیه ملی فوتبالیست‌های حرفه‌ای اعلام کرد که این در اختیار بازیکنان نیست که «پیام‌های جمعی» را ارائه کنند. در بیانیه ای اعلام کرد که از اینکه باشگاه ها باید از آنها بخواهند این کار را انجام دهند شگفت زده شده است.

تولوز بازیکنانی را که نمی خواستند این پیراهن را بپوشند از دست داد. اما زکریا ابوهلال مدافع مراکشی باشگاه از انتخاب خود برای شرکت نکردن در این کمپین دفاع کرده است.

“احترام ارزشی است که برای من عزیز است. این به دیگران نیز تعمیم می یابد، اما شامل احترام به باورهای شخصی من نیز می شود. او در توییتر خود نوشت، بنابراین فکر نمی‌کنم که مناسب‌ترین فرد برای شرکت در این کمپین باشم.

برنامه مبارزات انتخاباتی زیر سوال رفته است

اریک روی، مربی استاد برستوا، این حرکت را “فاجعه آمیز” خواند، اظهاراتی که انتقادات گسترده ای را در شبکه های اجتماعی برانگیخت.

می بینید بازیکنانی هستند که با آن مشکل دارند. هرکس در بیان عقیده خود آزاد است. من شخصاً با آن مشکلی ندارم. اما بازیکنانی هستند که ممکن است با این مشکل مشکل داشته باشند.

او همچنین گفت که برنامه ریزی این رقابت ها در زمانی که بازیکنان در تلاش برای جلوگیری از سقوط هستند اشتباه است.

برونو جنسیو، همکار او در استادیوم رنیس، گفت که اگرچه او مخالف هر نوع تبعیض است، اما “مطمئن نیست که سازماندهی روزی برای مبارزه با همجنسگراهراسی ایده خوبی است”.

مصطفی محمد بازیکن نانت نیز به همین دلیل برای تساوی 0-0 مقابل تولوز از ترکیب تیم خارج شد.

او گفت که نمی‌خواهد وارد بحث شود، بلکه می‌خواهد موضع خود را روشن کند.

او در توییتر خود نوشت: «با توجه به ریشه‌ها، فرهنگ، اهمیت اعتقادات و اعتقاداتم، امکان شرکت در این کمپین برای من وجود نداشت.

او گفت: “امیدوارم به تصمیم من احترام گذاشته شود و همچنین آرزوی من این است که در این مورد بحث نکنیم و با همه محترمانه رفتار شود.”

گفته می شود، دوناتین گومیس، مدافع سنگالی گینگهام به همین دلیل از بازی شنبه در لیگ 2 مقابل سوشا انصراف داده است.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش، در حمایت از این کمپین به بحث و جدل پرداخت.

او گفت: «فکر می‌کنم مسئولیت تحریم‌ها بر عهده باشگاه‌هاست. در طول چنین عملیاتی که همه باشگاه‌ها را با موضوع اصلی عدم تبعیض درگیر می‌کند، باید حضور پیدا کنید.»

او در توییتر خود نوشت: «همجنس گرا یا مستقیم، همه ما یک پیراهن می پوشیم. در مسابقات قهرمانی فوتبال فرانسه، همه باید پشت چنین پیام ساده زندگی مشترک و عدم تبعیض متحد شوند.



[ad_2]