برخی از شرکتهای آسیایی قصد دارند انتشار کربن را در زیر بستر دریا دفن کنند اخبار آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

شرکت های استرالیایی و ژاپنی به دنبال گرفتن دی اکسید کربن از گسیل کننده های صنعتی در آسیا و ذخیره آن در زیر کف اقیانوس هستند.

شرکت های استرالیایی و ژاپنی در حال بررسی برنامه هایی برای جذب دی اکسید کربن از انتشار دهنده های صنعتی در آسیا و ذخیره آن در زیر اقیانوس در سواحل استرالیا هستند.

Transborders Energy Pty مستقر در پرت با شرکایی از جمله شرکت توکیو گاز همکاری می کند. و شرکت برق برق کیوشو ، در مورد پیشنهادات انتقال گازهای گلخانه ای از صنایع سنگین در استرالیا و به طور بالقوه منطقه آسیا و اقیانوسیه ، و از یک مرکز شناور – یک فناوری که در حال حاضر در بخش گاز اجرا می شود – برای تزریق مواد در زیر بستر دریا استفاده می کند.

تولیدکنندگان عمده انرژی طرفدار جذب و ذخیره کربن به عنوان وسیله ای برای محدود کردن ردپای آنها هستند ، اما این روش در حال کند شدن است زیرا پروژه های کلیدی تحت تأثیر مشکلات فنی و هزینه های اضافی قرار دارند.

طبق آژانس بین المللی انرژی ، امسال حدود 40 میلیون تن دی اکسیدکربن در 21 تأسیسات در سراسر جهان جذب می شود ، بخشی از کل انتشار حدود 51 میلیارد تن. پروژه استرالیا قصد دارد سالانه 1.5 میلیون تن صید کند.

[Bloomberg]

دانشمندان جهانی به طور فزاینده ای به دنبال اجرای فن آوری جذب و ذخیره CO2 در مناطق فراساحلی هستند. طرح نورهای شمالی ، با حمایت دولت نروژ ، Royal Dutch Shell Plc ، Equinor ASA و Total SE ، قصد دارد 1.5 میلیون تن دی اکسید کربن در سال را از اوایل سال 2024 در زیر دریای شمال ذخیره کند ، با برنامه های طولانی مدت افزایش عملیات به 5 میلیون تن

الکس زپانتیس ، مدیر کل ، نماینده فروش در موسسه جهانی ضبط و حفاظت ، یک اندیشکده که فن آوری را ارتقا می دهد ، گفت: “شما برای زمین رقابت نمی کنید.” “اغلب داده های زمین شناسی بسیار خوبی برای اکتشاف نفت و گاز جمع آوری شده است که به شما یک مزیت بزرگ نسبت به داده های اساسی مورد نیاز برای شناسایی مناطق بالقوه می دهد.”

Zapanthis گفت: توسعه پروژه های دریایی هزینه حفاری بالاتری دارد و معمولاً نیاز به نصب خطوط لوله جدید دارد.

یکی دیگر از پروژه های استرالیایی ، CarbonNet ، آرزو دارد 5 میلیون تن دی اکسید کربن در سال در تنگه باس در سواحل جنوب شرقی استرالیا ذخیره کند و هدف آن تا سال 2030 است.

استرالیا یکی از بزرگترین منابع انتشار سرانه به لطف صنعت صادرات انرژی در حال رشد سریع است و دولت در حال توسعه فناوری در حال ظهور جذب کربن است که تاکنون فقط در خشکی به عنوان بخشی از یک رویکرد ابتکاری برای کاهش میزان انتشار

کارخانه گاز مایع Gorgon LNG شرکت Chevron پس از چند سال تأخیر کار در یکی از بزرگترین پروژه های CCS جهان را در سال 2019 آغاز کرد. سانتوس آموزشی ویبولیتین در حال کار بر روی برنامه هایی برای دفع 1.7 میلیون تن دی اکسید کربن در سال در کارخانه پردازش گاز مومبا در استرالیای جنوبی است. روز دوشنبه ، شرکت مستقر در آدلاید گفت که با شرکت میتسوبیشی همکاری خواهد کرد. در مورد فرصت های ناشی از پروژه مومبا ، از جمله پتانسیل جبران انتشار گازهای گلخانه ای از پروژه LNG Barossa.



[ad_2]