برزیلی ها مصوبات بولسونارو را در نظرسنجی های محلی نادیده می گیرند آمریکای لاتین

[ad_1]

احزاب سنتی بیشترین رای را در دو شهر پرجمعیت برزیل در انتخابات شهرداری کسب کردند.

رئیس جمهور برزیل ، جائر بولسونارو ناکام ماند زیرا اکثر دهها نامزدی که وی در انتخابات شهرداری حمایت کرد نتوانستند پیروزی ها یا کرسی های دور دوم را بدست آورند.

در بیش از 5500 شهر ، برزیلی ها روز یکشنبه به شهرداران و شورای شهر رأی دادند.

به نظر می رسد موج نوسازی سیاسی که دو سال پیش بولسونارو را به مقام ریاست جمهوری منتقل کرد ، در برابر نامزدهای برجسته و احزاب سنتی که بیشترین آرا را در دو شهر پرجمعیت به دست آوردند ، ناپدید شد.

طبق انتخاب Estado de S. Paulo ، از بین 60 نامزد مورد حمایت رهبر ، فقط 9 نفر پیشرفت کرده اند.

بولسونارو ، که در حال حاضر به هیچ حزب سیاسی وابسته نیست ، گفته بود که در مبارزات انتخاباتی شرکت نخواهد کرد ، اما در هفته های اخیر برای تبلیغ ده کاندیدای شهردار و مشاور به رسانه های اجتماعی روی آورده است.

آسوشیتدپرس به نقل از برونو کارازا ، استاد حقوق اقتصادی در دانشکده بازرگانی ایبمک در برزیل اظهار داشت که بولسونارو برای جمع آوری هواداران در انتخابات شهرداری تلاشی هماهنگ نکرده و فرصت “آماده سازی زمینه برای انتخابات 2022” را از دست داده است.

رئیس جمهور پستی را در این شبکه اجتماعی با لیستی از نامزدهای مورد حمایت خود حذف کرد و سعی کرد از عملکرد ضعیف آنها فاصله بگیرد. فقط دو شهردار با حمایت رئیس جمهور کرسی را در دور دوم تأمین کردند.

او نوشت: “كمك من به چند كانديداي شهردار با 4 پخش مستقيم از رسانه هاي اجتماعي در مجموع 3 ساعت خلاصه شد.”

فیلیپ مارتینز ، مشاور رئیس جمهور ، احتمالاً ناامید شد و در توییتر نوشت که مخالفان پیشرفت چشمگیری داشته اند.

مارتینز نوشت: “یا خود انتقادی لازم را انجام دهیم ، یا اینکه اشتباهات ما در آینده با قیمت حتی بیشتر پرداخت خواهد شد.”

یکی از بزرگترین ناامیدیهای بولسونارو در سائو پائولو بود ، جایی که کاندیدای منتخب وی – مجری تلویزیون و نماینده فدرال سلسو روسومانو (حزب جمهوریخواه) در جایگاه چهارم قرار گرفت. شهردار فعلی ، برونو کوواس (حزب PSDB) رای کافی به دست نیاورد تا از دور دوم مقابل گیلرمه بولوس (حزب PSOL) ، منتقد بولسونارو جلوگیری کند.

در ریودوژانیرو ، شهردار سابق ادواردو پائس (حزب DEM) برتری بیشتری نسبت به شهردار فعلی مارسلو کریولا (حزب جمهوری خواه) ، یکی از دو نامزد شهرداری برای حمایت از بولسونارو برای دور دوم ، داشت.

رئیس جمهور برزیل ، جائر بولسونارو ، پستی در شبکه های اجتماعی را با لیستی از نامزدهای مورد حمایت خود حذف کرد و سعی کرد از عملکرد ضعیف آنها فاصله بگیرد [Eraldo Peres/AP Photo]

مائوریسیو سانتورو ، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی ریودوژانیرو ، به AP گفت: “این رای ارزیابی دولت ریاست جمهوری نبود ، بلکه دماسنج سیاسی کشور بود.” “رای دهنده با احتیاط بیشتری رفتار می کرد ، سیاستمداران باتجربه تر و معتدل تری را نسبت به انتخابات ضد سیستم سال 2018 هدف قرار می داد.”

حدود 148 میلیون نفر در سراسر کشور حق رای داشتند و رای گیری برای برزیلی های 18 تا 70 ساله اجباری است.



[ad_2]