با وجود موفقیت COVID-19 ، تایوان به جلسه WHO دعوت نشد تایوان

[ad_1]

با وجود موفقیت جزیره در جلوگیری از شیوع بیماری ، لابی برای مشارکت ناظر ناموفق بوده است.

تایوان می گوید هنوز دعوتنامه ای برای جلسه مهم سازمان بهداشت جهانی (WHO) دریافت نکرده است ، جلسه ای که اواخر روز دوشنبه آغاز می شود و به بیماری همه گیر COVID-19 می پردازد که اکنون به بیش از 50 میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است. .

لیست 83 صفحه ای هیئت های سازمان بهداشت جهانی برای هفتاد و سومین اجلاس مجمع جهانی بهداشت (WHA) ، نهاد تصمیم گیرنده آن ، نماینده ای از تایوان ، جزیره ای خودگردان که چین ادعا می کند متعلق به خود آن است ، ندارد. وزیر خارجه تایوان چین را مسئول “موانع” دانست.

هفته گذشته مأموریت ایالات متحده در ژنو ، رئیس سازمان بهداشت جهانی ، تدروس آدنوم گبریزوس را به دعوت تایوان به یک نشست مجازی فراخواند.

اواخر روز یکشنبه ، وزارت خارجه تایوان گفت که این جزیره هنوز دعوت به این رویداد ، که در آن 194 کشور عضو مرجع بهداشتی سازمان ملل متحد و همچنین سایر آژانس های سازمان ملل ، سازمان های غیردولتی و هیئت های ناظران فلسطینی ها شرکت داشتند ، دریافت نکرده است. و واتیکان.

این وزارتخانه گفت: “وزارت امور خارجه ابراز تأسف و نارضایتی عمیق خود را از ممانعت چین از مشارکت WHO در WHO و ادامه بی توجهی به بهداشت و حقوق بشر 23.5 میلیون نفر در تایوان اعلام کرد.”

وی افزود: امتناع WHO از دعوت تایوان به دلایل سیاسی ادعای این نهاد در مورد “سلامتی برای همه” را مسخره می کند.

“چیزهای زیادی برای ارائه”

تایوان به دلیل اعتراض چین از جزایر سازمانهای جهانی مانند WHO که این جزیره را یکی از استانهای خود می داند بدون داشتن ویژگی های یک کشور حاکم است ، حذف شده است.

سازمان بهداشت جهانی می گوید كه این وظیفه كشورهای عضو است كه از تایوان كه به دلیل كنترل سریع ویروس كرونا در سطح بین المللی تمجید می شود ، برای نظارت بر نشست WHA دعوت كنند.

ایالات متحده از مشارکت جزیره حمایت کرد و نزدیک به 650 نماینده پارلمان از 25 کشور اروپایی هفته گذشته نامه ای سرگشاده به رئیس WHO فرستادند و از تایوان خواستند تا به عنوان ناظر دعوت شود. انجمن پزشکی جهانی نیز با ارسال نامه ای به غبریزوس ، مجدداً خواستار دریافت جزیره به عنوان ناظر شد.

فرانک مونتگومری ، رئیس شورای داروها نوشت: “بیماری همه گیر COVID-19 اثبات نیاز به همکاری و با همه سیستم های بهداشتی در جهان است.” “بنابراین ما بر این باوریم که ادامه داشتن نمایندگان بهداشتی تایوان از شرکت در نشست های جهانی بهداشت و نشست های فنی WHO هم بدبینانه و هم معکوس است. حتی بیشتر از این زیرا تایوان می تواند تجربه و کمک های مادی زیادی را ارائه دهد. “

WHO می گوید در زمینه های مختلف بهداشتی ، از جمله جنبه های همه گیری ، با تایوان همکاری می کند. تایوان که بیش از 200 روز است که مورد تایید ویروس ندارد ، می گوید که می خواهد تجربیات خود را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد و به تقویت واکنش جهانی به بیماری های همه گیر کمک کند.

در سال 1972 که جمهوری خلق چین جای آن را گرفت تایوان مجبور به ترک WHO شد. وی بین سالهای 2009 و 2016 به عنوان ناظر در WHA شرکت کرد ، اما از زمان انتخاب رئیس جمهور تسای یینگ ون در آن سال ، پکن فشار خود را بر این جزیره افزایش داده است.

مأموریت چین در سازمان ملل در ژنو روز جمعه اصرار داشت که این جزیره می تواند به WHA بپیوندد تنها در صورتی که عضویت در جمهوری خلق چین را تصدیق کند ، کاری که دولت تایپه از انجام آن خودداری کرده است.



[ad_2]