بدون نظر: برخی از رهبران جهان در مورد پیروزی بایدن ساکت هستند برزیل

[ad_1]

چندین رهبر برجسته که روابط گرم خود را با دونالد ترامپ حفظ کرده اند ، هنوز آرزوی تبریک رئیس جمهور منتخب آمریکا را ندارند.

در حالی که بسیاری از رهبران جهان برای تبریک به جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، پیروزی وی بر دونالد ترامپ در ایالات متحده را هجوم آوردند ، دیگران در سکوت روز یکشنبه قابل توجه بودند.

رئیس جمهور مکزیک ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور گفت که تا زمان حل همه چالش های قانونی ، پیروزی بایدن ، برنده پیش بینی شده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک نمی گوید

لوپز اوبرادور در یک کنفرانس خبری گفت که تا “همه مسائل حقوقی” رای ممتنع خواهد داد [related to the election] حل شده اند ما نمی خواهیم بی پروا باشیم. “

رئیس جمهور مکزیک افزود که کشورش روابط خوبی با بایدن و پرزیدنت ترامپ دارد ، زیرا وی از مقام فعلی برای “احترام بسیار ما” تمجید کرد.

در حالی که ناامیدی آشکار کمی بود ، چندین رهبر برجسته که رابطه گرم خود را با دولت ترامپ حفظ کردند نیز در مورد پیروزی بایدن ساکت بودند. رئیس جمهور برزیل ، جائر بولسونارو و ولیعهد محمد بن سلمان از عربستان سعودی بودند.

خیران روسیه ، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ از چین نیز به طور قابل توجهی غایب بودند.

“درسی برای بولسونارو”

رسانه های برجسته برزیل از شکست ترامپ در متن رهبر پوپولیست خود ، بولسونارو ، که به همین ترتیب در تلاش است نهادهای دموکراتیک را کاهش دهد و حقایق مبتنی بر علمی را رد کند ، گزارش دادند.

فولیا د سائو پائولو ، یکی از روزنامه های اصلی برزیل ، نوشت: “شکست ترامپ حملات به تمدن را مجازات می کند ، این یک درس برای بولسونارو است.”

“بگذارید رهبران برزیل روح زمانه را بپذیرند – یا مانند ترامپ ، که قبلاً خیلی دیر ترک کرده است ، بمیرند.”

ترامپ هیچ نشانه ای از آمادگی برای پذیرش نشان نداده است و ادعاهای بی اساس مکرر در مورد بی نظمی های قابل توجه در رای گیری را مطرح کرده است ، که برخی از آنها قبلا توسط دادگاه ها و مقامات انتخاباتی رد شده است.

رئیس جمهور جمهوری خواه قول داده است که نبردهای دادگاه را ادامه دهد و خبرها را از روز دوشنبه آغاز کند. باید دید آیا تلاش های وی موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر ، اما اینکه او بتواند اجماع رو به رشد نتیجه انتخابات را خنثی کند ، جای تردید است.

هیچ واکنش فوری از سوی پوتین روسی که دوستانه ترامپ بود ، صورت نگرفت. اما رهبران دیگری که از ترامپ حمایت کردند – از جمله بنیامین نتانیاهو اسرائیلی ، نارندرا مودی هند و رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین – بایدن را تبریک گفتند و گفتند که آنها ادعای ترامپ درباره پایان نیافتن انتخابات را رد کردند.

“مجازات چین”

روابط سنگین چین و دولت ترامپ ممکن است در دوره رئیس جمهور منتخب نیز ادامه یابد. در برخی مواقع ، بایدن در حمله به چین حتی فراتر از رئیس جمهور کناره گیری رفته است.

وی شی جین پینگ رئیس جمهور چین را “راهزن” توصیف کرد و قول داد که یک کارزار بین المللی برای “فشار ، منزوی کردن و مجازات چین” را رهبری کند.

مبارزات وی همچنین اقدامات چین علیه مسلمانان در سین کیانگ را “نسل کشی” توصیف کرد – یک قدم دور از سیاست های فعلی ، در صورت رسمی شدن این تعریف عواقب قابل توجهی دارد.

بایدن در مقاله ای منتشر شد كه در مارس با متوقف شدن بیماری همه گیر ویروس كرونا ، كه در شهر ووهان چین آغاز شده بود ، گفت: “ایالات متحده باید با چین معامله كند.”

وی افزود: “موثرترین راه برای حل این چالش ایجاد جبهه متحد متحدان و شریكان آمریكایی برای مقابله با رفتارهای بی ادبانه چین و نقض حقوق بشر است.”

در همین جمله ، بایدن همچنین نوشت كه وی به دنبال “همکاری با پكن در مورد موضوعات منافع ما مانند تغییر آب و هوا ، منع گسترش سلاح های هسته ای و امنیت جهانی” است.



[ad_2]