بایدن که پوتین را “بی روح” خواند چگونه با روسیه مخالفت خواهد کرد؟ | اخبار روسیه

[ad_1]

برای دو رهبر آمریکایی ، همه چیز به روح رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین رسید.

“من به چشمان مرد نگاه کردم. من او را بسیار مستقیم و قابل اعتماد دیدم – توانستم روح وی را احساس کنم. “رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در سال 2000 پس از اولین ملاقات با پوتین ، سپس سکاندار جدید و خجالتی که خواستار تأیید بارهای سیاسی غرب بود ، گفت.

در آن زمان ، واشنگتن روسیه را به عنوان یک دموکراسی نوپا می دید که از درد مبهم از دست دادن قدرت جنگ مسکو در مسکو بهبود می یابد. از نظر کاخ سفید بوش ، مسکو یک قدرت منطقه ای با اقتصادی آشفته و ارتشی ناکارآمد بود که به سختی از پس چچن برآمد.

یازده سال بعد ، معاون رئیس جمهور آمریكا ، جو بایدن با پوتین باتجربه و با اعتماد به نفس ملاقات كرد ، كه در دوره جانشینی دیمیتری مدودف ، جانشین انتخاب شده خود از دو سال نخست وزیری استعفا می داد.

بایدن پوتین را به دلیل خفه کردن مخالفت و آزار و اذیت سرمایه دار نفتی میخائیل خودورکوفسکی سرزنش کرد.

سپس گفتگوی آنها به نوبه خود وحشتناک شد.

به گزارش نیویورکر ، بایدن یادآوری کرد: “من به چشمان شما نگاه می کنم و فکر نمی کنم شما روح داشته باشید.” و او به من نگاه کرد ، لبخندی زد و گفت: “ما می فهمیم. “

بدون تنظیم مجدد

بارک اوباما ، رئیس بایدن ، “از سرگیری” روابط با مسکو که به طور فزاینده ای قاطعانه است ، یکی از اولویت های اصلی دولت خود دانست.

اما سپس پوتین از روبیکون به طور سیاسی یا دو عبور کرد.

مسکو در طی یک جنگ کوتاه در سال 2008 ، سلطه خود را در اتحاد جماهیر شوروی سابق با یکی از کوچکترین همسایگان خود ، جورجیا ، “بازیابی” کرد.

پوتین با حمایت مکرر از ایران ، نجات رژیم در حال سقوط بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه و تکیه بر ژنرال ارتشبد خلیفه حفتر در لیبی جنگ زده ، نفوذ روسیه در خاورمیانه را احیا کرده است.

مسکو از جدایی طلبان اوکراینی حمایت می کند ، گفته می شود از ملی گرایان یوروسکپتیک در سرتاسر اتحادیه اروپا حمایت می کند ، و اعتقاد بر این است که در رای گیری ریاست جمهوری 2016 آمریکا که “دوست” او دونالد ترامپ را به قدرت رساند مداخله کرده است.

بایدن پنجمین رئیس جمهور آمریكا خواهد بود كه با پوتین سر و كار دارد ، كه ظاهراً می داند كه شانس اصلاح روابط با كاخ سفید به اندازه نی بسیار كم است.

بایدن: “من با مستبدین مانند پوتین مخالف خواهم بود”

بایدن روسیه را به عنوان بایگانی واشنگتن ، “بزرگترین تهدید” برای امنیت آمریکا می داند.

وی قبلاً دولت پوتین را در مورد مسموم کردن الکسی ناوالنی رهبر مخالف با عامل عصبی نظامی نوویچوک “پارانویا” خوانده است.

وی در اوایل ماه اکتبر گفت: “مشخصه رژیم روسیه چنان پارانویا است که نمی خواهد انتقاد یا اختلاف نظر را تحمل کند.”

رویکرد بایدن نسبت به مسکو بسیار سازگارتر از رویکرد ترامپ است – و بخشی از استراتژی بزرگتر وی برای بازگرداندن نفوذ جهانی آمریکا است. بایدن قصد دارد روابط شکسته با اتحادیه اروپا را بازگرداند و مصمم است فشارها را بر افراد قوی مانند پوتین احیا کند.

بایدن در ماه اوت در توئیت خود نوشت: “برخلاف ترامپ ، من از ارزشهای دموکراتیک خود دفاع خواهم کرد و با مستبدین مانند پوتین مخالف خواهم بود.”

ناظران یک پوشش نقره ای در ابرها را که بر فراز کرملین جمع شده اند نمی بینند.

الكساندر باونوف از اندیشكده كارنگی در مسكو به الجزیره گفت: “بدیهی است كه بایدن قول داده است كه غرب را در برابر تروپیسم ، توتپیسم جهانی متحد كند.” “و او پوتین را بخشی از این برگ برنده جهانی می داند.”

سکوت از کرملین

در همین حال ، کرملین عمدا در مورد پیروزی بایدن در انتخابات سکوت کرده است.

در حالی که بیشتر رهبران غربی 7 آوریل تبریک های خود را به بایدن ارسال کردند ، پس از اینکه چندین شبکه تلویزیونی وی را برنده رای 3 نوامبر اعلام کردند ، پوتین در انتظار محاسبه نهایی است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در طی جلسه توجیهی تلفنی 9 نوامبر به خبرنگاران گفت: “ما معتقدیم صحیح است که صبر کنیم تا نتایج رسمی انتخابات اعلام شود.”

پس از پیروزی ترامپ در سال 2016 ، کرملین طی چند ساعت تبریک گفت.

پسکوف با احتیاط ابراز امیدواری برای “عادی سازی” روابط با دولت جدید کرد – اما از پیروی از یک سنت قدیمی در کرملین برای حذف نام سیاستمداران ناراضی از مسکو ، از بایدن نام برد.

در اظهار نظری نادر درباره انتخابات ایالات متحده ، پوتین از نام بردن بایدن نیز خودداری کرد.

پوتین در هفتم اکتبر ، شصت و هشتمین سالگرد تولد خود ، در یک مصاحبه تلویزیونی طولانی گفت: “ما با هر رئیس جمهور آینده ایالات متحده کار خواهیم کرد – کسی که مردم آمریکا به او اعتماد دارند.”

رسانه طلایی

شبکه ها و نشریات تلویزیونی طرفدار کرملین بسیار پر سر و صدا بودند.

آنها کلیپی بایگانی از ملاقات آندری گرومیکو ، نخست وزیر شوروی با بایدن ، نماینده کنگره در سال 1998 را نشان دادند. آنها سن بایدن و ادعای پیر بودن را مسخره کردند و قابلیت اطمینان سیستم انتخابات ایالات متحده را زیر سوال بردند ، و ادعاهای بی اساس ترامپ درباره “انتخابات سرقت شده” را تکرار کردند. .

دیمیتری کیسلیف ، یک شخصیت تلویزیونی طرفدار پوتین که زمانی گفته بود ایالات متحده باید “خاکستر رادیواکتیو” شود ، در یکشنبه پخش گفت که انتخابات ثابت کرد که ایالات متحده “یک کشور نیست ، بلکه یک آپارتمان عظیم و آشفته و عمومی با قدرت جنایتکارانه است.” “

ولادیمیر سولوویوف ، دیگر مجری محبوب ، در تاریخ 5 نوامبر در توییت خود گفت: “یک چیز واضح است – ایالات متحده ضربه بزرگی به باقی مانده اعتماد به نفس در روند انتخابات وارد کرده است.”

محکم برای پوتین

اما بایدن دقیقاً چگونه می تواند روسیه را تحت فشار قرار دهد؟

یکی از مشکلات حل و فصل مسالمت آمیز اوکراین است ، جایی که جدایی طلبان طرفدار روسیه از سال 2014 با دولت مرکزی می جنگند. بایدن بارها اعلام کرده است که می خواهد ناتو گسترش یابد و در نهایت اوکراین را نیز شامل شود.

چنین اقدامی قطعاً مخالف پوتین است – و می تواند خشونت بیشتری در منطقه جدایی طلب دونباس ایجاد کند.

الکس کش ، تحلیلگر مستقر در کیف پایتخت اوکراین ، به الجزیره گفت: “فشار شدید به روسیه می تواند در دونباس تشدید شود.”

نکته دیگر فشار اقتصادی است.

غرب پیش از این مسکو را به دلیل الحاق کریمه ، ممنوعیت انتقال فناوری پیشرفته به صنعت نفت و گاز روسیه و محدود کردن وام به بانک ها و شرکت های انرژی روسیه تحریم کرده است.

ایالات متحده همچنین ساخت مهمترین پروژه انرژی روسیه ، خط لوله 11 میلیارد دلاری Nord Stream 2 را که برای دو برابر کردن ظرفیت روسیه برای انتقال گاز در زیر آب به اروپا و دور زدن اوکراین طراحی شده است ، تحریم کرد ، که بستگی به از هزینه های حمل و نقل بالا

اما در حالی که این تحریم ها به اقتصاد روسیه آسیب می رساند ، برخی از رسانه ها از آنها برای شیطان پرستی در مورد جمعی از غرب استفاده می کنند.

آنچه موثرتر به اثبات رسیده مجازاتهای شخصی کاملاً مشخصی علیه مقامات ارشد روسیه است و بایدن می تواند لیست را گسترش دهد.

“من شروع تحریم های جدی شخصی را رد نمی کنم [against top Russian officials]گنادی گودکوف ، رهبر مخالف در تبعید و نماینده سابق الجزیره ، گفت: “این موثرترین بود.”



[ad_2]