برای نجات میلیون ها یمنی از گرسنگی ، سازمان ملل مانند “زنگ بیدار” به نظر می رسد یمن

[ad_1]

آژانس های سازمان ملل می گویند بیش از نیمی از 30 میلیون یمن در اواسط 2021 تبدیل به “وخیم شدن سطح گرسنگی” می شوند.

به گفته آژانس های سازمان ملل ، پنجره جلوگیری از قحطی در یمن جنگ زده در حال کم شدن است ، با مطالعه ای جدید نشان می دهد میلیون ها نفر در این کشور سال آینده با نوعی بحران غذایی روبرو خواهند شد.

بر اساس بیانیه مشترکی که روز پنجشنبه توسط برنامه جهانی غذا ، یونیسف و سازمان غذا و کشاورزی منتشر شد ، بیش از نیمی از 30 میلیون نفر یمن در اواسط سال 2021 خطر “بدتر شدن سطح گرسنگی” را دارند. کشاورزی (FAO).

“این اعداد هشدار دهنده باید زنگ بیداری برای جهان باشند. دیوید بیسلی ، مدیر اجرایی WFP گفت: “یمن در آستانه گرسنگی است و ما نباید به میلیونها خانواده که اکنون به شدت نیازمند هستند ، پشت کنیم.”

درگیری در فقیرترین ملت جهان از آنجا آغاز شد که جنگنده های هوتوی مورد حمایت ایران در سال 2014 پایتخت صنعا را تصرف کردند و دولت شناخته شده بین المللی را مجبور به فرار کردند.

سال بعد ، ائتلافی تحت حمایت دولت عربستان سعودی با حمایت دولت برای مبارزه با حسینیه ها و محدود کردن نفوذ ایران در جنگی که به عنوان یک نابرابری منطقه ای بی سابقه تبدیل شده بود ، مداخله کرد.

از آن زمان ، بیش از 100000 نفر – غیرنظامیان و غیرنظامیان – کشته شده اند.

سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد یمنی های آماده روبرو شدن با “مرحله اضطراری” ناامنی غذایی – مقدمه ای برای قحطی – در نیمه اول سال 2021 از 3.6 میلیون به پنج میلیون نفر افزایش خواهد یافت. .

در بیانیه آمده است که مرحله اضطراری به این معنی است که مردم “به شدت رنج می برند” ، از جمله آسیب پذیرترین افراد از گرسنگی می میرند.

این سه آژانس سازمان ملل همچنین هشدار دادند که تعداد یمنی هایی که در حال حاضر از شرایط قحطی رنج می برند ممکن است از ژانویه تا ژوئن 2021 از 16،500 به 47،000 نفر برسد.

بیسلی افزود: “اشتباه نکنید ، 2021 برای آسیب پذیرترین مردم یمن حتی از سال 2020 نیز بدتر خواهد بود.”

“هنوز می توان از گرسنگی جلوگیری کرد ، اما هر روز که می گذرد این احتمال از بین می رود.”

کمک های بشردوستانه

در ماه های اخیر ، یمن شاهد کاهش چشمگیر کمک های بشردوستانه بوده است زیرا کشورهای اصلی اهدا کننده عرب نتوانسته اند به وعده های قبلی خود عمل کنند.

ماه گذشته ، مارک لوکاک ، رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل گفت که درخواست سازمان ملل برای کمک های بشردوستانه به یمن برای سال 2020 به مبلغ 3.4 میلیون دلار ، فقط 1.5 میلیارد دلار یا حدود 45 درصد دریافت کرده است. .

در مقایسه ، وی گفت ، سال گذشته در آن زمان سازمان ملل دو برابر بیشتر دریافت كرد – تقریبا 3 میلیارد دلار.

این آژانس ها گفتند: “کاهش حمایت های بشردوستانه در سال جاری ، از جمله کمک های غذایی ، دستاوردهای قبلی امنیت غذایی را پاک کرده و خانواده ها را با شکاف غذایی رو به زوال روبرو کرده است.”

“اضافه کارها در سال آینده ادامه خواهد داشت و ممکن است تمدید شود مگر اینکه بلافاصله بودجه دریافت شود.”



[ad_2]