با خشونت اعتراض پلیس تایلند ، با شلیک آب و گاز اشک آور | تایلند

[ad_1]

معترضین خواستار تغییر قانون اساسی تدوین شده توسط حاکمان نظامی سابق تایلند و برکناری نخست وزیر پرایوت چان اوچا هستند.

معترضین در تایلند روز سه شنبه با یک گروه سلطنتی سلطنتی که لباس زرد پوشیده بودند در مقابل پارلمان درگیر شدند و پلیس معترضین را با آب پاش منفجر کرد و برای شکستن آنها گاز اشک آور شلیک کرد.

معترضین برای تغییر در قانون اساسی تهیه شده توسط دولت نظامی سابق تایلند تلاش می کنند. آنها همچنین خواهان برکناری نخست وزیر پرایوت چان اوچا ، ژنرال سابق ارتش و اصلاحات برای محدود کردن قدرت سلطنت قدرتمند هستند.

پلیس بر ضد تظاهرکننده هایی که می خواهند راه خود را از میان موانع سیم تیغ شکسته شوند ، آب پاشید. آنها سپس به سمت صدها معترض با گاز اشک آور شلیک کردند.

آمبولانس ها مجروحان را به بیمارستان می فرستند. مرکز پزشکی Erawan بانکوک گفت که پنج نفر در بیمارستان بستری شدند در حالی که دیگران در محل درمان شدند.

داوطلب 31 ساله ای از گروه معترض FreeYouth که خود را O می نامد ، گفت: “این وحشیانه است.” این گروه عکس هایی از پلیس ضد شورش را در توییتر منتشر کرد با عنوان “پیاده های دیکتاتوری!”

پلیس گفت که اعتراضات در 50 متری محوطه مجلس ممنوع شد.

سخنگوی پلیس کیسانا فاتاناچاروئن به خبرنگاران گفت: “معترضان تلاش کردند برای ورود به منطقه ممنوع از حصارها عبور کنند.”

قانون گذاران چندین پیشنهاد در مورد چگونگی اصلاح قانون اساسی را مورد بحث قرار دادند ، همانطور كه ​​معترضان خواستار اصلاحات در سلطنت پادشاه ماها واجیرالونگ كورن ، همراه با بركناری پراویت بودند.

این اعتراضات که در ماه ژوئیه شدت گرفت ، در ابتدا با هدف Prayuth و تغییر قانون اساسی صورت گرفت ، اما از آن زمان خواستار روشن شدن نقش پادشاه و برگرداندن تغییراتی شد که پادشاه کنترل شخصی دولت تزاری و چندین واحد ارتش را به دست آورد.

پرایوت در سال 2014 کودتایی را رهبری کرد که یک دولت منتخب دموکراتیک را سرنگون کرد.

‘رو در رو’

قبل از رسیدن معترضان ضد دولت به پارلمان ، چند صد سلطنت طلب با لباس زرد ، نماینده سلطنت ، در آنجا جمع شدند و از نمایندگان خواستند تا در قانون اساسی تغییری ایجاد نکنند.

به گزارش بانکوک ، اسکات هیدلر از الجزیره گفت که نگرانی در مورد این “دو گروه معترض که یکدیگر را رو در رو می بینند” وجود دارد.

“این اولین بار است که این یک مقدار خشونت آمیز است. من می گویم نرم ، زیرا فقط مدت کوتاهی به طول انجامید ، بسیار ظالمانه بود. “

“یک برخورد … یک برخورد طولانی برای حدود 10 ، شاید 15 دقیقه … هیچ چیز مهمتر ، اما این اولین بار است که ما این را می بینیم.”



[ad_2]