بانک مرکزی انگلستان زمستانی تاریک تر از آنچه پیش بینی شده بود را شاهد است اخبار از انگلستان

[ad_1]

بانک انگلیس چشم انداز اقتصادی خود را برای انگلیس در روز پنجشنبه کاهش داد و برنامه محرک خرید اوراق بهادار خود را افزایش داد.

بانک مرکزی انگلیس انگیزه را بیش از حد انتظار 150 میلیارد پوند (195 میلیارد دلار) افزایش داد زیرا خود را برای خسارت اقتصادی ناشی از محاصره ویروس کرونا و افزایش خطر خروج از اتحادیه اروپا بدون معامله تجاری آماده کرد.

این اقدام در روزی انجام شد که انگلیس برای مهار موج دوم COVID-19 وارد محاصره چهار هفته ای شد که اکنون هر روز تعداد افراد در کشور را در ماه مه می کشد.

BoE گفت که اقتصاد انگلیس در سه ماهه چهارم 2 درصد کاهش می یابد و اقتصاد در کل 2020 با رکورد 11 درصد کاهش می یابد ، بیش از 9.5 درصد پیش بینی شده در ماه مارس.

BoE گفت: “چشم انداز اقتصاد به طور غیرمعمولی نامشخص است.”

“این امر به توسعه همه گیری و اقدامات انجام شده برای حفاظت از بهداشت عمومی و همچنین به ماهیت و انتقال به ترتیبات تجاری جدید بین اتحادیه اروپا و انگلستان بستگی دارد.”

[Bloomberg]

همانطور که در نظرسنجی از تحلیلگران رویترز انتظار می رفت ، BoE نرخ بهره بانکی مرجع خود را در 0.1 درصد نگه داشت و در هنگام مشاوره با بانک ها در مورد جنبه های عملی ، تقریباً هیچ اشاره ای به نرخ سود منفی نکرد.

BoE برنامه خرید دارایی خود را به 895 میلیارد پوند (1.2 تریلیون دلار) افزایش داده است ، 50 میلیارد پوند (65 میلیارد دلار) بیشتر از آنچه بیشتر اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند.

بانک مرکزی گفت که به آن قدرت آتش می دهد تا خرید اوراق قرضه دولتی را تا پایان سال 2021 گسترش دهد.

آمبروز کرافتون ، استراتژیست بازار جهانی در مدیریت دارایی JP Morgan ، گفت: “شوک اقتصادی فوق العاده نیاز به یک واکنش سیاسی خارق العاده دارد.”

“تجدید حیات ویروس در ماه های اخیر به این معنی است که دولت و شرکت ها بار دیگر به بازارهای سرمایه جهانی روی آورده اند تا مبالغ زیادی را وام بگیرند. خریدهای بانک در این بازارها به جلوگیری از افزایش هزینه های استقراض کمک می کند. “

استرلینگ پس از گزارش ها در برابر دلار و یورو گران شد. بازده اوراق قرضه کاهش یافت.

بهبودی کندتر ، بیکاری بیشتر

بانک مرکزی اکنون پیش بینی می کند اقتصاد انگلیس بیش از اندازه خود باشد قبل از وقوع همه گیر COVID-19 در سه ماهه اول سال 2022. پیش از این ، BoE پیش بینی کرد که بهبودی تا پایان سال آینده به پایان برسد.

به گفته BoE ، بیکاری در سه ماهه دوم سال آینده به 7.75 درصد می رسد ، که بسیار بالاتر از آخرین رقم 4.5 درصد است.

[Bloomberg]

تولید ناخالص داخلی احتمالاً در سال 2021 با رشد 7.25 درصدی روبرو است که کمتر از پیش بینی قبلی 9 درصدی است.

اما پیش بینی تورم دو ساله آن بدون تغییر و در حد 2٪ ، هدف بانک مرکزی باقی ماند.

روت گریگوری ، اقتصاددان سرمایه اقتصادی گفت: “نظر ما این است که تورم در پایان سال 2022 به 1.5 درصد نزدیک خواهد شد. به همین دلیل ما معتقدیم که بانک هنوز مجبور است حمایت سیاسی خود را افزایش دهد.” .

اقتصاد انگلیس با افزایش هزینه های دولت تأمین می شود. BoE بسیاری از این اوراق را خریداری می کند.

ریشی سوناک وزیر دارایی قرار است بعداً روز پنجشنبه در پارلمان در مورد حمایت قاطع خود از اقتصاد صحبت کند.

مودی در 16 اکتبر هنگامی که رتبه اعتباری کشور را کاهش داد ، با وجود هزینه ها ، انگلیس با پایین ترین سطح در مقایسه با اقتصاد بین گروه 20 مواجه است.

انگلستان همچنین پس از انقضا Brexit در 31 دسامبر ، به اتحادیه اروپا با خطر شوک تجاری مواجه است.

تاکنون لندن و بروکسل در رسیدن به توافق جدید نتوانسته اند. کمیته سیاست های پولی BoE (MPC) گفت که تجارت حتی اگر معامله ای وجود داشته باشد آسیب خواهد دید.

BoE گفت: “عدم اطمینان در مورد میزان تعدیل اولیه توافق نامه های تجاری جدید با اتحادیه اروپا بر عملکردها تأثیر دارد.”

“پیش بینی های MPC همچنین بر این فرض استوار است که در نیمه اول سال 2021 ، تجارت بین مرزی به طور موقت کاهش می یابد ، زیرا تجارت با توافق نامه های تجاری جدید با اتحادیه اروپا سازگار است.”

شرکت ها به سمت کارمندان موقت حرکت می کنند

در همین حال ، یک مطالعه منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که کارفرمایان انگلیسی برای اولین بار در ماه اکتبر اشتغال دائمی خود را کاهش داده اند و در مواجهه با موج دوم محدودیت های ویروس کرونا به طور روزافزونی به کارمندان موقت اعتماد می کنند.

کنفدراسیون استخدام و استخدام (REC) و حسابداران KPMG گفتند: افزایش تعداد متقاضیان کار باعث کاهش دستمزد شروع کار شده است ، و تعداد جای خالی شرکت های متقاضی استخدام کارگران اندکی کاهش یافته است.

نیل کاربری ، مدیرعامل REC ، گفت: به نظر می رسید شرکت ها نسبت به ماه مارس آماده کار برای محدودیت های جدید هستند

وی گفت: ما با زمستانی چالش برانگیز روبرو هستیم و كار موقت ابزاری حیاتی برای نگه داشتن مشاغل و افراد در محل كار خواهد بود.

معیار اشتغال موقت REC / KPMG به بالاترین سطح از دسامبر 2018 رسیده است.

برای کاهش سرعت بیکاری ، دولت انگلیس روز شنبه پس از سفارش بلوک چهار هفته ای جدید برای ماندن در انگلیس ، که از روز پنجشنبه آغاز می شود ، برنامه گسترده خود را برای پرداخت یارانه به کار که 80 درصد حقوق کارگران موقت را پرداخت می کند ، برای یک ماه تمدید کرد.

جیمز استوارت ، معاون رئیس KPMG گفت: “اگرچه تمدید برنامه اضافه کاری ممکن است یک مهلت کوتاه ایجاد کند ، اما این امر باعث عدم اطمینان اقتصادی می شود و چشم انداز افراد جویای کار را بیشتر کاهش می دهد ، و این به شدت بر اشتغال تأثیر می گذارد.”



[ad_2]