بایدن ، ترامپ در حال گذار: اخبار زنده آمریکا و کانادا

[ad_1]

ترامپ از زمان پیروزی بایدن در روز شنبه چالش های حقوقی خود را جمع کرده و گفته می شود مانع انتقال است.

  • رئیس جمهور منتخب جو بایدن روز سه شنبه در مورد قانون مراقبت مقرون به صرفه سخنرانی خواهد کرد ، زیرا چالش این لایحه با اکثریت محافظه کار 6-3 در دیوان عالی کشور شنیده می شود.
  • طبق گزارشات ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا که عقب نشینی نکرد ، به آژانس ها دستور داد که فعلاً با نقض قوانین انتخابات مانع انتقال به دولت بایدن شوند.
  • تیم بایدن تهدید کرده است که اگر آژانس دولتی ، که می تواند اعتبارات انتقالی را باز کند و به دفاتر دسترسی پیدا کند ، ادامه ندهد که پیروزی وی را تشخیص دهد ، اقدام قانونی خواهد کرد.
  • 71 روز تا پایان دوره ترامپ در 20 ژانویه و 34 روز باقی مانده است تا کالج انتخاباتی بر اساس نتایج ایالت به طور رسمی به رئیس جمهور رای دهد.

سلام و خوش آمدید به پوشش مداوم الجزیره در مورد انتخابات ایالات متحده. این جوزف استپانسکی است.


بهترین وکیل DOJ به دنبال دستورالعمل Barr استعفا داده است

وکیل ارشد وزارت دادگستری در اعتراض به استعفا استعفا پس از آنکه دادستان کل دادستان ویلیام بار به دادستان ها دستور داد “ادعاهای اساسی” در مورد بی نظمی در رأی گیری و شمارش آرا ارائه دهند ، که به گفته منتقدان به ادعاهای تاکنون بی اساس ترامپ دامن زده است. کلاهبرداری گسترده

روز دوشنبه ، بار در نامه ای به دادستان ها گفت كه “ادعاهای ساختگی یا متورم” نباید پایه تحقیقات باشد. در نامه وی قید نشده بود که وزارت دادگستری بی نظمی های رای گیری را که بر نتایج انتخابات تأثیرگذار است ، آشکار کرده است.

این بخشنامه باعث شد ریچارد پیلگر ، که سالها مدیر بخش جرایم انتخاباتی است ، با استناد به ایمیل داخلی “سیاست جدید و پیامدهای آن” ، استعفا دهد.

سیاست قبلی وزارت دادگستری ، طراحی شده برای جلوگیری از دخالت دولت فدرال در مبارزات انتخاباتی ، تحقیقات بازدارنده را دلسرد می کرد ، “تا زمان اتمام انتخابات مورد نظر ، نتایج معتبر نیستند و همه شمارش ها و رقابت ها به پایان می رسد.”


کاخ سفید به آژانس ها دستور می دهد تا مانع انتقال بایدن شوند: گزارش

واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش داد ، کاخ سفید به مقامات دولتی دستور داده است تا از همکاری با تیم انتقال بایدن جلوگیری کنند.

سازمان های جدید روز شنبه انتخابات برای بایدن را برگزار کردند ، اما ترامپ حاضر به عقب نشینی نشد. دفتر خدمات عمومی ، که می تواند دسترسی به بودجه های انتقال و فضای اداری را برای تیم بایدن فراهم کند ، تاکنون پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است ، زیرا مبارزات انتخاباتی ترامپ چندین چالش حقوقی طولانی مدت را برای شمارش آرا در کشور آغاز کرد.

مقامات دولتی روز دوشنبه به واشنگتن پست گفتند كه به كاخ سفید دستور داده شده است كه تا زمان اعلام رسمی نتایج انتخابات توسط دولت ، با تیم بایدن همکاری نكند.

در ایالات متحده ، پس از مشخص شدن اینکه کاندیدایی راهی برای پیروزی ندارد ، اعلامیه برنده انتخابات یک امر عادی است. برنده به طور رسمی مشخص نمی شود تا زمانی که رای دهندگان در هر ایالت ، که در اکثر موارد متعهد به رأی دادن به برنده رای مردم ایالت خود هستند ، در 14 دسامبر رأی دهند و این آرا در 6 ژانویه توسط کنگره تصویب شود.

معمول است که GSA پس از پیش بینی یک برنده ، یک کاندیدا را تشخیص می دهد و دولت خارج شده ماه های قبل از روی کار آمدن در 20 ژانویه با دولت تازه وارد هماهنگی می کند.


تمام به روزرسانی های دیروز (9 نوامبر) را اینجا بخوانید.



[ad_2]