بایدن فوراً مرحله اول تجارت با چین را پایان نمی دهد: NYT اخبار چین

[ad_1]

این توافق نامه که در ژانویه امضا شد ، چین را ملزم می کند تا خرید محصولات و خدمات ایالات متحده را حداقل در 200 و 200 میلیارد دلار در سال های 2020 و 2021 افزایش دهد.

نیو یورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد ، رئیس جمهور منتخب آمریکا جو بایدن گفته است که بلافاصله توافق نامه تجارت مرحله اول با چین را فسخ نخواهد کرد یا تعرفه های مجازاتی کالاهای چینی را که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ وضع شده لغو نخواهد کرد.

بایدن در مصاحبه با ستون نویس تایمز گفت كه ایالات متحده باید اهرم استفاده مجدد را در مذاكرات با چین بازیابی كند.

بایدن گفت: “من بلافاصله اقدامی انجام نخواهم داد و در مورد تعرفه ها نیز همین طور است.” “من توانایی های خود را نقض نمی کنم.”

“من اینطور فکر نمی کنم [leverage] پس از همه ، “او اضافه کرد.

“مبارزه با جهنم”

به گفته رئیس جمهور منتخب ، ایالات متحده برای دستیابی به رقابت بهتر با چین باید به توافق دو طرفه برسد و سرمایه گذاری به رهبری دولت در تحقیق و توسعه ، زیرساخت ها و آموزش را افزایش دهد.

بایدن گفت: “من می خواهم اطمینان حاصل كنم كه ما ابتدا با سرمایه گذاری در آمریكا مانند جهنم می جنگیم.”

در یک معامله فاز اول که در ژانویه امضا شد ، چین توافق کرد که خرید محصولات و خدمات ایالات متحده را حداقل 200 میلیارد دلار در سال های 2020 و 2021 افزایش دهد.

این معامله همچنین تعرفه های 25 درصدی کالاهای صنعتی 250 میلیارد دلاری کالاهای صنعتی و اجزای سازنده مورد استفاده تولیدکنندگان آمریکایی و تعرفه های تلافی جویانه بیش از 100 میلیارد دلار کالاهای ایالات متحده را وارد می کند.

بر اساس مصاحبه ، تیم بایدن سیاست هایی را با هدف “سو’sاستفاده از چین” شامل “سرقت مالکیت معنوی ، دامپینگ محصولات ، یارانه های غیرقانونی شرکت ها” و اجبار “انتقال فناوری” از شرکت های آمریکایی به همتایان چینی خود دنبال خواهد کرد.

این معامله که تحت ترامپ انجام شد ، پس از یک اختلاف تجاری دو ساله بین دو اقتصاد بزرگ جهان ، یک موفقیت مهم تلقی شد.

وی اهداف بلند پروازانه ای را برای چین در نظر گرفت تا خرید مزارع و کالاهای صنعتی آمریکایی را به شدت تحریک کند.

اما روابط پس از همه گیری ویروس کرونا و وضع قانون جدید امنیت ملی در هنگ کنگ توسط چین به سرعت خراب شد.

هر دو طرف تهدیدها و تحریم ها را علیه افراد و شرکت ها مانند پلت فرم اشتراک ویدیو چین TikTok معامله کردند.

ارقام رسمی همچنین نشان می دهد که واردات کالاهای کشاورزی و تولیدی ، انرژی و خدمات چینی از چین به میزان قابل توجهی از سرعت لازم برای دستیابی به افزایش هدفمند سال 77 میلیارد دلار نسبت به خریدهای سال 2017 عقب است.

با این حال ، خرید چین طی ماه های اخیر با بهبود اقتصاد این کشور از محاصره ویروس کرونا در سال جاری افزایش یافته است.



[ad_2]