با محکوم کردن انتخابات توسط مخالفان تانزانیا ، ترس از خشونت افزایش می یابد تانزانیا

[ad_1]

کاندیدای اصلی مخالفت برای ریاست جمهوری تانزانیا روز پنجشنبه گفت که نتایج انتخابات را به رسمیت نمی شناسد ، زیرا کرسی های اصلی به دست حزب حاکم در رأی گیری رسید که به گفته وی بی نظمی است.

این سرشماری در تانزانیا و مجمع الجزایر نیمه مستقل آن از زنگبار – که همچنین رئیس جمهور و قانونگذاران خود را نیز انتخاب می کند – انجام شد ، جایی که نتایج اولیه نشان داد که مخالفان در برخی از قلعه های سنتی در حال از دست دادن میدان هستند.

رئیس جمهور جان مگوفولی ، که برای دومین بار نامزد می شود ، در بیش از دوازده نتیجه از حوزه های انتخابیه اعلام شده توسط کمیسیون انتخابات تانزانیا نقش اصلی را دارد.

حزب وی ، چما چا ماپیندوزی (CCM) ، از زمان استقلال در 1961 قدرت را در دست داشته است ، اما گروه های حقوق بشری طی 5 سال گذشته اعلام کرده اند که به “خودکامگی” روی آورده اند ، که با سرکوب مخالفان همراه است.

تندو لیسو ، نامزد اصلی حزب چادما ، رقیب اصلی ماگفولی ، نتایج به دست آمده را “غیرقانونی” خواند و از طرفداران خود خواست تا تظاهرات مسالمت آمیز انجام دهند و از جامعه بین المللی خواست که نتیجه را به رسمیت نشناسند.

وی افزود: “هر آنچه دیروز اتفاق افتاد انتخابات نبود و به همین دلیل ما آن را به رسمیت نمی شناسیم. ما نتیجه را قبول نداریم. “

“آنچه به جهانیان ارائه می شود یک کلاهبرداری کامل است. این یک انتخابات نیست. “

لیسو گفت ، این فرایند مانند “تف به چهره دموکراسی” بود ، و به نظر می رسید مانند هشدار ناآرامی است.

وی به خبرنگاران گفت: “صاحبان قدرت به تانزانیا می گویند ،” اگر تغییر می خواهید ، به طریقی متفاوت از صندوق های رای به دنبال آن باشید. ” “پیامی که آنها می فرستند این است:” اگر می توانید از زور استفاده کنید … ما به شما اجازه نمی دهیم از طریق دموکراسی پیروز شوید. “

با این حال ، وی افزود ، برخلاف دولت ، “ما ابزار خشونت نداریم.”

بسیاری از مردم آفریقا از آنچه که تانزانیا از کنار گذاشتن شهرت طولانی مدت خود برای ایده آل های دموکراتیک تحت نظر مگفولی پوپولیست توصیف می کنند ، وحشت دارند.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تانزانیا قابل اعتراض نیست ، اگرچه نتایج پارلمان قابل اعتراض است.

لیسو 52 ساله در ژوئیه پس از سه سال در خارج از کشور به تانزانیا بازگشت و در اثر ترمیم 16 گلوله ناشی از یک سو assass قصد ترور ، بهبود یافت.

بازگشت وی مخالفت ها را تشدید کرده است ، و با سالها حملات ، دستگیری ها و ممنوعیت تجمع های سیاسی ، روحیه اش را خسته کرده است ، در حالی که جمعیت زیادی در سراسر مبارزات انتخاباتی او را تماشا می کنند.

با این حال ، چندین قانونگذار مخالف کرسی های خود را در سنگرهای طولانی مدت از دست داده اند ، مانند رئیس جمهور چادما و فریمن امبوئه ، نماینده مجلس های در منطقه کلیمانجارو.

حامی حزب حاکم در تانزانیا Chama Cha Mapinduzi (CCM) در زمان مبارزات انتخاباتی نشانه ای دارد [Ericky Boniphace/]

مشکلات در بهشت

در ناآرام زنگبار ، سیف شریف حمد ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ، به همراه رهبران ارشد ACT-Wazalendo پس از درخواست اعتراض به نتایج انتخابات در آنجا دستگیر شد.

مخالفان گفتند که 10 نفر در آستانه رای گیری کشته شده اند و حمد این انتخابات را “یک تمرین نظامی” تحت الشعاع خشونت و تقلب توصیف کرد.

حمد ، كه حزب حاكم را متهم كرد كه از زمان استقرار دموكراسي چند حزبي در 1995 ، سعي در سرقت هر رأي دارد ، متهم شد و ناظران خارجي اغلب موافق بودند.

“به افرادی که برای رای دادن وارد شدند به برخی از آنها سه یا چهار رای داده شد. وی گفت: “وقتی مأموران حزب ما سعی کردند دلیل آن را بپرسند ، آنها را بیرون انداختند.”

“اگر از طریق صندوق های رای حق خود را کسب نکنیم ، چاره ای نداریم جز این که این حق را در خیابان بخواهیم.”

هنگامی که حمد و رهبران حزب از اعتراضی كه خواستار آن بودند كناره گرفتند ، پلیس قبل از قرار دادن آنها در كامیون خود با گاز اشک آور به سمت آنها شلیك كرد.

سلم عبدالله بیمانی ، سخنگوی حزب به خبرگزاری فرانسه گفت: “معلم سیف شریف حمد ، نامزد ریاست جمهوری در حالی که رهبری تظاهرات مسالمت آمیز علیه نتایج انتخابات را بر عهده داشت ، دستگیر شد.”

کامیون های پلیس و سربازانی که در انتخابات گشت می زدند ، در اطراف شهر سنگی پایتخت ، خیابان ها را پاکسازی می کردند.

زامبی ها ، توسط شبه نظامیان خصوصی حزب حاکم تهدید شدند ، شهر را با لباس سیاه و باند که صورت آنها را پوشانده بود ، به خاک سپردند.

رئیس جمهور وقت تانزانیا ، جان مگوفولی ، هنگام ورود به محل سخنرانی انتخاباتی ، دست خود را تکان می دهد [Ericky Boniphace/AFP]

پلیس بلافاصله توضیحی نداد ، اما حداقل 70 دستگیری را در دو روز گذشته از حوادث مربوط به انتخابات تأیید کرد. خیابان های پایتخت زنگبار ، شهر سنگی مسدود شده بود.

“تانزانیا در اوج استبداد یک حزبی است. ما با این مخالفت خواهیم کرد. “، رئیس ACT Walendo ، Zitto Kabwe ، که بعداً ادعا کرد یکی از اعضای حزب دستگیر شده به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ، گفت. “من از جامعه بین المللی می خواهم که این انتخابات در تانزانیا را به رسمیت نشناسد.”

کمیسیون انتخابات این کشور در آفریقای شرقی ادعاهای مربوط به بی نظمی در رای گیری در یکی از پرجمعیت ترین کشورهای آفریقا و سریعترین رشد اقتصادی را رد کرد. نتایج انتخابات را می توان روز جمعه اعلام کرد.

این کمیسیون نتایج 18 مورد از 264 حوزه انتخابیه را منتشر کرد که نشان می دهد Magufuli با برتری زودهنگام است.

“اقتدارگرایی کامل”

مخالفان و مفسران قبلاً نگرانی ها درباره انصاف انتخابات را مدت ها قبل از انتخابات ابراز کرده بودند.

“امسال بسیار متفاوت بوده است. ارعاب ، خشونت ، آدم ربایی زیاد بود. آیکانده کوئی ، تحلیلگر سیاسی تانزانیا ، که از مخالفان حمایت می کند و در هایی در زمین بود ، گفت: “دو عامل جامعه شناسی ما ربوده شده و مورد ضرب و شتم بسیار بد قرار گرفته اند.”

وی گفت: “ما می دانستیم كه این كار آزاد و منصفانه نخواهد بود ، اما هیچ كسی انتظار این را نداشت.” “من فکر می کنم ما از دموکراسی به سمت اقتدارگرایی کامل حرکت کرده ایم. هیچ صدای انتقادی باقی نخواهد ماند. پنج سال آینده بسیار دشوار خواهد بود. “

کمیسیون انتخابات تانزانیا روز چهارشنبه اعلام کرد هیچ شکایتی در مورد حوادث پر کردن آرا دریافت نکرده است.

انتخابات در تانزانیا ، که در آن حدود 29 میلیون نفر برای رای گیری در این قاره و 560،000 نفر در زنگبار ثبت نام کرده بودند ، عمدتاً بدون ناظران خارجی برگزار شد.

اکثر رسانه های بین المللی برای پوشش رأی گیری در این قاره موفق به دریافت اعتبار نشده اند و شبکه های اجتماعی عمده مسدود شده اند که فقط از طریق شبکه های خصوصی مجازی (VPN) قابل دسترسی است.

دیده بان انتخابات تانزانیا ، یک گروه منطقه ای از افراد برجسته ، با ابراز نگرانی از اعتبار و نحوه برگزاری انتخابات ، به خشونت های مرگبار در آستانه رای گیری در زنگبار ، ایجاد اختلالات گسترده در اینترنت و سرویس های پیام کوتاه و دستگیری نامزدهای روز انتخابات اشاره کرد.

فردریک سمبوا ، رئیس مشترک گروه در جلسه توجیهی گفت: “متأسفانه ، در تانزانیا ، اطلاعیه کمیسیون ملی انتخابات نهایی است” ، زیرا نتایج دادرسی قابل اعتراض نیست. “هیچ راهی برای اظهار نظر قربانیان وجود ندارد.”

Ssempebwa افزود ، اعلام نتایج می تواند موجی از بی ثباتی ایجاد کند.



[ad_2]