با رشد ویروس کرونا ، ترامپ همچنان در از دست دادن انتخابات متمرکز است آمریکا و کانادا

[ad_1]

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در زمانی که این بیماری در ایالات متحده با سرعت نگران کننده ای در حال فوران است ، علناً از مبارزه با ویروس کرونا خارج شده است.

ترامپ ، که باخت مجدداً توسط رئیس جمهور منتخب جو بایدن انتخاب شد ، همچنان عصبانی است که پس از روز انتخابات ، پیامی درباره پیشرفت واکسن این بیماری منتشر شد. و دستیاران می گویند که رئیس جمهور علاقه کمی به بحران در حال رشد نشان داده است ، اگرچه موارد جدید تأیید شده به سرعت در حال رشد است و واحدهای مراقبت های ویژه بیمارستان ها در برخی از مناطق کشور به ظرفیت خود نزدیک می شوند.

کارشناسان بهداشت عمومی نگرانند که امتناع ترامپ از اقدام تهاجمی علیه همه گیری یا هماهنگی با تیم بایدن در دو ماه آخر ریاست جمهوری وی ، باعث بدتر شدن تأثیرات ویروس و مانع توانایی کشور برای سال آینده واکسن را توزیع می کند.

گروه ویژه کاخ سفید در مورد کرونا ویروس اولین جلسه خود را از زمان انتخابات روز دوشنبه برگزار کرد. مقامات در مورد افزایش تعداد موارد و وعده تولید واکسن توسط Pfizer بحث کردند و از خدمات دریادار جان پولوفچیک ، عضو گروه ویژه ای که روز دوشنبه بازنشسته می شود ، اذعان کردند.

اما ترامپ که در جلسات کارگروه شرکت نکرد ، همچنان درگیر نتایج انتخابات هفته گذشته است. وی هنوز افزایش اخیر ویروس ها را ارزیابی نکرده است ، در آن مقامات دولتی و محلی با یکدیگر اختلاف دارند و بیمارستان ها نگران توانایی خود در درمان قربانیان هستند.

با گزارش بیش از 100000 مورد تأیید شده جدید به طور روزانه و بیش از یک هفته در ایالات متحده ، ترامپ بیشتر بر پیگیری انتشار واکسنی متمرکز است که ماهها به طور گسترده در دسترس نخواهد بود. وی حدس می زند كه طبق گفته یكی از مقامات كاخ سفید كه مجاز به اظهار نظر علنی نبوده و شرط ناشناس ماندن ، Pfizer عمداً از گزارش پیشرفت آزمایش آزمایش واكسن خودداری كرده است. فایزر گفت که عمداً از نتایج آزمایش دریغ نمی کند.

اگرچه رئیس جمهور به طور مداوم از همه گیری هایی که باعث کشته شدن بیش از 240000 آمریکایی و آلوده شدن بیش از 10 میلیون نفر در ایالات متحده شده است ، کاهش می یابد ، اما کارشناسان بهداشت عمومی از سکوت ترامپ در مورد جهش نگران کننده موارد و امتناع وی از شروع هماهنگی ابراز نگرانی کرده اند مشکلات ویروسی با تیم انتقالی بایدن.

دکتر ابرار کاران ، متخصص بهداشت جهانی در بیمارستان بریگام و زنان و دانشکده پزشکی هاروارد گفت: “این یک مشکل بزرگ است.” “انتقال فقط در ژانویه انجام خواهد شد و ما در حال حاضر در یک بحران کامل هستیم. ما قبلاً می دانیم که این به کجا می رود … کافی نیست که بگوییم منتظر رئیس جمهور بعدی خواهیم بود تا به این موضوع رسیدگی کند. “

سکوت رئیس جمهور در حالی است که در روزهای اخیر تعداد زیادی از مقامات کاخ سفید و مبارزات انتخاباتی از نظر ویروس مثبت ارزیابی شده اند.

مارک میدوز رئیس ستاد کاخ سفید هفته گذشته پس از شرکت در شب انتخابات کاخ سفید مثبت بود. دیگران نیز مثبت هستند ، از جمله مدیر سیاسی کاخ سفید برایان جک ، دستیار سابق کاخ سفید هلی باومگاردنر و مشاوران مبارزات انتخاباتی ترامپ دیوید بوسی و کوری لواندوفسکی. لواندوفسکی روز پنجشنبه گفت که معتقد است وی در فیلادلفیا در حالی که به به چالش کشیدن رئیس جمهور در آنجا کمک می کرد به ویروس مبتلا شد.

در همین حال ، مقامات ایالتی و محلی در این کشور در میان پرونده های فزاینده با یکدیگر اختلاف دارند. در حالی که ترامپ سکوت می کند ، آنها از ساکنان خود می خواهند تا ماسک و فاصله اجتماعی را افزایش دهند زیرا آنها برای آنچه که بسیاری از اپیدمیولوژیست ها نگران شروع یک دوره آشفته هستند آماده می شوند.

ترامپ به سوالات قبل از روز انتخابات پاسخ نمی دهد. این باعث کاهش سرعت عادت توئیتری وی نشده است ، اما او تقریباً در روزهای اخیر از آن استفاده کرده است تا در مورد نتایج انتخابات عصبانی شود و ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در رای دهندگان را منتشر کند.

در اواخر بعد از ظهر پنجشنبه ، ترامپ در آن روز بیش از سه ده بار توییت یا توییت کرد. فقط یک مورد به ویروس مرتبط بود – یک بازتوییت پست شده توسط سناتور دیوید پوردو از جورجیا ، که 2000 ویال درمان جدید با آنتی بادی دریافت کرده است.

مقامات کاخ سفید روز پنجشنبه هنگامی که ترامپ آخرین اعضای گروه ویژه ویروس کرونا را درگیر کرد ، از اظهار نظر خودداری کردند ، اما اصرار داشتند که وی همچنان به تمرکز بر بیماری همه گیر ادامه می دهد.

سخنگوی کاخ سفید سارا متیوز گفت: “رئیس جمهور بطور منظم از ویروس کرونا مطلع می شود.” “اطلاعات مربوطه درباره تصمیمات بزرگ به وی ارائه می شود و سپس او راهی را ادامه می دهد که برای کشور ما بهترین است.”

کاخ سفید پنجشنبه شب اعلام کرد که ترامپ روز جمعه در مورد عملیات Warp Speed ​​، تلاش های آژانس برای وارد کردن واکسن به بازار با سریعترین و ممکن ترین زمان ممکن ، به روزرسانی می کند.

در روزهای پایانی کارزار انتخاباتی ، ترامپ سعی کرد به آمریکایی ها اطمینان دهد که این کشور ویروس را “جمع می کند” و به اشتباه پیش بینی کرد تمرکز دموکرات ها بر این بیماری بلافاصله پس از انتخابات از بین خواهد رفت. رئیس جمهور حتی پس از آزمایش مثبت ویروس در اوایل ماه اکتبر و پس از ابتلا به ویروس به مدت سه روز در بیمارستان بستری شد. همسر وی ، ملانیا و پسر نوجوان ، بارون نیز به این ویروس مبتلا شدند.

از طرف خود ، بایدن انتخابات را تا حد زیادی همه پرسی برای مقابله با بیماری همه گیر ترامپ توصیف کرد. وی با پیشرفت ، مقابله با ویروس را سرلوحه کار خود قرار داد. وی روز پنجشنبه ، تلفنی با رئیس مجلس ، نانسی پلوسی و رهبر اقلیت سنا ، چاک شومر ، در مورد شیوع همه گیر و چشم انداز تصویب لایحه امداد COVID-19 در کنگره صحبت کرد.

بایدن و معاون تازه انتخاب شده کامالا هریس در واقع این هفته با مشاوران ویروس کرونا جدید ملاقات کردند ، و بایدن با هشدار به آمریکایی ها پاسخ داد “چالش هنوز بزرگ است و در حال رشد است.”

“اگر همه افراد برای چند ماه آینده فقط ماسك بزنند ، می توانیم ده ها هزار نفر را نجات دهیم. بایدن این هفته در سخنرانی خود گفت: “نه زندگی دموکراتیک یا جمهوری ، بلکه زندگی آمریکایی.” “لطفا ، لطفا ، ماسک بزن.”

ران کلین رئیس ستاد کاخ سفید گفت که بایدن یک “هماهنگ کننده COVID” را برای هدایت پاسخ همه گیر دولت منصوب می کند. کلاین پنجشنبه شب در MSNBC صحبت کرد و گفت که این شخص “دسترسی مستقیم” به رئیس جمهور خواهد داشت و او را روزانه از بیماری همه گیر مطلع می کند. تیمی از افراد تحت نظارت ، توزیع واکسن ها را کنترل می کنند ، با اختلالات زنجیره تامین مقابله می کنند و دسترسی به آزمایشات را بهبود می بخشند.

لارنس گوستین ، یک متخصص بهداشت عمومی در دانشکده حقوق دانشگاه جورج تاون ، گفت که بایدن می تواند با روی کار آمدن در 20 ژانویه “سطح” مبارزه با بیماری همه گیر را که می تواند “آتش سوزی وحشی” باشد ، “خراش” دهد.

وی افزود: اگر ترامپ تلاش خود را برای هماهنگی با تیم بایدن در مورد چگونگی انتشار واکسن آغاز نکند ، می توان حتی خبرهای خوب در مورد ساخت واکسن Pfizer ، که 90 درصد کارایی را در نتایج آزمایشات اولیه نشان می دهد ، کاهش داد. برخی از کارشناسان بهداشت عمومی معتقدند که کار ترغیب آمریکایی ها برای استفاده از واکسن و استفاده گسترده از آن می تواند به اندازه تولید واکسن پیچیده باشد.

گوستین گفت: “من می ترسم که سه ماه آینده بدترین وضعیتی باشد که در طی همه گیری با آن روبرو شده ایم.” “آمریکا مانند کشتی در طوفان است و کاپیتان تصمیم گرفت که به گلف بازی کند.”



[ad_2]