با افزایش ترس از “فروپاشی” کیت های آزمایش کرونا ویروس در غزه در حال اتمام است | فلسطین

[ad_1]

با افزایش تعداد موارد ، محاصره فلسطین که توسط اسرائیل مسدود شده است ، به طور فزاینده ای به تجهیزات پزشکی برای مبارزه با COVID-19 نیاز دارد.

مقامات بهداشتی روز دوشنبه گفتند که به دلیل کمبود کیت در میان افزایش موارد فلسطین در محاصره ، دیگر نمی توانند ویروس کرونا را در نوار غزه آزمایش کنند.

وزارت بهداشت خواستار اقدام فوری “برای تهیه تجهیزات لازم” برای غربالگری جمعیت از نظر ویروس شده است.

وزارتخانه در بیانیه ای گفت که تنها آزمایشگاه در منطقه که می تواند نمونه های آزمایشی COVID-19 را تجزیه و تحلیل کند “به دلیل کمبود تجهیزات” خاموش شده است.

عمید مشتاها ، مدیر آزمایشگاه گفت: “ما در طی چهار روز گذشته هیچكدام از مواد آزمایش را دریافت نكرده ایم.”

وی گفت: وزارت بهداشت از سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، سازمان ملل و تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) خواسته است تجهیزات پزشکی را بلافاصله به غزه بفرستد.

با این حال ، تشکیلات خودگردان ، که سرزمینهای فلسطین را در کرانه باختری اداره می کند ، از کمبود آزمایش خود رنج می برد و همچنین برای اطلاعات بیشتر به WHO مراجعه کرده است.

آژانس امدادرسانی و کارهای ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی در فلسطین هشدار داده است که در صورت افزایش تعداد موارد ، ممکن است سیستم بهداشتی در نوار غزه سقوط کند.

این AP واکسن های COVID-19 را از صندوق دسترسی واکسن جهانی COVID-19 (COVAX) دریافت می کند. غزه سهمی از آنها را دریافت خواهد کرد ، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی.

کاهش بحران

باسم نعیم ، یک مقام ارشد حماس و وزیر بهداشت سابق ، گفت که مقامات معمولاً “روزانه بین 2500 تا 3000 آزمایش را با قیمت 75 تا 100 هزار دلار انجام می دهند.”

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: “نیاز فوری به اقدامات برای نجات جان شهروندان غزه و مقابله با بحران وجود دارد.”

این محوطه کوچک و متراکم جمعیت دو میلیون نفر را در خود جای داده و از سال 2007 تحت محاصره اسرائیل قرار دارد. مصر همچنین مرزهای خود را با غزه مهر و موم می کند.

مقامات در آغاز شیوع بیماری همه گیر مرزهای غزه را بستند و فقط به تعداد محدودی اجازه ورود دادند که پس از آن مجبور شدند به مدت سه هفته در مراکز قرنطینه منزوی شوند.

در اواسط ماه اوت ، غزه تنها حدود 100 مورد ویروس کرونا را ثبت کرده است ، اما در دو هفته گذشته شاهد وخامت شدید محتوای آن بوده ایم.

روز پنجشنبه ، حماس اعلام کرد که تعطیلات آخر هفته خود را از 11 دسامبر تا پایان ماه اعلام کرده است. همچنین مدارس ، دانشگاه ها ، کودکستان ها و مساجد را تعطیل کرد.

زن فلسطینی پس از ماهها تعطیلی در چمدان خود منتظر خروج از مرز مرزی رفح با مصر است [Said Khatib/AFP]

کاملاً بسته است

در کرانه باختری اشغال شده توسط اسرائیل ، تشکیلات خودگردان گفت که قفل یک هفته ای را در چهار استان از 11 استان باز می گرداند.

محمد استای ، نخست وزیر فلسطین روز دوشنبه گفت: “استان های نابلس ، هبرون ، بیت لحم و تولکارم از عصر روز پنجشنبه 10 دسامبر به مدت هفت روز به طور کامل بسته خواهند شد.”

“کلیه فعالیتهای تجاری و خدماتی بسته خواهد شد ، به جز داروخانه ها ، نانوایی ها ، سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی.”

این اقدام پس از تعطیلات آخر هفته دو هفته ای و یک شب منع رفت و آمد در شب در کرانه باختری در اواخر ماه نوامبر انجام شد. منع رفت و آمد تا 17 دسامبر تمدید شد.

در کل ، وزارت بهداشت فلسطین بیش از 74160 مورد COVID-19 ، از جمله نزدیک به 700 مورد مرگ ، را در کرانه باختری ثبت کرده است.

نزدیک به 25600 عفونت به طور رسمی در غزه ثبت شده است که شامل 150 مرگ می باشد.



[ad_2]