با عمیق شدن بحران سیاسی ، قانونگذاران حزب دموکراتیک حزب کمونیست مجلس را برکنار می کنند جمهوری دموکراتیک کنگو

[ad_1]

جوزف کابیلا رهبر پیشین کنگو پس از اقدام رئیس جمهور فلیکس چیشکدی برای پایان دادن به ائتلاف شکننده حاکم در کشور ، پارلمان جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) را در کینشاسا ، پایتخت ، شکسته اند.

دولت چیسکدی با اعضای پارلمان وفادار به سلف قدرتمند خود که فرماندهی بیش از 300 کرسی در پارلمان 500 نفره را دارد ، با مخالفان فزاینده طرفداران رئیس جمهور اختلاف دارد.

در شرایط عمیق تر شدن بحران ، تیشكدی روز یكشنبه گفت كه قصد دارد ائتلافی با اکثریت جدید تشکیل دهد و هشدار داد که اگر نتواند به اندازه کافی نمایندگان مجلس را متقاعد کند ، مجبور به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید خواهد شد.

وی گفت: “اکثریت فعلی از هم پاشیده و به اکثریت جدید نیاز است.”

این اطلاعیه روز دوشنبه در مجلس شورش ایجاد کرد ، منابع نزدیک به سخنگوی طرفدار کابالیست مجمع نمایندگان حزب تیشکدی را به شورش ، تخریب میز و صندلی متهم کردند.

تصاویر ویدئویی نشان می دهد که مردم روی میز می غلتند در شبکه های اجتماعی در حال پخش است.

پارلمان با محكوم كردن “تخریب” اثاثیه و “حضور محافظان مسلح در داخل مجمع” گفت: “جلسه عمومی به تاریخ دیگری موكول شده است.”

کابینه ایلونگا گفت ، در همین حال ، چیشكدی بعد از ظهر دوشنبه با سیلوستر ایلونگا ، نخست وزیر طرفدار كابیل مذاكرات اضطراری را انجام داد.

افزایش تنش ها نگرانی بین المللی اتحادیه آفریقا را برانگیخته و رهبران این کشور را به “تلاش قاطعانه و صادقانه برای هماهنگی ملی و حفظ صلح و ثبات” فراخوانده است.

“شرایط سیاسی ظریف”

نماینده سازمان ملل در DRC روز دوشنبه در مورد تهدید امنیتی ناشی از بن بست سیاسی هشدار داد و هشدار داد كه این كشور “توانایی پرداخت بحران جدی نهادی” را ندارد.

“[If] این وضعیت ظریف سیاسی ادامه دارد ، می تواند عواقب جدی برای اوضاع اقتصادی و وضعیت امنیتی کشور داشته باشد “، لیلا زروگی از طریق لینک ویدیویی به شورای امنیت گفت

این جلسه برای گفتگو در مورد مأموریت سازمان ملل متحد در حدود 15000 صلح بان تشکیل شد که قرار است دوره آنها در 20 دسامبر به پایان برسد.

زروگی با بیان اینکه “اوضاع سیاسی در DRC بسیار ناخوشایند است” ، از شورای امنیت خواست “نقش مهمی در پیشبرد مذاکرات برای حل این بحران سیاسی داشته باشد.”

وی خواستار “م institutionsسسات پایدار و عملکردی” شد تا بتوانند در اسرع وقت به کار خود بازگردند.

تیشكدی در ژانویه 2019 در اولین انتقال مسالمت آمیز DRC از یك كشور غنی از مواد معدنی از زمان استقلال از بلژیك در 1960 ، كابیلا را بر عهده گرفت.

اما اتاق رئیس جمهور برای اصلاحات دور از ذهن ، به دلیل نیاز به تشکیل ائتلاف با جبهه مشترک کنگو طرفدار Cabile (FCC) ، که بر قوه مقننه تسلط دارد ، با مشکل روبرو شده است.

روز دوشنبه ، FCC گفت كه اعلامیه Chisekedi “نقض فاحش و عمدی قانون اساسی” است.

وی گفت كه از كابیلا می خواهد “نسخه خود را از وقایع” ارائه دهد و “از مردم خواست تا علیه تلاش برای ربودن اراده وی ، كه در صندوق های رای آزادانه بیان شده است ، بسیج شوند.”

هفته گذشته ، FCC طرفداران Tshisekedi را به تلاش برای رشوه دادن به نمایندگان مجلس برای تغییر احزاب متهم کرد. سپس طرفداران رئیس جمهور خواستار استعفای رئیس مجلس نمایندگان طرفدار کابیل شدند.

کابیلا 18 سال حکومت DRC را بر عهده داشت ، تا اینکه پس از انتخابات با تأخیر در دسامبر 2018 بازنشسته شد.

او از طریق متحدان سیاسی و افسرانی که به نیروهای مسلح منصوب کرده است قدرت قابل توجهی را حفظ می کند و همچنین یک سناتور مادام العمر است.

در اکتبر ، تیشکدی فاش کرد که در مورد مسائل مهم با دولت تحت سلطه FCC اختلاف نظر وجود دارد.

این موارد شامل امنیت ملی ، مدیریت دارایی های دولت ، استقلال قوه قضاییه و سازماندهی انتخابات است.

ماه گذشته ، وی طبق گفته کابینه خود ، سه هفته مشاوره با احزاب و چهره های سیاسی مختلف و به دنبال “اتحاد مقدس ملت” را آغاز کرد.



[ad_2]